Hoppa till innehåll
Anime.se

Animékonvent i Täby


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

20051202_sapprikon.jpg

 

Under och mellan fredagen den 9 och söndag den 11 december hålls ett animékonvent vid namn av Sapparikon i Täby. Detta lilla konvent, som arrangeras av Sveriges största mangaförening Mangakai, kommer ha plats för cirka 200 besökare.

 

Förutom animévisning kommer aktiviteter så som nördspel, försäljning av animéartiklar, karaoke och tv-spel m.m. vara tillgängliga.

 

Priset för dessa tre fyllda dagar ligger på 100 kr och inget medlemskap krävs. För mer information besök länkarna nedan.

 

- Sapparikons webbsida

- Forumtråd

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag postar det här här också... för säkerhets skull.

 

Det är många som vill komma till Sapparikon, och det tycker jag är mycket, mycket hedrande. Men... i vågsvallen efter Uppcon vill jag säga följande saker:

 

* Sapparikon är inte ett konvent i Dogakon- och Uppcon-stil. Det är inte stort, det är inte heller storslaget. Det är en kaotisk sammanslagning av en massa olika människor som gör varsin sak utan att ha någon större koll på vad som händer i övrigt. Det finns ingen central organisering, utan varje filmvisningsrum, bord, händelse är en separat pryl som händer utan att någon annan vet ett jota om det.

 

* Och jag säger det igen, Sapparikon är inte stort. Jag kan säga rakt ut att det är inte värt att resa långväga ifrån. Vänta er absolut inte något stort superkonvent. Det här är en tillställning i en liten gårdslokal.

 

* Så alla presumptiva besökare: Välkomna och ha så kul ni kan, men om ni undrar vad som händer när så ta reda på det själva. Det finns inget centralt program, utan gå till varje station för att ta reda på vad som händer. Har ni tur kanske de ansvariga har satt upp en lapp på någon vägg.

 

* Det kommer springa folk med Sapparikontröjor på konventet. Dessa människor kan inte väntas ha någon koll på någonting annat än deras egen station.

 

* Jag? Vem jag är? Jag har bara, endast och enbart hand om själva lokalerna och filmvisningsrum 1. Jag vet förvisso lite om de andra aktiviteterna men på det stora hela har jag noll koll på när saker och ting händer. På Dogakon hade jag koll. Här har jag ingen koll alls. Sappari!

 

* Konventet kommer TROLIGTVIS öppna dörrarna klockan 19:00 på fredagen, men det kan hända att det blir lite tidigare om allt är klart då. Själva introduktionstjosanet kommer vara någon gång under fredagskvällen.

 

TILL ALLA MEDARRANGÖRER

* Ni kan få komma in klockan 17:00 på fredagen för att sätta upp era saker, men ni behöver inte komma då. Ni får komma när ni vill, egentligen, men kommer ni då kommer jag ha några få instruktioner som det kan vara bra att lyssna på.

 

* Alla medarrangörer får en Sapparikon T-tröja så långt de räcker. För skojs skull.

 

* Men på det stora hela får ni klara er helt själva. Vill ni ha ert bord någon annanstans? Flytta det! Har ni inte skarvsladd? Skaffa en. Etcetera.

 

* Och... eftersom jag vet lite om hur mycket folk det blir till varje station kan det komma att ske massiva rockader, det vill säga förflyttningar av stationer under konventets gång.

 

* Ha med en god portion humor och nyfikenhet över hur ett sånt här kaotiskt konvent alls kan funka.

 

TILL SIST

För Sapparikon är extremt litet planerat. Det är meningen.

"Hur kan du tro att det här kommer funka?" kanske ni säger. Jag tror ingenting, jag testar. Sappari, sappari.

 

Det var allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...