Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad tyckte ni om UppCon:05?


lendai
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 117
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jag hade riktigt roligt till att börja med :D Jag har nog inte kunnat spenderat mitt höstlov bättre om jag ska vara ärlig, jag träffade en massa folk härifrån och en några andra från andra sidor vilket var überkul :3

 

Det där med att stå i kö har jag inga klagomål över, dels för att jag som sagt bilade upp dit och komer därför lite senare (visserligen var kön lååång även då) men tack vare ett bunt med kompisar (första gången jag träffade dem irl) så hamnade jag lite längre fram och hade kul medans tiden flöt på.

 

Förutom alla skojiga människor så tycker jag att det var bra, när man hade kollat igenom merchandiseområdet så gick man vidare till spelavdelningen och där prövade jag på en del spel, när man tröttnade på att stå i köer så gick man helt enkelt och såg på någon av visningarna som fanns tillgängliga i biografen. Sen så var det ju en del turneringar man kunde se på och så var det ju cosplayuppvisning + kareoketävling. Cosplayuppvisningen kunde jag dock inte se då det var fullt med mskr som var i vägen >_> men jag antar att det var sånt man fick vänta sig. Iaidouppvisningen var rätt kort men på något sätt lagom lång (?) ^^ jag uppskattade den :)

 

I det stora hela så var Uppcon 05 roligt och spännande, jag ångrar inte en sekund att jag tog mig dit!

 

edit: alla kramar var nog nästan det bästa :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konventen i sig var jättekul förutom två punkter som jag var besviken på:

 

Nr 1: Insläppet var rejält dåligt planerat, kön var enorm och det tog mig över 2 timmar att komma in (nu räknar jag från kl 12 när de öppnade jag var där tidigare än så egentligen).

Varför kunde ni inte använt de stora dörrarna på andra sidan lokalen fanns mer plats där och ni hade då kunnat ha flera insläpps bord på plats.

 

Nr 2: De som skulle ha hand om filmerna visste knappt vad de höll på med vilket ledde till förseningar.

 

Däremot några + poäng får ni för planeringen av övernattningen gick mycket bra den här gången ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rent ut sagt UNDERBART, är min åsikt, tack så mycket :)

 

plus en liten fråga, om någan möjligtvis kommer ihåg:

vilken låt sjöng Yuna i kareoken på scenen?

 

har helt glömt det >_< snälla, nån måste veta!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rent ut sagt UNDERBART, är min åsikt, tack så mycket :)

 

plus en liten fråga, om någan möjligtvis kommer ihåg:

vilken låt sjöng Yuna i kareoken på scenen?

 

har helt glömt det >_< snälla, nån måste veta!

 

Tack för berömmet :D

 

Yuna sjöng nån Ayumilåt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Underbar konvent!

 

+

Totoro visades!

Karaoke for teh win!

Grunts mjukisdinosaurie

Skuttys kramar

Skuttymöte

Slog Ikkari i SC2

Ikarris sömnpratande

Skatan_millas och Hellsingers snack om konsoler

När fel sub kom på under Rozen Maiden

Serien Alien 9

Killen som sov på golvet i biosalongen tre dagar i rad

Kinesiskbuffé

Anime.se personerna!

Cosplayvisningen

Pocky och Toppo i massor

 

-

Förlorade mot doppler i Mario kart (krossande förlust)

Svettlukten runt ddr-arkaden

Dålig skötsel av filmvisningarna, många förseningar

Långa kön för att komma in

Krunaldos psycholeende på kvällen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skuttymöte
Va!? Vad var det jag missade??

 

Killen som sov på golvet i biosalongen tre dagar i rad
Du menar han som snarkade under Tsukihime va? ^^ Han vaknade faktiskt när någon gick fram och petade på honom, men han vaknade bara för att säga att serien var seg och för att somna om..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skuttymöte
Va!? Vad var det jag missade??

 

Hehe! Vi diskuterade om viktigta saker som bl a. situationen i Jamaica och varför delfiner alltid ler :)

 

Killen som sov på golvet i biosalongen tre dagar i rad
Du menar han som snarkade under Tsukihime va? ^^ Han vaknade faktiskt när någon gick fram och petade på honom, men han vaknade bara för att säga att serien var seg och för att somna om..

 

Haha! Ja, exakt den killen menar jag :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tyckte om UppCon 05, förutom att tonvis av folk trängde sig före i kön till sovsalarna...

Jag rörde mig 2 meter frammåt på en timme eller mer, det var lite segt.

Att vänta 2 timmar utanför UppCon var inte heller så roligt, och eftersom man cosplayade missade man Advent Children de två gångerna den visades...

Och även Le Portrait De Petit Cosette(sp?), eftersom det blev SÅ många förseningar, vilket var synd.

Jag skulle ha velat sett åtminste ett utav de tre episoder som visades :(

Annars var allting hyfsat bra, informationen man fick på sovsalsbiljetten var verkligen ett plus!

Ni hade även gjort bra med utrymme, vilket var ett problem när det gällde sovsalar förra året ^^;

 

Men som sagt, jag hade jättekul, ni planerade och utförde ett bra konvent!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De va *pip* kul XD

´Var sorgligt när de sluta, man va tvungen o dra ut i regnet o kylan.

Men sista timmen verkligen slösa man pengarna haha!

Tyckte allt var bra, köa från ca 10 på morgonen o stod rejält långt fram i kön så man slapp stå längst bak, de var skönt X)

Älska dom som spela på pianot. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När fel sub kom på under Rozen Maiden

Så himla klockrent, jag garvade så tårarna rann. Bäst var ju också när de fyrade upp notepad och skrev "vi suger" Det var droppen som fick lol bägaren att rinna över.

 

Ett mycket trevligt konvent, och även om kön var otroligt löjligt lång och seg på vägen in så var det värt det i slutändan. Kostymleken var härlig, särskilt bidrag nummer 24. Yatta!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Höhö, jag tyckte Uppcon var helt Okej! Mycket trevligare än förra Uppcon. Folk kanske tog sig lite i Nackskinnet men denna gång fick jag då själv bäst kontakt med Mr Fantasy och Grunt. Men denna gång höll jag mig på eget val på egen hand eftersom jag dragit med mig alla mina vänner.

 

Höhö! Dock är jag lite besviken på antalet folk som hälsade! Dock så var det även possitivt hur många, som jag inte ens tänkt på på forumet som hälsade!

 

Vi höres!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var mycket trevligt på UppCon!

 

Yay!!:

 

* Lokalerna. Mycket bättre lokaler än tidigare.

* J-PopSweden. Det roligaste med konvent bortsett från att gamea och träffa folk. Köpte hela 6 skivor och blev storkunden på conet XD !! Dessa skivor kommer gå hem på Rhinidi, bland annat. :)

* POCKY 4TW!!!

* Comic Cave. Mycket Trevliga, bra utbud och rimliga priser.

* Fyra biosalonger yay! (det enda jag såg var dock tyvärr en kort kort snutt av Advent Childerns slutstrid, hade mycket annat för mig) En sak som jag tänkt på lite är att man borde ha dimmad belysning i salonger under konvent. Dels för att det blir lättare för dom som kommer in eller ska gå ut, plus att det inte blir lika irriterande för de som redan är i salongen. Bara en tanke ^^;;

* Mycket Tv-Spel på plats.

* Pianot i öppna utrymmet. Spelades trevlig NGE-musik på den.

* Projektorn som la av under Dopefishs match i SCII turneringen. Var ju iof inte speciellt skojigt i sig men i efterhand var det ganska komiskt. Speciellt för oss som känner Dopefish. ^^

 

Meh...:

 

* Helveteskön!!

* DDR-maskinerna borde ha fått ett mer avlägset ställe för sig själva eller ett draperi åtmisnstone. Svetten från DDR-lirarna blev påfrestande under SCII-turneringen.

* Träffade inte så många anime.se människor. TT__TT Bara Herid Fel, Grunt och Forehead. Fast det var kul det med.

* Pianot i öppna utrymmet. Det var en kille som satt och plinkade på en låt från Final Fantasy 6. Och han spelade alltid fel. Om och om igen. Sen när jag kommer tillbaka flera timmar senare är han där igen(?) och plinkar fortfarande. Och spelar, givetvis, inte rätt då heller. >(

* Dålig planering av Fightingspels-turneringarna. Dom ska dock ha en eloge för att dom tog sig tid att göra ett litet program för att hålla ordning på fajterna (tyvärr ställde det nog till med mer problem än underlättade kan jag tro)

* Missade Guilty Gear-turneringen. Vägde upp det genom att kötta lite i GG innan UppCon stängde.

 

Alltsomallt hade jag det trevligt och ser fram emot Nästa gång! Även om det är förbannat skönt att vara hemma igen!

 

Och fy på er som inte besökte SerieZonen! puresis17.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så himla klockrent, jag garvade så tårarna rann. Bäst var ju också när de fyrade upp notepad och skrev "vi suger" Det var droppen som fick lol bägaren att rinna över.

 

Samma här, allt blev så klockrent!

 

Höhö! Dock är jag lite besviken på antalet folk som hälsade! Dock så var det även possitivt hur många, som jag inte ens tänkt på på forumet som hälsade!

 

Såg dig bara en gång på hela konventen och det var precis innan insläppet. Tråkigt, skulle vilja snacka lite mer med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

+ Alla trevliga människorna

+ Att man fick spela mot svenka mästaren i Soul calibur II

+ Den mysiga stämningen

+ Pocky ´, pocky mer pocky

+ Att de visade Rozen Maiden

-----

- Ljudnivån i salong 1 under sista dan, fick ont i huvudet

- Alla som körde med "arcade stick" i tekken 5 turneringen

- Att min walkover taktik inte fungerade

 

 

 

 

 

----

 

Allmän fakta: Kasu kan inte vara mänsklig o.o' Hans ben kommer doneras till forskning när , och hans ddr skills lär bli legendariska

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...