Hoppa till innehåll
Anime.se

Dödsfall


RockmanZero
 Share

Rekommenderade inlägg

Min sköldpadda, Yogi, dog nyss..

 

Efter att har varit svårt sjuk i tre veckor dog han till slut.

Läskigt hur ett liv bara kan sluta så där.

Han var alltid raka motsatsen till stereotypen av sköldpaddor, han var alltid full av liv och glöd. Släppte man ut honom på golvet kunde han springa iväg hur fort som helst och alltid såg han så glad ut när man pysslade med honom.

Fram tills för tre veckor sedan, då hans ögon svullnade upp och han helt slutade att äta, han blev väldigt blek och rörde sig knappt någonting. Och nu ikväll så dog han. Han blev bara sex år gammal, stackarn.

Akvariet kommer aldrig att bli så muntert igen.

 

Hur som helst så är det skönt att det blev slut på hans lidande.

Sorgligt, det här med döden...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stackars Yogi... Må ljuset skina över honom och må han finna evig glädje i att slippa leva.

 

Ty han var en sådan kamrat, och man hörde aldrig Rockman klaga på honom. Inte en sekund! Det var kärlek, som vi känner den. Oxfilé.

Men, det var inte alt... *snyft* Yogi var så snäll, omtänksam.. *snyyyt* och hård! Och han var så förstående när Herid satt där och stirrade in i hans sköldpaddsögon. *BRÖÖÖL*

Vi förstod varandra så väl. Jag och Yogi(vilken av det de nu var.. den lilla förmodligen) och när jag BÖNADE och BAD Röckiz om att få honom, nekade han. Han älskade sin Yogi, den där Röckiz. Han tvättade glatt hans akvarium och log alltid så brett när han talade om sina ÄLSKADE sköldpaddor. Där Yogi stod i den största gunst.

 

 

Vad händer med sköldpaddor när dom dör? Kryper de ut och låter skalet vara eller?

 

Må han finna lycka i det icke existerande livet efter detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad händer med sköldpaddor när dom dör? Kryper de ut och låter skalet vara eller?

Ja, Herid, ni kände varandra riktigt väl ni två.

 

Och nej, skölpaddor kan inte krypa ut ur sina skal, det är en del av deras kropp. Det är inte som med sniglar eller eremitkräftor.

De dör på ett rätt normalt sätt, sjunker ner helt livlösa, vänder sig på rygg också av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heh, nog är det. Inte för att jag vet vem Yogi var, eller något. Men jag satt då och tittade mycket på Jockes sköldpaddor. De är facinerande. Men deras akvarium var mer ordnat och städat än Jockes rum. DET ENDA han har städat är en hylla med TV-spels grejer...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gränsen för hur lång tid det tar innan man städar är när man vaknar och det kryper saker på en.... Innan dess är det lugnt ! Mitt rum är värst av allt och det är jag stolt över. Jag trivs med lite kaos omkring mig. Om något står för prydligt så gör jag sönder det. Fast öppna dörrar står jag inte ut med, dörrar har man för att de skall vara stängda, annars kunde man lika gärna hå hål i väggen....

 

Synd om yogi föressten. Hade ett marsvin som hette teddy som dock för ett par år sedan. Vi har köpt ett nytt nu, det heter snus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade också en sköldpadda en gång i tiden (med det originella namnet Paddis) dog en vecka när vi var bortresta eftersom personen vi bett mata honom inte gjorde det.. Hade väldigt många underliga minnen med honom, sköldpaddor är kanske inte direkt ett djur man tror att man kan tycka om så som en katt eller hund, men det kan man..

Beklagar sorgen.. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En bil? Som inte ens tänkte själv? Om en bil "dör" eller går sönder så är det tragiskt därför att det kostade EN DJÄVLA MASSA PENGAR att köpa den, bensin mm.

 

Djur agerar då i alla fall själva även om de inte är så smarta alla gånger.

 

Håller fullständigt med

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sen när började bilar "dö"? alltid trott att dom gått sönder på ett eller annat vis.. likadant som att säga att bilen "blöder" när den läcker lite olja/bensin. eller att man amputerar bort ett hjul och sätter dit en attrapp när man i själva värket bara byter hjul..

 

Husdjur tillhör ju familjen det är som en del av familjen till skillnad emot en bil :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellsinger.. AHHH that's how life should be! A fight to the end!

 

Fick BTW nyss höra att jag var personlighetskluven galning. Och att jag visst liknar huvudpersonen(erna) i Fight Club... Fast de påstår att jag trycker ner mitt "rätta" jag. Den som är fjantig....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...