Hoppa till innehåll
Anime.se

Resident Evil DS


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

WTFCPCM.gif

 

Efter utannonseringen av Resident Evil 5 till PS3 och XB360 blev antagligen en hel del Nintendoiter, jag själv inräknad, rätt besvikna att spelserien inte skulle stanna på Nintendos planhalva. Nu har Famitsu meddelat att Capcom har en ny BioHazard-titel (Resident Evil i USA/Europa) på utvecklarbordet, till Nintendo DS;

BioHazard: Deadly Silence

 

Det verkar handla om ännu en remake av det ursprungliga spelet. Vad nu det ska vara bra för. Spelet använder sig rätt väntat av möjligheten med två skärmar för att visa hälsa och inventarie på den övre (!) skärmen och själva spelet på den undre.

 

En av de större förändringarna spelmässigt är en funktion Capcom valt att kalla Knife Battle. I och med denna funktion ändras vyn till ett förstapersons perspektiv, därigenom kan man använda stylusen för att attackera sina motståndare med kniven. Uppenbarligen används funktionen när man går igenom dörrar, om man kan aktivera funktionen när man vill och/eller använda sig av andra vapen är oklart. Det är alltså nånting liknande det som flitiga spelare kunde uppleva i Code Veronica.

 

5.jpg

 

Själv känner jag mig väldigt tveksam inför den här titeln. Om det verkligen handlar om en remake är det inte så värst intressant, Knife Battle till trots. Nån som minns Resident Evil Gaiden?

 

Källa 1

Källa 2

 

Relaterade nyheter:

Resident Evil: Apocalypse får en uppföljare... och en till. Nyligen utannonserades det att den tredje Resident Evil-filmen är på gång och att den fjärde är under planering.

 

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är inte den där pengakossan ihjälmjölkad snart. Oo

Det är det som är trenden, slänger man på ett känt varumärke på sitt spel så vet folk på ett ungefär vad dem får.

Skulle spelet istället heta något i stil med "Infection" så skulle det ju defenetivt inte sälja som det gör.

Men detta system har en nackdel, destå sämre var spel säljer destå betydelselösare blir varumärket.

Resident Evil märket för mig är i stort sett helt ointressant, bortsett från RE4 om det nu någonsin kommer till PS2 som man kan undra om det gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...