Hoppa till innehåll
Anime.se

Mai Hime, andra säsongen


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

Wohoo Mai hime 2 komemr vilken dag som helst nu... lägntar redan.. men gillar itne att Mai inte kommer vara med *Snyft :( :(*

 

 

Vet bara att Natsuki och hennes flickvän samnt Nao och den där jobbiga tjejen komemr itne ihåg vad hon hete... hon som var Lilla syster till...AA har jag glömnt bort hans namn också ... pinsamnt .. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 194
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Det är ingen andra säsong, det är ett "alternativt universum", med andra ord, allt som hände i Mai Hime har aldrig inträffat. De personer som finns med i båda serierna är helt olika personer, annorlunda personligheter och möjligtvis tom andra namn.

 

Så det enda gemensamma det har är egentligen att det är i samma värld.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vart lite besviken själv, håller inte så värst hög klass och den verkar barnsligare än Mai Hime. Huvudrollen ser ut som en blandning av Mai och den där dryga rödhåriga tösen.

 

Ska se hur den fortsätter, ligger inte bra till i min "ska föja"-lista iaf :(

 

Mjo, får väl hålla med om att huvudpersonen inte är någon jag är sådär jätteförtjust i, men å andra sidan gillade jag inte Mai särskilt mycket heller. Att den skulle vara barnsligare än originalet är nog möjligt, det verkar vara tydligare definierat gott och ont här. Allt jag hoppas är att vi får ett ordentligt slut denna gång, och inget man kom på i sista sekunden som i Mai Hime...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
när ni säger att det liknar sailer moon, så börjar jag undra vad är det som gör det så likt sailor moon??? jag ser inte den likheten.. jag har iofs inte sett hela sailor moon men det jag har sett påminner inte om mai hime eller mai otome.

Mer det här om en "arme av tjejer med övermäktiga krafter ska rädda jorden från undergång" temat. Inte att den är direkt kopierad från Sailor Moon.

 

Puhiceus: Huvudvärk? Är det pga Arika's skrikande röst? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mai hime är ett svannen bland grisarna... Mai är lätt en av dem bästa anime karaktärerna genom tiderna, så det är rätt självklart att man saknar henne i Mai Otome.

 

själv så har jag funderingar ifall hennes karaktär är den ultimata ondingen i Mai Otome (Z-hime?)... skulle vara kul

>:D eller iaf har en stor roll mot åtminstone slutet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...