Hoppa till innehåll
Anime.se

Baseballmangor


phreak
 Share

Rekommenderade inlägg

Iaido lät inte direkt spännande, så som du beskrev det.

 

Håller också på att se på Touch just nu. Kollar på avsnitt 16 nu, Melancholy-grejen, så att säga, det är bara så sjukt bra.

Ser du i snabbt tempo, kanske? o_O

 

Den där andra du mangan du beskrev, Ookiku furikabutte, du vet att den ska bli animerad nu, 2007?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att hurra åt är det nog, men inte av anledningar som jag hyllar. Det är många många svettiga unga män i ett mindre lag, som interagerar på ett väldigt personligt plan, och det är i alla fall för mig sjukt svårt att hålla isär alla i laget och ur andra laget och gamla rivaler och och och.

 

Och huvudpersonen är supersupersupersuperuke. Så uke att han lätt kan eva-uka-era ett helt köpcentrum. Och det lär ju tas emot med öppna armar av rätt publik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittade stora, feta "ny"utgåvor av Touch begagnade för 100 yen styck under senaste besöket i Japan, ska börja på volym 5 snart. Mycket bra. Jag kan bara inte bestämma mej för om jag gillar den lika mycket eller kanske snäppet mer än Maison Ikkoku. Jag måste läsa lite mer för att bedömma det. Hade aldrig anat att jag skulle gilla en basebollmanga så mycket. Fast det är ju inte basebollmatcherna jag läser serien för. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Touch lägger ju inte direkt ner så mycket tyngd i själva baseballen, speciellt inte i början. Eller, beror väl på hur insatt man är kanske.

 

Kul att du gillar den! :) Maison Ikkoku är inte en dålig konkurrent att vinna över.

 

Nya upplagor? Så billigt? SUGE~~~~~!!!

 

Läst någonting annat med Adachi?

Känns som jag borde gjort en Adachi-tråd, istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, Touch var den första Adachi-mangan jag provat på. Jag köpte början på H2 men efter en genombläddring insåg jag att jag måste läsa färdigt Touch först, för att undvika att blanda ihop historierna. Jag förstår att författaren driver med sej angående karaktärerna som ser likadana ut. XD

 

Det är svårt att hitta andra serier att jämföra med än just Maison Ikkoku. De två utstrålar en helt egen atmosfär som faktiskt är lite ny för mej som undvikit klassikerna i mangagenren ett längre tag.

 

Jag bläddrade lite i en basebollmanga av Harold Sakuichi (som skriver Beck) men blev inte intresserad av att läsa den. Håller mej till Beck så länge. Där spelar de ju baseboll en gång i början istället för i varje kapitel. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte första gången Adachi blivit jämfört med Takahashi. De är av samma generation och ur samma tidning i mångt och mycket.

 

Det finns en anledning till varför jag inte har med Adachis serier i min "bästa manga någonsin"-lista. Den skulle nämligen bli fylld av hans serier, och dessutom känns alla hans serier som... öh... samma på något vis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte Takahashi som gjort Aoki Densetsu Shoot!, va?

 

Annars har jag bara sett Hungry Hearts-animen som han har gjort - vilken var riktigt bra... förutom slutet typ, jag har alltid anat att mangan fortsätter där. Men, spekulationer.

 

Inte läst/sett någonting med honom så vitt jag vet... och det skulle faktiskt vara kul om man gjorde det.

 

Vilken baseball-manga var det? Oh, Beck är förövrigt superduper!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Attans alltså... Jag lyckas inte börja på volym 5 av Touch. Det kanske gick för lång tid mellan att jag läste klart 4:an och nu. Håller serien i längden undrar jag då? Jag är inte så intresserad av basebollmatcherna som sagt, men jag är hemskt fascinerad av huvudpersonernas lååååångsama romans och huvudpersonens emotionella distans till allt och alla. Obs! Säg inga spoilers bara. Men liksom...fortsätter den vara lika intensiv som i första 1/4-delen?

 

Basebollmangan hette något i stil med Stopper Bushima tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

såg att någon skrev om major innnan, tänkte bara säga att den e baserad på en manga som nu e uppe i volym 79 :P den e skit bra <3

 

Mangan är för tillfället 59 volymer, och ja, den är skitbra.

 

Och ja, Touch är äckligt jävla spännande hela tiden, den är så man sitter och säger wow. Svårt att förklara Adachis magi! ~~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
såg att någon skrev om major innnan, tänkte bara säga att den e baserad på en manga som nu e uppe i volym 79 :P den e skit bra <3

 

Mangan är för tillfället 59 volymer, och ja, den är skitbra.

 

Och ja, Touch är äckligt jävla spännande hela tiden, den är så man sitter och säger wow. Svårt att förklara Adachis magi! ~~

 

Ah 59 fick för mig att det va 79, Är det någon som översatt den än? skulle gärna köpa den om den va på engelska, men lär inte komma på ett tag. någon info? (länk via pm :P ?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah 59 fick för mig att det va 79, Är det någon som översatt den än? skulle gärna köpa den om den va på engelska, men lär inte komma på ett tag. någon info? (länk via pm :P ?)

 

Eller... tydligen är det 61 som kommit i Japan. Men... Du fattar vad jag menar.

 

Mangautgivningen har hållt på sedan 1995, så de har hunnit ett tag. Ja, jag kommer ihåg mig själv det året. Och det var verkligen inte igår, det är någonting jag kan lova dig.

 

Varför ser du inte bara animen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...
22 avsnitt har kommit av Major säsong 3(dvs subbade). Serien blir bara bättre och bättre!

 

Borde inte prata om sånt på offentligt forum vad tusan. Avsnitt 25 den tredje säsongen är bästa avsnittet dock, har sett det 10 gånger, typ.

 

Subbat det också... i personligt syfte. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...