Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad tyckte ni om UppCon:05?


lendai
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jag är med på två bilder! :D Jag ser även snubben som jag nästan spöade i Halo 2 ^^ (han som har t-shirten där det står "We all have our dark sides", tror iaf att det står så :P). Han verkade vara värsta gamern typ, han hade nån arkadkonsoll med sig som han använde när han spela Guilty Gear så jag drar slutsatsen av att han var en gamer :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förresten, vad hände med hela speedmeeting-grejen?

 

Vi arrangerade den när det var tillräckligt med folk, tror den tom kördes 2-3 gånger.

Jahapp, vart då?

Det stod ju inte med på schemat :/

 

Nej, det var för lite folk först, ingen som vågade ^^; så vi sköt up det och sedan skrev vi på projektorn ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh vad det var roligt på Uppcon! Jag höll mig mest till spelrummet ^^ Så roligt med turneringar, var med i Tekken5, DoA3, SC2 och Halo 2. DoA3 hade jag knappt ens tänkt att vara med i eftersom jag är så dålig på det spelet, men så hamnade jag i finalen O_O

 

Plusisar

Mer spel än på förra uppcon, nu hann jag spela en del SC2 innan turneringen =>

Åka taxi till och från Bergaskolan =>

Mer saker att köpa denna gången

Mjukare stolar i bion

 

Minusisar

Scenen, såg inga cosplayare >_<

Ingen cafeteria ;_;

För lite stolar på så många människor

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Att man blev tvungen att ringa Forehead och fråga vart arrangörerna var. Vi blev utslängda från Linnéskolan för att ingen kom i tid......

 

Anledningen till att folk blev utslängda var att en vaktmästare (från en annan skola... >_>) inte blivit informerad om övernattningen, vilket uthyrningsanvarig på skolan borde ha sett till att han blivit.

Vanligtvis brukar klassrummen vara uthyrda till en annan skola på kvällstid och pga. dålig information sprang det omkring lite olika förvirrade vaktmästare första kvällen >_>;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det skulle vara insläpp till sovsalarna vid vissa tider och innan det så skulle ingen komma in. Det går inte att öppna sovsalarna varje gång någon av 800 besökare känner för att sova. Till erat försvar så verkade det inte som om besökarna blev informerade om det så då kunde ni inte rå för det.

 

Men det var nog ingen av arrangörerna som "bara vara där för att få gratis inträde och skryta över sin crew tröja" då alla jag såg jobbade som tokiga och det var antagligen därför det tog sån tid innan någon kom och öppnade.

 

Du får tänka dig in i hans situation. Han hade antagligen jobbat väldigt hårt och stressat runt i många timmar och sen blir han ivägskickad för att öppna en sovsal för att några besökare är där innan den egentligen ska öppna och när han kommer dit så klagar dom på att han tog sån tid. Det är lätt hänt att man är mindre trevlig vid sånna tillfällen.

 

Och visst det är dåligt att ni blev tvugna att vänta i två timmar. Antingen så borde man skickat något direkt eller sagt åt er att den inte öppnade innan den gjorde.

 

Vi var där en halvtimme efter vad de hade sagt att de skulle öppna sovsalarna för att undvika att stå och frysa men får göra det ändå.

 

Och jag fick inte intrycket av att han jobbat hårt när han säger att han ville se på karaoken och missade massa annat kul. Tänk till innan du väljer att vara med i crew då. >_<

 

Och om det är ett sådant himla problem med att arrangörerna har mycket att göra, varför inte ha bestämt folk iförväg som är till för att öppna sovsalarna och inte har massa annat att göra? Hursomhelst, hoppas ni tänker på det tills nästa gång. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi var där en halvtimme efter vad de hade sagt att de skulle öppna sovsalarna för att undvika att stå och frysa men får göra det ändå.

 

Mirage, vilken sovsal pratar du om, och vilken natt? Så ska jag kolla upp det med den berörda personen och se till att det inte händer igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...