Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Har inte introducerat mig än heller, är ny med att skriva här men jag har besökt forumet under en längre tid för att få råd och läsa andras åsikter. Så nu har jag bestämt mig för att vara en del av detta trevliga "community" och tvinga på andra mina åsikter :)

 

Namn: Tobias

Ålder: 23

Bor: Nån mil utanför Örebro

Studerar: Läser Informatik på Örebro Universitet

 

Animeinformation

Första Anime: Starsinger på 80-talet, men jag började först intressera mig för anime efter jag såg Evangelion för ca. fyra år sen.

Bästa Anime: Koi Kaze (Älskar kontroversiella serier).

 

Sämsta Anime: Svårt att avgöra, har på nått konstigt sett lyckats hålla mig borta från dåliga serier eller annars har jag inte sett klart dom. Men om jag ska välja blir det nog Naruto eller någon annan "Shounen" anime.

 

Typ av Anime: Jag gillar mest drama eller "kärleks" animer numera, brukade gilla mecha och sci-fi men har tyvärr tröttnat lite på det konceptet. Men vanligen brukar väl gjord anime fungera bra, vilken genre den än har.

 

Övrigt: Gillar så klart anime men jag gillar inte manga, jag får allafall inte samma känsla av manga som anime. Jag håller även på att lära mig Japanska på fritiden, kan en så länge alla Katakana, Hiragana och runt 1500+ Kanji (dock inte alla stavningar). Gillar även bishoujo spel numera, är dock fortfarande en nybörjare inom genren.

 

Uppdaterat: 20-04-06

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hallå.

Första inlägget XD

 

NAMN: Jimmy

 

ÅLDER: 21

 

BOR: Snart i Uppsala, för tillfället på hemlig ort Norr om sthlm.

 

JOBB: - Har du någon gång funderat på att börja jobba på ett pappersbruk? Inte det? . . Bra, gör inte det.

PLUGG: Om nåt år så börjar jag antagligen studier till ambulansförare.

 

FRITID: Flickvännen, Film, Anime, Sjunga, spela musik (främst elgitarr) *obotlig strängbändare* XD

Älskar att spela allt, men tung, melodiös hårdrock och metal ligger mig varmt om hjärtat. =)

 

1:a ANIME: The Guyver

 

FAVORITER ANIME: Ujuj, NARUTO (!), Rurouni Kenshin, FMP, Inu Yasha, Trigun, DNA . . . Har även trillat dit på dessa helt underbara, supersjuka gullgullserier som vissa kallar dem..hrm.. T.ex. Hand Maid May, Love Hina m.fl. Bara såå kul.

 

VILL SE: Bleach (verkar cool) & Full Metal Alchemist.

 

SPEL: Mycket PC blev det ett tag (BF2, Quake m.m.), men numera är jag lite mer konsolfreak.

Ps2, Gamecube, U name It. Final Fantasy-serien, Zelda, Tekken, Coolboarders (skitkul ju), Baldur's Gate1&2 m.fl.

 

*sigh* Då var det klart. Blev kanske lite långt men men. X-D[/b]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittade nyss detta forum, och det verkar vara intressant här. Brukar oftast sitta på engelska forum, men tänkte att det vore kul att höra från lite folk härifrån.

 

Är 20 år, blev faktiskt mycket förvånad att det var så mycket "äldre" folk här. Flyttade till stockholm från linköping ganska nyligen. Började precis läsa filosofi på universitetet.

 

Min anime/manga "karriär" började som många andra svenskar med dragonball, vilken fortfarande är en av mina favoriter. Jag har en ganska bred animesmak, kollar på det jag tycker är bra helt enkelt. Jag har inte varit aktiv så länge dock, började titta seriöst för ett halvår sedan.

 

Bästa anime all time: Azumanga Daioh

 

Bästa anime just nu: One Piece

 

Sämsta anime: Samurai Deeper Kyo, allt som är dubbat och fillers

 

Pågående animes jag följer: One Piece, Bleach, Naruto, Basilisk, Blood+, Black Cat, Solty Rei.

 

Avslutade animes jag har sett/ser: Azumanga Daioh, Elfen Lied, Berserk, Full Metal Achemist, Cowboy Bebop, Ninja Scroll, Kimi ga nozomu eien, Juuni kokuki, Dragonball, Dragonball Z.

 

Blade of the immortal är den bästa och enda mangan jag följer just nu.

 

Bästa musik: Tool (Aenima), A Perfect Circle (Thirteenth Step)

 

Bästa J-pop: Asian kung-fu generation ända sedan haruka kanata öppnade Naruto. Lyssnar på de flesta ops och eds från animes jag har sett för att hålla minnena vid liv.

 

Bästa tv: Simpsons, Family Guy, American Dad, Scrubs eller rättare sagt detta är det enda jag kollar på på tv.

 

Bästa spel: Metal gear solid 2, Final Fantasy (5,7,10), Silent Hill 2, Resident Evil (2,4), Chrono Trigger, Ocarina of time.

 

Nu fick ni veta på några minuter det som brukar ta månader för andra att få reda på. Känn er lyckligt lottade ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Namn: Tobias Arvidsson

 

Ålder: 16, blir 17 i Juni.

 

Bor: Kalmar

 

Fritid: Läser manga, kollar anime och umgås med polarna.

 

Favoritanime: Keroro Gunsou, Midori no Hibi och Get Backers

 

Favoritmanga: Hajime no Ippo, One Piece och Beck.

 

Anime jag vill se: Great Teacher Onizuka och Detective Conan.

 

Manga jag vill läsa: Katekayo Hitman Reborn, Gintama och Bobobo.

 

Spel jag spelar: Jump Superstars, Mario Kart DS och Meteos.

 

Anime jag följer: Keroro Gunsou

 

Manga jag följer: One Piece och Hajime no Ippo.

 

Favorit musikband: The Pixies och Slagsmålsklubben.

 

Bäst på TV: Family Guy, Simpsons, Scrubs och Disney.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Godkväll, morgon eller vad klockan nu är där ni befinner er !

Jag har uppenbarligen precis registrerat mig på detta forum och hade tänk presentera mig själv - för jag har, likt många andra en sådan ovana ^^

 

 

Då min förmåga att formulera mig uppenbarligen ligger på ungefär noll just nu så gör jag en kortfattad fakta-lista istället ;

 

Ålder: 20

 

Bor: Sverige

 

Intressen: Film/foto/tv-spel/datorer (tech geek :] )/ även stor passion för festivaler ^^

 

Ser helst på: Anime, asiatisk film, sci-fi, drama, skräck , etc etc

 

Läser helst: Gibson, Gaiman, Pratchett, Adams, Tolkien, Thompson

 

Bästa animeserien enligt mig: Cowboy Bebop !

 

Om ni mot all förmodan skulle vilja kontakta mig är det bara att skicka mig ett pm !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blev nyss medlem här för skojs skull. Tjoohoo ':D'.

 

NAMN: Patrik

 

ÅLDER: 21

 

BOR: Stockholm, strax utanför alltså.

 

JOBB: Jag jobbar deltid på Netto för att ha råd med anime på DVD.

PLUGG: Jag har pluggat färdigt gymnasiet. Sedan dess har jag pluggat asiatisk tanketradition och idehistoria på universitet.

Jag planerar att studera vidare.

 

FRITID: Jag har en passion för att skriva. På fritiden skriver jag för konsol-sektionen av Gamingeye.com. Om ni skulle vilja läsa mina texter kan ni leta upp de som är skrivna av "rik_woo". Eftersom att jag skriver mycket om spel så spelar jag naturligtvis massor av spel också.

 

Sedan lyssnar på mycket musik. Jag tycker om alla genres men hårdrock är nog den genren jag lyssnar på mest. "I teorin lyssnar jag på all musik men i praktiken oftast hårdrock" brukar jag säga. Spelar musik gör jag ibland också, el-gitarr och piano är mina favoritinstrument.

 

Att jag ser på anime och läser manga mycket på fritiden är underförstått antar jag eftersom jag skriver här.

 

FAVORITER ANIME: Jag gillar all anime som jag tycker är bra (oj, vilket bra svar tänker nog någon ironiskt just nu).

Jag har svårt att sätta en lista över de anime-filmer som är mina favoriter men för att ni ska kunna få någon slags uppfattning om vad jag gillar så kan jag räkna upp några anime-titlar som jag tycker mycket om:

Revolutionary Girl Utena, Tenchi Muyo, Saishuu Heiki Kanojo, Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, Excel Saga, Love Hina, Ceres, Grappler Baki och Genshiken.

 

VILL SE: Saishuuheiki Kanojo OVA, den nya Fist of the north Star-filmen som kommer i år och resten av Tenchi Muyo OVA 3.

 

SPEL: Nu senast har det blivit mycket World of Warcraft och Elder Scrolls Oblivion. Annars gillar jag japanska rollspel och mysiga fajting-spel som Virtua Fighter Evolution, Street fighter 3 och Tekken 5.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sjukt nice med svenskt anime forum.

 

Namn: John (smeknamn, Ponney fråga inte.. :S )

 

Ålder: 21 på väg till 22

 

Bosättning: Göteborg vettu

 

Favoritanime: Naruto (nerd jag vet), Bleach, Samurai Champloo (sjukt bra!)

 

Sysselsättning: Jobbar på skattekontoret i göteborg som pappersskyfflare, glamoröst som satan ;)

 

Intressen: kolla på anime, softa med polare, idla på irc och så är jag ju en overklig WoW nörd (World of Warcraft)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jasså, ska man presentera sig med? Jag gör ett tappert försök då! :)

 

 

Namn: Rickard (kallas dock alltid för Rigge)

 

Ålder: 17

 

Bor: En liten håla i det stora landet Skåne.

 

Studie: 2:a året på gymnasie där jag inriktar mig på industrielt arbete.

 

Intressen: Anime/manga såklart! Annars är det väll krigs historia, gammla vapen och RPG spel.

 

 

Hur blev jag en otaku?

Jag växte upp med att se Starzinger på tv. Dessutom var min mamma redan en otaku som satt och skrev ut manga från internet hela dagarna som man kunde läsa. Sen har det bara utvecklats från det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja när till och med Exo presenterat sig får jag väl med göra det då :P

 

Namn: Joakim, fast smeknamnet är Jocke(nähä? ^^)

 

Ålder: 18

 

Bor: Håla i Västra götaland :/ Flyttar dock till sommaren, till Lidköping :)

 

Studerar: Går första året på El, av den simpla anledningen att jag hoppade av min förra linje ^^

 

Intressen: Anime (omgzwtfzbbqz!), spel, film, umgås med kompisar, datorer och lite sånt =) Anti-sport =P

 

Och jaaa, hur jag kom i kontakt med anime var att min bror hade ett gäng filmer som jag lånade, Vampire Hunter D m.fl. Jag tyckte såklart det var grymt bra och köpte Hellsing-boxen, blev ännu mer fast och sen laddade jag ner Naruto och var totalt fast :P Sen dess blev det bara mer och mer, fast jag slutade faktiskt se anime typ 8 månader senare då jag tröttnade, troligtvis av att jag såg för mycket(om det nu är möjligt ;P) ;D

Fast nu för några månader sen kom jag igång igen med tittandet och är lika fast igen :)

Och såklart såg man på Starzingers när man var liten, var mina favoritfilmer att se på när jag var hos min mormor :D

Han den gröna tjockisen som älskade glass, hette han inte Baka eller nåt? Konstigt namn isåfall, fast han var ju rätt baka ^^ Sen den röda "snyggingen", som alltid tävlade med den blåa om prinsessan Aurora :P

 

Nä fan nu måste jag tanka dom, lär fan vara roligt att se dom igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och såklart såg man på Starzingers när man var liten, var mina favoritfilmer att se på när jag var hos min mormor :D

 

Grymmt Jocke! Det är inte många andra som sett den! :)

Jag fick tag på några dvder med Starzinger för några månader sen med lite avsnitt, gissa om jag blev lycklig hehe. Starzinger är en anime jag kan se om och om igen just för att den är cult förklarad i mina ögon ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm ok, hallå hallå. Jag heter Mathilda och bor i Stockholm X3. För stunden är min favoritanime Karin http://www.animenfo.com/animetitle,1818 ... karin.html

Askul att se på, jag rekommenderar den till alla där ute! För övrigt gillar jag att läsa och rita manga, chatta med folk om anime och förstås också titta på animen i fråga XD. Och tjaaa... om det finns nån som bor i Stockholm och som vill träffas så skulle det vara kul för jag är rätt fattig när det gäller anime-kompisar ^____^.

Ah well, see ya around!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen, hoppas du kommer trivas här lika mycket som jag tror dem flesta här gör!

 

Har inte heller så många animeintresserade kompisar irl, har visserligen två medlemmar här som går i samma skola (bor ca 30 minuter söder om sthlm ^^) som jag men jag umgås inte så mycket med dem ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

oj då =O denna tråden har jag visst missat ^^; förlåt mej.

Jag har jag gjort 11 inlägg nu men jag presenterar mej endå :D hehe.

Jag är Beckie och gillar Onegai Twins mest av alla animer tror jag x3

Um... ja, hej hej :) xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Namn: Tomas

bor: Utanför Sthlm preciss

Intressen:Ett nyvuxet hungrigt för anime, Sport, MUSIK!!, festa loss.

Favoritanime än så länge:Berserk (Blev tvungen att börja läsa mangan)

Sysselsättningar:massa av Datorn tyvärr, massa uteliv nu i sommar hoppas jag, Film och musik.

 

 

Jag är rätt frispråkig tror jag man kan säga. Säger ofta vad jag tycker när det känns som att det behövs. Jag har märkt att jag inte är så värst lik Någon alls här inne egentligen tyvärr :P. Varken till stil, utseende eller betëende :). Men det hoppas jag ni ska kunna stå ut med.

 

Hej hej iaf :P.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Konnichi wa!

 

Jaha här kommer då ytterligare en medlem till forumet.

 

Namn: Alex

 

Ålder: 19år

 

Bor: Skövde... (Ja ja snart är det över med det)

 

Favoritmanga: XXX-HoLiC och andra titlar från CLAMP

 

Favoritanimé: Orkar inte räkna upp...

 

Gillar: Metafysik, Filosofi, Antropologi.

 

Ogillar: Partiska moderatorer, fördommar, matematik.

 

 

Vad skriva om sig själv?

 

Nittonårig okatu med ett stort intresse för CLAMP. Snart fri från skolan, men kommer väll läsa vidare sen... Har suttit fast i manga/animé-träsket sedan 2004, då jag fick Love Hina av en kompis och sen var det kört för min del. Kommer dock ihåg de gamla utslitna animéserierna på vi hade på video som "starzinger" och "candy candy", men dessa har jag nästan glömt bort...

 

Har gjort en sida om CLAMP på webbdesignen i skolan:

http://www.vh.skovde.se/alexander-sp03

(Kommer att uppdateras inom en snar framtid)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte orkat skriva i denna tråd innan, men någon gång får det bli.

Namn: Pontus Schröder

 

Ålder: Fortfarande 14 men det är inte mer än en månad kvar tills jag blir 15

 

Bor: Göteborg.

 

Intressen: Tv-spel (retro, shmup s), Acid-jazz, ambient, cross-over, drum'n bass, house, IDM, techno, detroit techno, noise, progressive rock, kraut rock, industrial, dub, alternative hiphop), mitt anime/manga intresse försöker jag hålla till liv med ett par avsnitt av Cowboy BeBop eller Samurai Champloo ;P.

 

Vad finns det mer att säga....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan, har ju skrivit här aktivt ett par dagar nu så att lite information kan man väl läcka ut:

 

Heter David Moberg. Är seg med att ta körkort o liknande, fyllde 18 för 21 dagar sen. Lever och går i skolan i örebro (teknik på rudbeck). Hah vilken sugutbildning, tur att den ska läggas ner efter oss så slipper nån annan plågas av lärarna. Okej nån bra sådär ändå, men på vissa punkter är nog undervisningen obefintlig.

Tycker alltså om programmering, webdesign och diverse annat, det varierar från dag till dag, många olika impulser i hjärnan. Roligaste lektionerna eftersom tekniklektionerna är så slöa, (okej kan vara skönt att bara slappa ibland) blir matten och idrotten, älska frisbee :P

 

Just nu: Trött efter 8 kilometaren

Har glömt: Att göra Mensa-test

Tycker om: Att klaga på saker

 

Förövrigt är jag alldeles för smal (mitt BMI får inte plats på nån skala) men annars är jag alldeles lagom (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...