Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad tyckte ni om UppCon:05?


lendai
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Därför man sparar ner alla fina bilder första gången ;) Men du kan ju skicka dem till TV4's nyhetsklipp eller tidningsrtiklarna

 

kollade bara igenom bilderna lite snabbt 1 gång, hade inte riktigt tid att spara ner alla :(

 

det där nyhetsklippet har vi kollat på några gånger dock :P men lite irriterande att det är dom 2 SISTA minuterna i det kvarts långa programmet XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Därför man sparar ner alla fina bilder första gången ;) Men du kan ju skicka dem till TV4's nyhetsklipp eller tidningsrtiklarna

 

kollade bara igenom bilderna lite snabbt 1 gång, hade inte riktigt tid att spara ner alla :(

 

det där nyhetsklippet har vi kollat på några gånger dock :P men lite irriterande att det är dom 2 SISTA minuterna i det kvarts långa programmet XD

 

Man kan spola XP

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

egentligen borde det inte vara så svårt, bara koppla playern till output-to-file... borde gå iaf XD

 

Man kan spola XP

med skolans cp-lina och 300 elever som surfar samtidigt GÅR det i princip inte att spola :P buffring var 30:e sekund, plus att man förlorar connection till streamservern >_>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag jag måste säga att jag också tyckte detta konventet var underbart bra. Jag har aldrig varit på något uppcon tidigare så jag har inget att jämföra med men allt kändes riktigt lyckat på något sätt.

 

www.Jpopsweden.se var riktigt trevliga att sitta och prata med under försäljningen så de vill jag ge lite extra creds till. Det fanns även många andra försäljare med roliga produkter till salu.

 

Arrangörerna och andra medhjälpare gjorde ett mycket bra jobb och kön kan jag inte direkt klaga på då jag smet in bakvägen ;)

 

Det verkar som om www.twana.se & Pocky UF's pockys var väldigt uppskattade. Det glädjer i alla fall mig. Lite synd att vi inte fick med oss något större lager av pockys då nästan alla smaker (Ungefär 20st) tog slut den första dagen.

 

Ja vi hörs och ses nästa år för det är något som i alla fall jag ser fram emot.

 

/ Kristofer @ Twana.se (Den korthåriga försäljaren med rödrutig skjorta)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul event. Men se fan till att fixa wlan till nästa uppcon.. (om det nu blir nån) :)

 

EDIT: Mitt första inlägg här :) o/

Internetuppkoppling var beställt till lokalen men av någon outgrundlig anledning kopplades det aldrig in.

 

Du kunde alltid travat iväg till Centrastationen, de har W-LAN. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Några tankar från en finsk synvinkel (och igen ursäkta i förväg för möjliga skriv- och grammatikfel, som jag troligen har många av).

 

I jämförelse med finska animehändelser var UppCon 05 ganska liten - 900

 

människor i stället för 3000-5000 i vår största con. Jag måste säga att det var på sätt och vis uppfriskande att vara med på ett con var det *inte* var ett hämskt trängsel hela tiden - även om det nog fans en del trängsel här också.

 

Programet var också ganska annorlunda än i finska animehändelser - våra con brukar ha ganska mycket tal- och diskussionsprogram som man kan gå och lyssna på. Det brukar också finnas olika workshoppar på våra con, från ritning till "gör dina egna kattörön"-workshops. Videospelen (med undantag av DDR) är sedan något som vi inte har brukat ha, och animevisningar inte häller (på grund av copyright-orsaker, det skulle bli för dyrt och krongligt att försöka ordna det - especiellt när finska animehändelser brukar vara en dera gratis eller ha mycket billiga inträden). Karaoke och cosplay- och AMV-tävlingar är något som både UppCon och finska con brukar ha.

 

Som en person som är van till det att man kan gå till en con och använda hela dagen med något att göra eftersom det finns program hela tiden, måste jag medge att jag fick lite trist i UppCon en del av tiden. Efter att visningarna i bion var slut var programmet främst tävlingar och videospel - och även dom flesta tävlingarna hade något med videospel att göra. Det var för mycket trängsel i videosalen för att jag skulle ha gärna gått dit, och det lämnade inte mycket att göra för en stor del av tiden. Lyckligtvis fick jag tiden att gå vid karaoken och go-borden.

 

Jag säger ändå *inte* att det tristhet jag hade en del av tiden var organistaorernas fel - det värkar som om finska cons försöker ständigt ge människorna något organiserat att göra, där var UppCon satsade mera på det att man skulle få vara social och hade både allmänna utrummen var man kunde vara och bord för t.ex. Raison D'Etre där i hörnan. Här var det bara mitt eget fel att jag inte var mer social - efter att jag i en McDonalds inte med min finlandssvenska förstod hälften av vad säljaren sa med sin riksvenska var jag ganska blyg om att prata med någon.

 

I alla fall njöt jag nog av UppCon, och om inget annat så var det intressant att se hurdana händelser det finns i Sverige. Jag fick just några timmar sedan skrivet min första version av den reportage om händelsen som kommer att i något skede bli publicerad i tidningen Anime, och den är nog positiv i tonen. :) Och om det finns såna av er som förstår sig på finska, är ni alla hjärtligt välkomna till *vår* största animehändelse Animecon IV, den 18.-20.8. 2006 i Helsingfors tillsammans med scifihändelsen Finncon... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle så gärna besöka någon händelse i Finland, även om jag mer tänker på gothic lolita träffarna som tydligen också är mycket större än vad vi lyckats åstakomma - men min finska sträcker sig till tre ord T_T så det blir nog inget...

 

Men du får gärna posta lite trådar om de större händelserna här ifall du orkar, någon kanske drar dit om de bara vet om det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När är nästa Con som hålls i Helsingfors, Åbo eller nånstans i närheten som det är billigt att åka tåg från när man väl är i Helsingfors/Åbo?

 

vadå? kan du finska, yuna? fan vad hett..

 

men visst skulle det va häftigt att åka dit, med tanke på hur stora deras konvent verkar vara :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag visste inte ens att det FANNS Cons i Finland (alltså stora).

Och jag blir alltid trött på svenskar som har nordiskt storebrorskomplex och tar för givet att saker givetvis måste vara störst och bäst i Sverige....

 

Jag har inget storebrorskomplex. Jag är den sista som skulle vara patriotisk. Det enda skälet till varför jag inte visste om finska Cons är för att ingen någonsin snackar om dem och så får man veta att det finns 500-800 pers Cons där borta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...