Kuroneko Skrivet mars 28, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2006 Jag är nästan säker på att en likadan/liknande tråd finns, men lat som jag är orkar jag inte leta, hoppas ni har överseende med det. Iallafall tänkte jag höra med er om ni rekommenderar Final Fantasy animen?? Jag har sett Advent chlidren och fastnade för den direkt, men är animen nåt att ha?? Va snälla och ärliga!! XD Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet mars 28, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2006 helt ärligt så, nej. har dock inte sett hela, "bara" halva. tyckte inte om det jag såg alls. f.ö. så gillade jag inte AC heller, designen på filmen och musiken var bra, men storyn var riktigt kass. FF7: Last order Ovan är nåt att se däremot! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet mars 28, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2006 Om man gillar FFVII så kan man nog se Last Order som Dread säger, den är hyfsad. Men Advent Children och serien är båda riktigt dåliga enligt mig, har inte heller sett hela serien så den kanske blir bättre men det jag såg var inget vidare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
flaskis Skrivet mars 28, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2006 Om du menar Final Fantasy Unlimited, så nej. Absolut inte. Det är bara en larvig story om hur två ungar utforskar världen. Det är vad jag snappat upp av det från recensioner och av att sett ett halvt avsnitt. Men som Dread säger; FF7 Last Order är en riktig höjdare. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 28, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 28, 2006 Beror på vilken animé du menar... FF:U var klockren. Helt lysande. Hade i och för sig knappast det minsta med Final Fantasy att göra, men skall man vara noga så finns det en hel del spel i serien som inte heller har ett dugg med Final Fantasy att göra, så sak samma. :P Den gamla 4-delars OAV:n från 1994 som är baserad på FFV var väl ingen höjdare, men det var ganska kul eftersom vissa miljöer var bekanta. Och eftersom Noriko Hidaka var med så måste jag väl ge den högt betyg. Men det är nog mest bara jag. FF7- Advent Children hade folk haussat som jag vet inte vad, men det var att de tagit allt som var kasst med FFX, försökt allt vad de kunnat att pressa in det i FF7-miljön som jag fortfarande inte förstår vad den hade gjort för att förtjäna det hemska ödet, och kombinerat det med en ganksa lam story och suverän animation. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuroneko Skrivet mars 29, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet mars 29, 2006 Det är uliemited(eller hur det stavas) som jag syftar på i detta fall!! Är fortfarande fundersam om jag ska köpa den eller inte!! Men skriv gärna på om era åsikter!! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet mars 29, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 29, 2006 Jag tycker FFU är en aningen kass. Mestadels p.g.a. repetitionen med Kazes bössa. Och ja, att se den långa tråkiga animationen om och om igen drar ner på betyget oerhört. Sedan så var det inte särskligt intressanta karaktärer heller. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JockeII Skrivet mars 30, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2006 Har FFU liggandes på datorn i väntan på att ses, har dock smygtittat lite och gillar verkligen inte animationerna i den men den verkar faktiskt rätt mysig, och chocobon är så söt :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet mars 30, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 30, 2006 Bästa beskrivningen av FF:U är "mycket konstig" Det verkar som att antingen älskar man den eller så hatar man den. Att den inte är en "normal" animé är ganska uppenbart. Vänta dig ingen gripande story, det är snarare en samling småberättelser som lämnar kvar känslan "Var det där helt knäppt, eller var det ett genidrag? Hm... det var nog ett genidrag!". Den har ungefär noll med Final Fantasy att göra, så se den inte som en FF-animé, för då blir du nog besviken. Se den istället som en halv-konstnärlig "vad i helskotta är det här!?" animé. Den var nominerad till stora kulturpriset i animation om det nu var 2001 eller så. Det säger tillräckligt mycket. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg