Hoppa till innehåll
Anime.se

Brisby och Nimhs Hemlighet


nysa81
 Share

Rekommenderade inlägg

självklart ska du se om den, helt underbar film, såg den med min fyraåriga grabb, den är ju lite läskig för en i hans ålder...

 

Dina minnen komemr inte att förstöras, snarare förbättras, man förstår filmen bättre och kanske inte på samma sätt som då man såg den då man var liten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

självklart ska du se om den, helt underbar film, såg den med min fyraåriga grabb, den är ju lite läskig för en i hans ålder...

 

Dina minnen komemr inte att förstöras, snarare förbättras, man förstår filmen bättre och kanske inte på samma sätt som då man såg den då man var liten.

 

Mjo det har du rätt i, vill se den och självklart borde jag se den. Nu när jag har en mer "mogen" insikt till livet osv hehe. Får ta mig tid någon gång, se den med lillasystern kanske, eller längre in i framtiden med sonen/dottern :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uppföljaren heter Brisby och Nimhs hemlighet 2 eler något annat fantasifullt.

 

Jag såg filmen först, men boken var bättre i alla fall, men inte så att filmen kändes överflödig. Den största skillnaden är att boken breder ut sig mycket mer om de där råttorna, och handlar mycket om deras Plan. Och att lilla musmamman heter Frisby och inte Brisby. Mrs Frisby and the Rats of Nimh är originaltiteln om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uppföljaren heter Brisby och Nimhs hemlighet 2 eler något annat fantasifullt.

 

Jag såg filmen först, men boken var bättre i alla fall, men inte så att filmen kändes överflödig. Den största skillnaden är att boken breder ut sig mycket mer om de där råttorna, och handlar mycket om deras Plan. Och att lilla musmamman heter Frisby och inte Brisby. Mrs Frisby and the Rats of Nimh är originaltiteln om jag inte minns fel.

 

Japp, så är det. De valde att byta namn från Frisby till Brisby pga av en viss rund, platt leksak som kastas =)

 

Tror jag ska ta och läsa boken, är den svenska översättningen bra/ok?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...