Hoppa till innehåll
Anime.se

Skolstart


Pixelgamer
 Share

Rekommenderade inlägg

Så nu börjar skolorna dra igång igen, själv så börjar jag i morgon, men inte förrän 13.00 så jag ska nog inte behöva försova mig som tur är.

Det blir ett litet upprop och lite annat värdelöst och sen gå hem...

 

Ska alltså börja 3:an, Teknik. Får väl hoppas det blir bra, mest troligt bättre än skittvåan iaf. Känns helt okej att komma tillbaka till allt folk.

Vad känner alla ni andra om utbildningsstarten, och vad ska ni plugga? Kul, tråkigt, spännande, nervöst?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Börjar andra ring på medieprogrammet, valde ju då foto som inriktning och nu startar de riktiga klasserna för oss i medie. I ettan så valde vi inriktning till vintern och började med dem efter nyår men höll oss i våra första klasser. Ska som sagt bli ändring på det nu så ska bli riktigt kul faktiskt :)

 

Vi kommer syssla mycket med digital-foto och fortsätta med porträttering, jag börjar för övrigt på onsdag klockan 10 ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skall börja läsa Civilekonomi, Japansk inriktning på Handelshögskolan i Göteborg om en vecka nu. Med lite bakgrundskunskaper i Japanska lär första terminen vara ganska slapp, enligt uppgift.

 

Missade dock början av nollningen (började denna helg) p.g.a. reservplatsflum och annat roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag började i fredags kl 1300 tredjering naturvetenskapliga med matte & Data som inriktning på Rönneskolan... sen slutade jag för dagen kl 1400 för den delen :P

men idag är det andra bullar inleder med kemi, fysik, matte D sen matte diskret :| en välplanerad da allså :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skall börja läsa Civilekonomi, Japansk inriktning på Handelshögskolan i Göteborg om en vecka nu. Med lite bakgrundskunskaper i Japanska lär första terminen vara ganska slapp, enligt uppgift.

Tänk aldrig att det kommer vara slappt, du kommer bara gillra en fälla åt dig själv. Egna erfarenheter ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe vårat var alldeles för slappt förra året, hoppas man lär sig nåto nytt i år. Porgrammeringen och webdesignen var skämt, likaså lärarna i de två kurserna. Webdesignläraren har vi inte längre, så nu slipper man försöka vara smidig när man pratar skit om honom :P

 

Antingen får jag dessutom ledigt på mattelektionerna, eller läsa med en annan klass tror jag, det ska bli skönt :D Speciellt när matten ligger som första timmen på tisdagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu känner jag mig liten D: Jag började nian idag~

Det var OK, hade dock jävligt mycket ångest innan.

Två nya personer i min klass, skulle gissa på att de slutar snart igen. Har haft hmm...fyra pers i åttan som nästan slutade på en gång, ingen har börjat och stannat däremot.

Gillar inte lärarna, förra som förra året, en man och en gammal tant...

Det bästa med allt (förutom att vi inte arbetade och slutade nästan omedelbums) var schemat! Var inte lika hemskt som i åttan, trodde det skulle vara värre faktiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nian brukar faktiskt vara slappare än åttan, och du kan räkna med ungefär samma betyg som då oavsett vad du gör, hehehe >:D

Har man inte fixat upp sina betyg redan i åttan är det ganska svårt att ändra dem sista året eftersom lärarna har sin uppfattning om dig klar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv ska jag läsa kinesiska på Göteborgs universitet. Börjar nästa måndag (28/8). :D

 

Trodde faktiskt inte att jag skulle komma in, var 21:a reserv vid första urvalet, så jag kunde knappt tro att det var sant när jag fick reda på att jag hade kommit in. XD Så ja, till er där ute som ska söka till universitetet sen kan jag berätta att man inte ska ge upp när man har blivit reserv, oftast kommer man in på ngt sätt ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Härligt Lysse! Alltid trevligt när man blir positivt överraskad :)

Vårat Schema är väl inte det bästa, absolut inte lika bra som i 2:an men det verkar klagbart ;)

 

Jo 8:an verkar det vara flest som tycker är värst. Men att inte läsa upp betyg, hmm ja det kan säkert stämma, men jag läste iaf upp, hmm vi kan säga, 50 poäng (två kurser ja inte fått betyg i i 8:an) under 9:an.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och du kan räkna med ungefär samma betyg som då oavsett vad du gör, hehehe :twisted:

Har man inte fixat upp sina betyg redan i åttan är det ganska svårt att ändra dem sista året eftersom lärarna har sin uppfattning om dig klar.

 

Men HJÄLP D: Tack för att du fick mitt hjärta att hoppa över ett slag nu D:

Men, ska väl se positivt på saken, kämpar jag hårt KANSKE jag kan bli städare!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kanske helt onödig kommentar men: ahahaha.
Det är aldrig för lång väg till ett skratt (:

 

Hehe kom o tänka på det första alla kommenterade, mitt hår! "Shit va mycket hår Moberg!" "Haha kolla Moberg!" "Långt hår" :P "Det blir så när man inte klipper det" sa jag ^^

 

Men det blir nog skoj, ska ha Starta Eget och nån mattekurs som IV-val denna termin. Sen så fick vi välja Estetiskt idag också, bild, design och en pröva på-kurs fanns valbart. Men hur kul är en pröva på-kurs? Hade nog hellre gått en hel kurs i nåt av det som ingick i den (teater, dans, musik och lera).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började första året på www.playgroundsquad.com igår. Denna vecka lär bli rätt så slapp. Idag har vi haft så kallad spelanalys; spela tre demon och skriva lite om varje, känns helt onödigt.

 

Ska hålla på med att lära oss program och massa teori tills i mitten av november. Vill ju komma igång med utvecklandet, förvisso är Maya en ren plåga så det skadar nog inte med lite lektioner i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag trodde faktiskt att jag började skolan idag, men jag börjar faktiskt på Torsdag. :)

 

Nåväl, jag börjar iaf åttan nu. O: Ärligt talat så käns det som om det inte var så längesen jag började sjuan.... Tiden går snabbt, fast ändå inte. ._.

Har inte så mycket att säga om skolan men, jag kommer få två nya lärare. En ny tyskalärare te.x... Jag hoppas att hon är bra, fast av vad jag hört från min storebror som också hade henne som lärare en gång så ska hon inte vara speciallt bra, eller snäll om man säger så. >_< Våran förra tyska lärare var jättesnäll dock. ;_; Inte sådär tråkig och stel som vissa lärare är.

Sen får vi en ny NO lärare också, vet dock inte särskilt mycket om han. |:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag börjar inte förrän 31'a.. Är riktigt nervös.

Skall läsa Statsvetenskap på universitetet, känner mig rätt vuxen nu. ;

Jag hoppas verkligen att jag klarar igenom åren och får bra betyg så jag kan ta mig in på diplomatprogrammet efterråt..

Ingår förresten ett halvårs utlandsstudier, vills äga, japanska i Japan i ett halvår. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

andra ring på tycho brahe, tekning - programmering :P är lite skönt att komma tilbaka och att man dessutom hamnade med dom flesta kompisar man har(andra året på tyck ändras klasserna) ända sega är våra lärare, har kanske 2 bra lärare^^ och äntligen har man börjat med japanskan, kommer nog at bli bland dom roligaste ämnena, det, programmering och idrott^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Happ, då var det dags att sätta sig i skolbänken igen. :) Efter över ett års jobbande som säljare blev jag rätt trött på det och kände att jag vill göra någonting. Sökte för skojs skull en KY-utbildning (de hade bara några få restplatser kvar) som skall äga rum här i Göteborg.

 

På min födelsedag fick jag ett brev hem där det stog att jag var välkommen till en intervju inför KY-utbildningen jag sökt. Några dagar senare fick jag veta att jag blev antagen. :) Riktigt kul. Utbildningen heter "Datasäkerhet i nätverk och på Internet", den börjar nu den 28:e aug. Skall bli riktigt kul.

 

Puhiceus: Låter ungefär som mig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...