Hoppa till innehåll
Anime.se

Howls Moving Castle


LrS
 Share

Rekommenderade inlägg

Kollade i forumet men hittade ingen tråd (iförsig bara 4 sidor bakåt men men).

 

Har sätt denna väldigt bra anime film och rekomenderar den starkt.

Då undrar jag om nån vet om den kommer släppas på dvd (kanske redan har gjorts)?

Har kollat runt lite på nätet men inte hittat mycket.

Vad tyckte ni om filmen för övrigt?

Personligen tyckte jag den var intressant redan från första början.

Kanske inte lika bra som Spirited away eller Princess mononoke men endå på samma goda spår.

 

Tacksam för svar! (ursäkta stavfel osv)

 

Nybliven member ; /LrS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sett filmen för ett tag sedan men kommer ihåg några saker, den var grymt bra tecknad och animerad liksom det man kan förvänta sig av en ny Ghibli-film av Hayao Miyazaki.

Ljudet och musiken var också perfekt, men.

Handlingen var inte den bästa, kanske lite tyngre än andra Miyazaki-filmer som My neighbour totoro och fler.

Men det var ändå något fel på den, den kändes kopierad från de äldre då den inte var så speciellt nyskapande.

Tycker att den här filmen är den sämsta av Miyazakis filmer, de bästa är väl som sagt Spirited away och Princess mononoke.

 

Och när dvd:n kommer ut läste jag i en dvd-tidning, januari släpps den i Sverige.

 

(läste om den på sektionen "barn-recensioner" och de har inte riktigt stoppat den i fel sektion då denna film är den mest inriktade för barn, efter totoro då, kändes så i alla fall)

 

*Hoppas på nästa Ghibli-film*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det var ändå något fel på den, den kändes kopierad från de äldre då den inte var så speciellt nyskapande.

Kan inte det bero på att Det Levande Slottet är baserad på en äldre bok då? Eller?

 

Jag såg den på bio för någon månad sedan och tyckte den var helt underbar. Har dock inte sett några fler filmer från Studio Ghibli annat än den här och Spirited Away (Som jag för övrigt måste se igen då jag inte riktigt kan komma ihåg vad jag tyckte om den) så jag kan ha svårt att jämföra med de andra filmerna, vilket kanske bara är bra för min del?

 

Men det blir till att köpa Spirited Away, samt Eldflugornas grav som kommer ut och så klart Det Levande Slottet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...

om man inte är så kräsen med "svensk text eller tal " så finns den på en grymt jävla fin koreansk (R3 ) utgåva (3disc med massa grejs till ) med engelska subtitles för 400kr

 

sen finns det en ännu större Japansk (R2) utgåva med hela (4disc och massa grejs) även den med engelska subtitles fast den kostar 800kr lite mkt kanske ..

 

bägge dom finns på www.axelmusic.com .. rekomendera den sidan ! jag beställer nästan enbart från den sidan när det gäller anime .. bra priser + fraktfritt och tullfritt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Howl's moving castle sägs kommer ut på DVD i sverige allefall 13 mars..kommer ihåg de för de är min födelsedag. Vet inte om de kommer ändras men men.

Har läst boken och sett filmen miljoner gr och vet inte alls vilken jag gillar mest båda har sin charm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...