Hoppa till innehåll
Anime.se

vilka är dina favoriter


zionux
 Share

Rekommenderade inlägg

hmm tror det finns en lika dan tråd !! Min lista är för lågn desutom ändras dom jämnt men finns alltid några serier som aldrig dör i mitt hjärta*

 

Gundam seed & Destiny

Elfen lied

Maburaho

Bleach

hmm naruto men nja nja inte FILLERSEN >:)

GTO

kenshin

Appleseed

Detonator orgun

shuffle

mahoromatic

Kimi ga Nozomu Eien

macross

Och många fler orkar inte rabbla alla

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mina favoriter skulle nog bli:

 

Noir

Macross (robotech)

Elfen lied

Appleseed

Kimi Ga Nozomu Eien

Bleach

Full metal Alchemist

Ai Yori Aoshi

 

Lägg dock märke till att det inte e i rang ordning och att jag nog har missat en del, men typ det dära är väl mina favoriter... ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv titta man på anime som typ inget vet om ;P

 

Anime serier

 

Touch

Miyuki

Slow step

Condor hero

 

Listan som kommer är lite mer känd

Hokuto No Ken(Fist of the North Star, eller "Ken the bear fist" ;P)

GTO

Kodocha(Kodomo No Omocha)

Sexy Commando

Mahoujin Guruguru

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eftersom marksman postade så måste väll jag också ta mig tid :D

 

aja, här är dom iaf, utan inbördes ordning:

 

azumanga

pita-ten

mahou shoujo lyrical nanoha

ultra maniac

 

4 stycken får räcka :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Några av mina absoluta favoriter, listar bara utan att motivera denna gång(tror vi haft 2-3 liknande trådar):

 

Berserk

Gungrave

Great Teacher Onizuka

Love Hina(Kände jag när jag såg den för väldigt länge sedan, var nog den andra animén jag såg, om jag skulle se om den nu tror jag dock inte att jag skulle tycka om den lika mycket. Jag drar mig till lite "mognare" serier nuförtiden)

RahXephon

Rurouni Kenshin(+Movie+OVA+OVA2, dvs allt om denne man)

Kimi Ga Nozomu Eien

Wolf's Rain

 

Dessa får räcka, ingen speciell ordning

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv titta man på anime som typ inget vet om ;P

Försöker du hävda att ingen vet vad Touch, Miyuki och Slow Step är? Vet hut, karl (eller qvinna, vad vet jag?)

 

Mahoujin Guruguru

Vem är du? Du kollar på Mitsuru Adachi-äg och Cirkelmagi Guruguru. Du MÅSTE vara någon jag känner!

 

Kan de inte göra en animé på Valhajen (Jinbee)? Eller nä, kanske inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv titta man på anime som typ inget vet om ;P

Försöker du hävda att ingen vet vad Touch, Miyuki och Slow Step är? Vet hut, karl (eller qvinna, vad vet jag?)

 

Mahoujin Guruguru

Vem är du? Du kollar på Mitsuru Adachi-äg och Cirkelmagi Guruguru. Du MÅSTE vara någon jag känner!

 

Kan de inte göra en animé på Valhajen (Jinbee)? Eller nä, kanske inte.

 

Det är väll inte så ovanligt, ser på Mahoujin guruguru med, har till och med mahoujin guruguru 2 spelet till snes :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väll inte så ovanligt, ser på Mahoujin guruguru med, har till och med mahoujin guruguru 2 spelet till snes :)

Jo, det är faktiskt ganska ovanligt, även om vi finns här och där.

Haha, jag har både ettan och tvåan! Och jag har till och med klarat ettan! Det du! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ginga Nagareboshi Gin (Silver Fang) OJ! Vilken överraskning! Tidningarna måste publicera detta alltså! O_o

Men, jag har ju inte sett så mycket anime... Fins inte riktigt något som intresserar mig, och jag kan inte köpa importerade DVD:er eftersom våra DVD-spelare tyvärr inte klarar av det. Tsss.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Mja, det känns svårt att göra en rättvis lista som inte är meterlång, men de som jag verkligen har lagt på minnet är:

 

Rurouni Kenshin OVA1

Serial Experiments Lain

Kino's Journey

Otogizoushi

Gankutsuou

Great Teacher Onizuka

 

...sen finns det en myriad av serier och filmer som i mina ögon är nästan lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, nu skall grävlingsfasonerna försvinna... så här ska jag skriva en krumelur :P

 

Favoriter, ja de är ju mer begränsade än alla bra serier man har sätt.

Favoritserien är "Saikano"(She the Ultimate Weapon). Vist Kenshin eller Escaflowne i all ära, men Saikano är Bäst!

Favoritfilmen är nog Princess Mononoke, Ninja Scroll, Armitage III eller Porko Rosso. Har svårt att välja där.

 

Sen har jag sätt otaligt många andra bra serier och filmer som måste ses, men ska man sätta hallonen på glassen så är det nog dessa ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

bästa animen... finns så många genre att välja mellan så man får yrsel! *s*

men dom som lagt sig till mitt hjärta e några speciella som får igång mig och de är Hajime no Ippo (ska spara så jag kan köpa alla orginalen), Hack//sign (första serien jag såg helt), last exile (för kort!), genshinken (satte sina spår) och sist men inte minst full metal panic fumoffu (kan bara skratta till den!).

när det kommer till film så måste jag ta Akira för de va en av dom första jag såg med! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...