Hoppa till innehåll
Anime.se

Rahxephon - The Motion Picture


dinskugga
 Share

Rekommenderade inlägg

jag har sett Rahxephon ( serien ) mkt bra serie .. dock så kunde den ju ha lånat mindre av NGE fast Rahxephon lyckades ju med att avsluta serien på ett bra sätt jämnfört med NGE -suck- .. men nog om det

 

nu till min fråga

 

tittade in filmen förut på en webbutik och jag började funderar på

om det är en sån där tråkig film där dom har klippt ner serien till

en långfilm på ca 1-2 timmar ? . eller om det är som en OVA till serien ?

 

isåfall är den värd att se om man har sett serien ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så mangan skiljer sig mkt från serien eller ?

Den uppfyller kraven för alternativ storyline. Alla karaktärer finns med, samma grundidé på storyn, men allt händer på ett helt annat sätt, och relationerna mellan karaktärerna är annorlunda än originalet.

 

då får jag nog kolla in det då :) .vad roligt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Taget från en annan sida som jag inte kan länka eftersom den länkar till fansubs.

 

Genre : Action, Drama, Mecha, Mystery, Romance, SciFi

 

In the year 2012, Tokyo is suddenly attacked by a mysterious organization called "MU".

 

At that time Ayato Kamina is just a regular high school student. His father passed away when he was young, and his mother works for the government. Ayato meets a mysterious woman named Reika Mishima and discovers the existence of the angel-winged giant robot, Rahxephon. Apparently Rahxephon synchronized with Ayato. So could he be the key to save Japan?

 

Tycker att serien har bra karaktärer, samt mycket bra röstskådespelare (Houko Kuwashima, Maaya Sakamoto). Rahxephon har inte särskillt mycket fokusering på action momenten utan snarare på mystery drama och romance delarna. Den påminner även lite om Evangelion även om detta mest stämmer i början för den är i grund och botten en kärlekshistoria (t.o.m en lite kontroversiell sådan).

 

Jag gillar serien ganska mycket men vart besviken på filmen som snarare känns som en recap på serien. Den skulle nog få 8/10 i betyg av mig och filmen skulle få 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tackar Orrin för den beskrivelsen får se om ja köper serien :)

 

jag kan säga såhär gillar du Neon Genesis Evangelion , så lär du uppskatta Rahxephon då jag tycker dom är väldigt lika på flera punkter ..

 

eller kan man säga såhär gillar du stora robotar . mystik . en hel del mecha action. och en gnutta kärlek så lär du gilla denna serie ..

 

 

dock gillar jag Rah mer än NGE då Rah har ett slut som man inte måste sitta och filosofera över resten av livet ..

 

Rah får en 8/10 av mig en väldigt bra serie med en otroligt bra intro låt lätt topp 5 över bästa intro musiken jag hört i en anime serie

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet du något om novellerna? Gjorde en sökning på sfbok och fann två volymer utav en Rahxephon novell.

http://www.animenewsnetwork.com/reviews ... php?id=927

 

dock gillar jag Rah mer än NGE då Rah har ett slut som man inte måste sitta och filosofera över resten av livet ..

Jag tycker tvärtom av samma anledning. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...