Hoppa till innehåll
Anime.se

MD Geist


Gats
 Share

Rekommenderade inlägg

Har nu beställt en box innehållande MD Geist 1+2, Genocyber och Cybernetic Guardian....då undrar ja detta har ja just köpt århundradets dåligaste filmer eller har ja inte gjort bort mig totalt?..såg nämligen flera recensioner av MD Geist och de betygen var ej bra..snarare betyget världens sämsta film....så vad tycker ni grabbar på anime.se?.... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MD Geist är den i särklass sämsta anime jag någonsin skådat, den är ohyggligt dålig. Men det gör den ju förstås lite sevärd ändå... :>

 

 

 

 

Tycker det måste finnas något positivt med den ^^ men men kanske de andra 2..Genocyber och Cybernetics Guardian e bättre? :rolleyes:

 

tycker också det är skumt att boxen heter Mecha Masters - Explosive Anime Classics så något bra MÅSTE det ju finnas hahahaha

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GenoCyber gilalr jag faktist den är bra.. har dne i hyllen faktist:P samnt Cybernetic guardian är också rätt bra.. tycker du ska se dom iaf..,. alla är väldigt blodiga och inne h¨ller mycket inälvore osv måsate säga att GenoCyber såg jag när jkag var dryga 6 år :D Morsan blev inte glad på Brorsan haha

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker också det är skumt att boxen heter Mecha Masters - Explosive Anime Classics så något bra MÅSTE det ju finnas hahahaha

 

Jo, huvudkaraktären har en cool design på sin rustning :)

 

Ska du inte passa på att köpa tvåan när du ändå är igång? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det måste finnas något positivt med den ^^ men men kanske de andra 2..Genocyber och Cybernetics Guardian e bättre? :rolleyes:

Haha, jag har inte sett Cybernetics Guardian, men Genocyber är den näst sämsta animé jag har sett. Lät som en höjdarbox, alltså! ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MD Geist!? Haha, det är den där underbara rullen. Jag har mycket roliga minnen när jag såg på den för typ femton år sedan. Jag och en kompis satt och såg på den halvt om halv ointresserat, när min kompis utbrast "jag går och gör lite te!". Hm vad skall jag göra, tänkte jag, medan han gör te? I brist på bättre satte jag mig och läste förstrött ur typ Mitt Livs Novell eller något annat patetiskt, tills min kompis kom tillbaka med tet och så satt vi och snackade ett tag och så plötsligt konstaterade att ingen av oss ens registrerat att ingen pausat filmen. Efter vad jag minns tittade vi vidare men inte särskilt intresserat.

 

Något år senare såg vi på US Manga Corps att de skrivit att deras mecha-logga kom rån MD Geist, varpå vi båda utbrast: V...va? Var det MECHA i den? Nåväl, vi måste väl försöka se den där filmen för att se om den var så himla kass, så vi gjorde ett nytt försök. Efter typ tio minuter fann man att ens hjärna, i en desperat jakt på underhållning satt och tittade på VHS-klockans blinkande siffror, eller läsande bokryggrader. Filmen var så urbota trist att hjärnan automatiskt sökte efter underhållning, utan att medvetandet ens hann registrera att filmen var trist.

 

Jag har fortfarande inget minne av att det finns mecha i MD Geist. Och det känns inte som någon förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MD Geist!? Haha, det är den där underbara rullen. Jag har mycket roliga minnen när jag såg på den för typ femton år sedan. Jag och en kompis satt och såg på den halvt om halv ointresserat, när min kompis utbrast "jag går och gör lite te!". Hm vad skall jag göra, tänkte jag, medan han gör te? I brist på bättre satte jag mig och läste förstrött ur typ Mitt Livs Novell eller något annat patetiskt, tills min kompis kom tillbaka med tet och så satt vi och snackade ett tag och så plötsligt konstaterade att ingen av oss ens registrerat att ingen pausat filmen. Efter vad jag minns tittade vi vidare men inte särskilt intresserat.

 

Något år senare såg vi på US Manga Corps att de skrivit att deras mecha-logga kom rån MD Geist, varpå vi båda utbrast: V...va? Var det MECHA i den? Nåväl, vi måste väl försöka se den där filmen för att se om den var så himla kass, så vi gjorde ett nytt försök. Efter typ tio minuter fann man att ens hjärna, i en desperat jakt på underhållning satt och tittade på VHS-klockans blinkande siffror, eller läsande bokryggrader. Filmen var så urbota trist att hjärnan automatiskt sökte efter underhållning, utan att medvetandet ens hann registrera att filmen var trist.

 

Jag har fortfarande inget minne av att det finns mecha i MD Geist. Och det känns inte som någon förlust.

Nu måste jag definitivt se den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker Anime Academy sade det ganska bra:

Bra: Det finns inget sätt en uppföljare kan göras; OVA:erna är korta

Dåligt: Att se avsnitten kan få dig att hata animé eller driva dig till vansinne

 

Och Genocyber (som följde med samma DVD-box) hade ändå, till skillnad från M.D. Geist, lite potential, så det var synd att handling och karaktärsutveckling defenestrerades... :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...