Hoppa till innehåll
Anime.se

Final Fantasy XII


Orrin
 Share

Rekommenderade inlägg

Kunde inte hitta någon tråd om det här spelet, så jag tänkte att det kunde vara trevligt att ha en.

 

Jag har precis beställt mitt exemplar av spelet och jag undrar om någon här har spelat det än? Kunde vara trevligt att få lite information om hur spelet är från nån som har spelat det med man väntar på att det kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då det precis släpptes i Japan tar det väl ett tag för det att komma hit, översättning och så.

Mirakel att det verkligen kom ut i världen från Square enix lata sida...

 

Lär väl komma till Sverige år 2007...

 

Men fightsystemet ska tydligen vara "så jävla nytt och grymt och bäst"

enligt en som spelat demot.

 

Det känns lustigt då jag förbokat detta spel sedan Maj 2004.

Tror nog fightsystemet är det enda som tilltalar...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske ska förklara att det är den japanska versionen jag har beställt och den ska jag få levererad om 5-10 dagar. Om ni är intresserade av information om spelet så kan jag gärna dela med mig när jag har fått det, räkna inte med några bilder bara för jag har ingen tv kabel till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, vad finns det att säga? Det är ett Massively Single-player Offline RPG.

 

Likt ett MMO så lämnar monster ofta inte Gil efter sig, utan diverse fina stenar och annat värdelöst, som sedan måste säljas till butiker för att få pengar.

De högst värderade grejerna djur bär på 'droppas' först när man har fått upp sin Chain till... runt 40-50. Du ökar din chain genom att döda flera fiender av samma typ i rad- detta betyder att du kommer att vara tvungen att springa ifrån alla Cockatricer om du har dödat tjugo vargar- dödar du något annat än ytterligare en varg så bryts kedjan (vid tjugo vargar ligger den på 19), och du startar om från noll. Naturligtvis så bryts kedjan om du äntrar ett område utan fiender.

 

Kort sagt, utflykter efter Gil och EXP kommer att gå ut på att ränna ifrån Cockatricerna/Sabotarna medan du väntar på att vargarna skall respawna. Gud förbjude att du har dina partymedlemmar på Gambit och glömmer hålla inne axelknappen för "Escape".

 

Och spelet luktar, kräkreflexgivande nog, Star Wars episod I-III.

 

Annars så är det helt ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm låter inte så himla lockande, ville jag ha ett mmorpg så skulle jag ha köpt ett mmorpg. Samt att höra ordet Star wars i samband med någonting ger mig lite lätta kräkreflexer (ja jag är lite konstig som hatar alla dom filmerna). Nåja det är ju trots allt Final fantasy så förhoppningsvis kommer jag gilla det allafall.

 

Jag får tacka så mycket för informationen och jag ska inte ha skyhöga förhoppningar för det kanske blir bättre då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De högst värderade grejerna djur bär på 'droppas' först när man har fått upp sin Chain till... runt 40-50. Du ökar din chain genom att döda flera fiender av samma typ i rad- detta betyder att du kommer att vara tvungen att springa ifrån alla Cockatricer om du har dödat tjugo vargar- dödar du något annat än ytterligare en varg så bryts kedjan (vid tjugo vargar ligger den på 19), och du startar om från noll. Naturligtvis så bryts kedjan om du äntrar ett område utan fiender.

Usch då, det systemet lät ju inte alls som min grej. Jobbigt att behöva bry sig om vilka fiender man springer på om man vill ha saker. Jag brukar alltid bara fly eller slåss beroende på vad jag känner för, men jag antar att saker och ting kan bli svårare i just FFXII om jag kör så. Vilket i och för sig på ett sätt kan vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annars så är det helt ok.

 

Det lät rätt så komiskt efter att ha sågat spelet totalt.

 

Själv hoppas jag på att spelet är bra, har gillar alla FF spel än så länge (har dock inte spelat V IV) förutom FFX-2. Eftersom FFX-2 var det första i serien som släpptes efter att square gått ihop med Enix och blivit Squarenix så har jag skyllt allt på enix :D hoppas dom har bättrat sig

 

Det här systemet att hitta "rares" kanske inte är det bästa. men om man kollar på det från en annan synvinkel kan man se det såhär:

I de tidigare spelen har ite varje monster tappat "rares". sättet som används i mmorpg dvs att det är kanske ca 1% chans att monstret droppar itemet skulle inte funka så bra på ett sånt här single payer spel, därför måste dom göra ett nytt system. om det är bra eller inte kan jag inte bestämma och heller inte tycka något om eftersom jag inte har testat det, vi får helt enkelt vänta och se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Har precis fått spelet idag efter det har liggat hos tullen ett tag, så jag har spelat i några timmar och tänkte dela med mig av mina första intryck.

 

Mitt aldra första intryck när jag startade spelet och tittade på introt var precis som Lord Mune sa det stinker verkligen Star wars. Jag hoppades givetvis på att den känslan skulle försvinna efter introt och visst en hel del var borta när jag sprang igenom första dungeonen, men sen till min stora besvikelse så var den tillbaka igen när det var dags att besöka första staden.

 

Det jag menar är att när jag spelar Final Fantasy så vill jag inte ha en massa blåa jätte grisar etc. springande omkring för dom hör hemma i Star Wars.

 

Sen för att komma till stridssystemet, här så antar jag att det är mycket en smaksak vad man föredrar. Jag gillar allafall inte det här stridssystemet alls än så länge, men jag kanske kommer gilla det bättre när jag har spelat mer.

 

Storyn är det mycket för tidigt för mig att ens prata om en, men den verkar vara som vanligt lite halv shounen aktig. Är inte för storyn jag spelar spelet ändå så den bryr jag mig inte så mycket om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad spelar man FF för om inte storyn? :/ Dom störande random fighterna? :P

 

Iallafall, jag ska försöka ta mig själv i kragen och faktiskt köra igenom FFX nu när jag skaffat en PS2 för femte gången :P

Jag har haft spelet 3 gånger och på andra gången körde jag längst, kanske körde 75% innan jag sålde PS2an igen.

 

Bara jag lyckas ta mig dit utan att bli trött på att köra om så ska det inte vara några problem men men ;S

Och jag pallar inte att köra X-2 förrän jag klarar X, är emot mina principer :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad spelar man FF för om inte storyn? :/

Eyecandy :)

 

Hehe FFXII har som sakt inga random encounters utan man slåss nästan som Secret of mana till snes om du har spelat det, det är för ovanlighetenskull ganska roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...