Hoppa till innehåll
Anime.se

Utjatat visst, men Berserk säsong2?


ElgeN
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu suckar nog de flesta och tänker: "Men det kommer ingen jävla säsong 2 fatta!" Eller "VA ÄR DET SANT?" etc... I vilket fall så vill jag vet lite om den info som står på denna sida -> http://www.animenewsnetwork.com/archives/news/cons/2002/acen/industry.php

 

Jag blev väldigt glatt överaskad, men samtidigt väldigt skeptisk som vanligt. Känner mig lite efter, med tanke på att infon rätt gammal, men vill ändå veta om Media Blaster drog sig ur eller om det fortfarande finns hopp?

 

 

Tack på förhand :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

låter inte som en så bra ide;

med tanke på att dom har ungefär 13 volymer manga "mer" att göra anime av, och att mangan inte är slut, och att det kommer ungefär 2 nya volymer per år; så borde dom snabbt komma ikapp mangan, och då måste dom endera avsluta mitt i och vänta på att göra en s3, eller så hittar dom på eget och man får en ny Rurouni Kenshin serie, där kvaliten på storyn sänks rejält helt plötsligt. Alternativt skulle dom kunna göra som med naruto, att göra serien rejält utdragen, vilket ofta resulterar i att serien känns just utdragen.

Å andra sidan skulle berserk mangan kunna vara nära sitt slut, och dom räknar med att den hinner avslutas innan de kommer dit i animen. Men om dom ska avsluta mangan känns det som om dom behöver mer än 2 volymer till, dvs 1-2 år till, förmodligen 3, då känns det fortfarande som om dom inte skulle börja riktigt nu.

Berserk s2 är som du antyder ett vanligt återkommande ryckte, ungefär som Hellsing s2, osv. Innan man får nått helt bekräftat ska man ta det med en stor nypa salt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag har tänkt precis lika dant, men jag visste inte om detta därför, förfrågan.

 

Jag tackar iaf för ditt svar.

 

Jag undrar hur dem skulle lösa S2 om dem nu skulle göra den. Mest med tanke på Puck.

 

Hoppas dem gör en fortsättning helst OVA då med tanke på att den antagligen skulle bli VÄLDIGT censurerad om den gick på TV, om ens köpt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JHoppas de gör en fortsättning helst OVA då med tanke på att den antagligen skulle bli VÄLDIGT censurerad om den gick på TV, om ens köpt...

 

En OAV lär ju inte vara på tal med tanke på att de behöver inkomster någonstans ifrån. Om alla världen runt bara tankar får de ju inte in ett skvatt om de gör en OAV... de behöver då reklamintäkterna.

 

*slut på en nedklankning på folk som tankar OAV:er och långfilmer*

 

De kan knappast censurera mer av Berserk än de redan gjort i den animé som finns. Visst finns det vidriga scener i volym 13--26, men de allra värsta är de som redan hoppats över. Det är knappast så att det skulle vara svårt att fortsätta animera Berserk för att det är vidrigare nu än det var då. Det är bara köra på med den inställning de haft hittills.

 

Puck får de väl slänga in så gott de kan. Det är nog inte så svårt. De har ju redan en utmärkt röstis till den: Yuriko Fuchizaki.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*Spoilervarning*

Hmmm skulle inte säga att det värsta är över precis, tycker det finns en hel del scener ur mangan vol 14-27 som är minst lika stötande som det som händer med "the band of the hawk" och Caska i volym 13. Typ tortyrhålan där man får se hur dom torterar "kättarna", eller när man får se hur den arabiske härksaren producerar halvdemoner. Sen så finns det ju en hel del naket, våldtäckter med både monster och människor, och sånt. Å andra sidan har inte de scenerna lika central betydelse som "the eclipse" i vol 13 har, så det lättare att helt enkelt inte ta med dessa scener i animen.

 

Sen så fattar jag inte kopplingen OAV = illegal nerladdning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SFish, jag tänker inte läsa, men kan du säga om det handlar om mangan efter TV-seriens slut?

 

När det gäller OVA och illegal nerladdning tror jag att det är väldigt många Amerikaner och Europeer som tankar dessa istället för att köpa dem. Och dem istort sett gjorda för oss. Med engelsk subb eller dubb tillomed. Allt finns där. Jag vet inte riktigt hur det ser ut i Japan faktiskt när det gäller OVAs, men de finns med största sanolikhet vanliga Japanska OVAs också, eller ja det måste det ju göra.

 

Hoppas du förstod vad jag försökta säga iaf :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ElgeN du kanske inte förstår vad en OVA är för ngt.

 

 

Many of the more serious anime, and many of the direct-to-video productions called OVA (Original Video Animation) or OAV (Original Animation Video), originate with an American anime fan audience in mind. In Japan these more mature series lack the popularity of the more child-focussed productions, although in Japan adults also greatly appreciate these seemingly child-oriented series.

 

saxat ifrån http://en.wikipedia.org/wiki/Anime

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ööh? Är det inte du som har lässvårigheter kanske?

 

OAV (Original Animation Video), originate with an American anime fan audience in mind.

 

Mmm och jag skrev -

När det gäller OVA och illegal nerladdning tror jag att det är väldigt många Amerikaner och Europeer som tankar dessa istället för att köpa dem. Och dem istort sett gjorda för oss.

0key det var stor skillnad... ErrR...

 

Det jag skrev var i stort sett samma sak fast i annan form och andra ord?

 

När det gäller själva tankningen (Jag vet inte vad du påpekade faktiskt) så finns det folk som encodar och har sig med dessa och släpper dem på nätet. poFF - Tanka OVA.

 

Och jo, jag är mkt väl medveten om vad en OVA är för ngt. Tack ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[en massa om vad som händer efer TV-seriens slut]

 

Visst är episoden vid Brottsbekämpartornet och Mozgus knappast barntillåtet, men i jämförelse med Förmörkelsen bleknar det. Vad jag ville ha sagt är att det inte torde vara något problem att göra resten av Berserk; om man tyckte det skulle man aldrig ens börjat på den. Nu har man redan utarbetat en metod för att klippa bort det värsta, och då är det ju bara att fortsätta. Jag menar, varken De förlorade barnen eller biten med Shilke är säderles slaskiga. Och vi har ju Kosodoro som livar upp situationen.

 

Sen så fattar jag inte kopplingen OAV = illegal nerladdning.

 

Kopplingen var OAV+nedladdning=ingen OAV.

 

Vad jag menade var att det kan ses som försvarligt att ladda ner TV-animéer eftersom alla i Japan "ändå kunde se på gratis, varför ska inte vi få det gratis, då", även om det argumentet haltar för sig. Men OAV:er är en sak som man måste köpa eller hyra; intäkterna kommer enbart från försäljning till privatpersoner och hyrbutiker. Att tanka ner sådant, jämte filmer för bio, är inte försvarbart alls. Nu när var och varannan tankar ner dem istället blir det svårare och svårare att motivera OAVer, och de har också märkbart blivit färre med åren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag, så ond jag är, tankade ner nått som kallades "Berserk - 26", vilket märkligt nog började med scenen från episod 1 när han sitter i skogen och demonerna kommer till han, och efter det så börjar introt och slutar mitt i.

Är det nått skämt bara eller är det nått mindre av nått större? :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sök bland gamla inlägg istället. Exakt denna diskussion har tagits upp här tidigare, med precis samma länk som referens den gången också. Det kommer ingen Berserk säsong 2.

 

Jag sökte bland andra, men sollade självklart bort vissa när jag tittade. Vissa handlade inte ens om berserk så det gav sig. Nu i efterhand när jag letade igen så hittar jag fortfarande inte detta "inlägg" du pratar om. Du får gärna visa mig... Jag har möjligen fel, men jag hitta faktiskt inte.

 

Söka, mjo... Det gjorde jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sök bland gamla inlägg istället. Exakt denna diskussion har tagits upp här tidigare, med precis samma länk som referens den gången också. Det kommer ingen Berserk säsong 2.

 

Bara för det betyder det inte att en säsong två inte kommer :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...