Hoppa till innehåll
Anime.se

Bästa uttryck


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

KONBAWA!

 

Herid är igång på den possitiva sidan av livet idag och tänker idag skapa en tråd om vem som har det HÄRLIGASTE sättet att säga någon av följande fraser/ord som är väldigt vanligt förekommande i Anime.

 

Namn på karaktär, serie och helst exempel på när denne gör detta, uppskattas. Bilder och länkar till detta är inte heller helt fel.

 

Då skall vi se... åt oss börja med... dessa två ord!

 

Och kom ihåg att komma med en motivation!

 

1. Sô desu ka alt. Sô desu

2. Baka

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Sô desu ka alt. Sô desu

 

Om man breddar med uttryck som "sou nan desu yo" kan man kanske komma någon vart.

 

2. Baka

 

Yuko Miyamura (Asuka Langley i Eva) härskar ju på den punkten. Men Omi Minami (Ruri i Nadesico) ligger inte direkt i lä hon heller.

 

Jag fortsätter att spinna på tråden och utlyser en fråga om vem som gjort det värsta falsettskriket eller falsettgnället i animé någonsin. Jag trodde att tag att det var Eriko Hara (Hikaru i Orange Road) som ledde den ligan, men det var innan jag hörde Satomi Korogi med sitt nu ökända Guruguru-skrik, när hon spelar Migu i Cirkelmagi Guruguru. Dajvexare kanske inte har sett den, men de som har vet vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zimeon, det där med "Sou nan desu yo" hör man inte så ofta. Eller jag har då inte hört det. Men jag är förmodligen nybörjare på området. Men om vi räknar det då, vem skulle du då ta?

 

BTW, jag skrev inte mitt svar för att jag visste att det är en av få saker jag tycker samma som Rockman på...

 

 

Nytt tilläg då:

 

3. Det värsta falsettskriket, vem "äger" på detta område?

4. Det bästa skrattet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med om Asuka alltså. Bara för bra =)

 

ANTA BAKA!!!!!!! T_T

 

De andra punkterna var svår att svara på!_!

 

Bara för att ngn sa Souji i Peace Maker Kurogane så tänker jag bara på när han säger det :P Aja, han säger det faktiskt rätt skönt :rolleyes:

 

VAFAN STILLESTÅND!!!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3. Det värsta falsettskriket, vem "äger" på detta område?

Den här var riktigt svår. :|

Rizel från Rizelmine kanske.

4. Det bästa skrattet?

Den här däremot var inte svår :P

Genma från Ranma½ har helt klart det roligaste garvet :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...