GinGirl Skrivet april 1, 2006 Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 Har ibland blivit jävligt irriterad på Ginga Densetsu Weeds animering... Dem som har sett episod 2 fattar vad jag menar. >_<# Visst kan animeringen vara lite småful i vissa animes ibland, men sådär fult.. Nej. Inte för att jag sett GDW då men är du säker att du inte sett striden mellan Kiba och Naruto ur Naruto-serien då? Den slår tamefan allt jag sett på länge. :sleep:; Nje, har bara sett cirka 10 eps av Naruto, troligen mindre p.g.a att jag tyckte den var tråkig. :/ Men såg lite klipp från den striden på youtube.com, dock var det musikvideos men jag antar att det var den striden ändå. Vad tycker du är så fel med den striden då? XD Borde kanske se det avsnittet som den striden är med i då. ^^ Kan visa lite bilder hur Weed animering ser ut i vissa avsnitt: Springande hundar Kung fu! Går väldigt..konstigt De här bilderna har jag inte tagit utan kan finnas på ett SF forum. Tja, nu ser ni iaf att animering inte alltid är en höjdare i GDW, men ibland är den riktigt snygg så man undrar nästan om man tittar på samma anime ibland. >.> Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Isos Skrivet april 1, 2006 Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 det värsta för mig var nog när jag fick reda på vad A.T i A.T field från NGE stod för. tror till och med at jag slog mig i pannan :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet april 1, 2006 Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 Jag var nästan konstant arg när jag såg Peach Girl, den var så dålig på nästan alla sätt. Och inte ens ROLIGT dåligt. Bara en massa dumma, dåligt tecknade kretiner som gör en massa dumma, dåligt tecknade saker. det värsta för mig var nog när jag fick reda på vad A.T i A.T field från NGE stod för. tror till och med at jag slog mig i pannan :D Varför var det illa, menar du? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet april 1, 2006 Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 det värsta för mig var nog när jag fick reda på vad A.T i A.T field från NGE stod för. tror till och med at jag slog mig i pannan :D Vad stod det för? :O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet april 1, 2006 Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 Vad stod det för? :O http://en.wikipedia.org/wiki/AT_Field#AT_Field Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet april 1, 2006 Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 jag hatar se animer som är helt enkelt underbara, så ser man sista avsnittet och så får man aldrig reda på ifall huvudpersonen överlever eller den person som huvudpersonen slåss för att rädda överlever... utan typ BANG! sen slutar serien... :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noir Skrivet april 1, 2006 Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 Det värsta(sammtidigt det bästa) jag vet är när man ser en serie som man värkligen gillar, men man får genom stämningen en helt säker känsla av att nån/några person/er(som man natruligtvis är väldigt fäst vid) kommer att dö i slutet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xiziz Skrivet april 1, 2006 Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 menade mer på Kizizs "incestchockskala" ;) Sen får du ju ha vilken avatar du vill :) *tittar på min tråkiga avatar och funderar på att byta* Har en tävling på den som först lyckas utala mitt nick :) ingen har lyckats de senaste 6 åren. itne änns jag, var en Australiensare som var nära dock... men det är OT (Skriver om det för att Du stavade fel och det påminde mej om tävlingen... btw, alla stavar fel på det nångång ^^) Okej, så ni har övertygat mej, och jag vet att det är laglit och förekommer, men kan fortfarande inte fatta varför man vill göra det ^^ Tycker det är knas även om man försöker para ihop 2 av mina kusiner lixon, blir krock pånått sätt. Obehagligt, och obehagligt, var mest av förvånan att de faktist kystes(även om halva serien redan byggt upp för det). Jag menar, det tar ju inte lång tid innan man mistänker något ^^ (Edit... dessa quotes igen...) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet april 1, 2006 Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 Xiziz: Kan förstå att du vart förvånad, vart själv lite förvånad över den scenen. Dock så finns det så mycket värre saker i vissa serier, en sak som fick mig att reagera ganska skarpt var en underförstådd sexscen (man slipper se den) mellan två helsyskon i en annan serie (tänker inte spoila vilken). Så jämnfört med det var Elfenlied en barnlek :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DB Skrivet april 1, 2006 Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 Till skillnad från förhållande mellan människa och gudinna (Belldandy [sic]), människa och maskin (HMX-12), människa och demon (Asa) osv och etc så ter det sig tämligen tamt med något mellan två kusiner. >>Orrin, om man begränsar det hela till icke barnförbjuden anime så finns det två jag kommer på på rak arm där det visas helt. En annan sak som retade mig riktigt var avsnitt 12 av Tsukuyomi, 2004s Yashigani. Lyckligtvist gjordes i princip hela avsnittet om innan det hamnade på DVD. Skillnaden är rätt rejäl: Jämförelse (TV vänster, DVD höger, tiden för varje bildpar är densamma. Modemfientlig sida) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet april 1, 2006 Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 Spoiler varning!! DB: Den som gjorde mig obehagad var Koi kaze, finns andra serier med samma sak som du säger men Koi kaze var enligt mig väldigt speciell eftersom den ställde sig ganska neutralt till ämnet utan att säga om det är rätt eller fel. Samt att den är avservärt mer realistisk än dom andra jag har sett. Nåja kan säga att hela serien gjorde mig obehagad, det är därför jag gillade den så mycket. /spoiler Edit: Serien som jag pratar om är inte barnförbjuden, men jag skulle aldrig rekomendera den för nån som är under 18. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VillBoIJapan Skrivet april 1, 2006 Anmäl Share Skrivet april 1, 2006 SPOILER Sista avsnittet i Inuyasha, blev så jävla besviken......Naraku överlevde, och alla andra onda huvudkaraktärer, sen blev inte Inuyasha och Kagome tillsammans... finns mycket som slutade dåligt i den serien ;( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
salle Skrivet april 2, 2006 Anmäl Share Skrivet april 2, 2006 När jag såg animen av Whistle! mangan var så bra... så e animen bara ren jävla skit... dåliga seiyus, dålig musik, dålig animation... men har aldrig fysiskt skadat mig själv på grund av frustration över en anime... eller nån fiction alls.... stänga av ja... slå huvudet i bordet nej. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg