Hoppa till innehåll
Anime.se

Ny anime allt för ecchi?


Krunaldo
 Share

Rekommenderade inlägg

Öhhh love hina och NGE i samma kategori? Jo jag tackar jag...

Då kan vi ju passa på och slänga in Berserk i humorkategorin när vi ändå håller på...

 

Ecchi som ecchi, oavsett om det är en komedi, romans eller actionserie...

Ja, och det finns en del humor i Berserk också, men jag känner få som klassar den som komedi...

 

Visst, det finns några få scener i NGE som skulle klassas som ecchi, den enda jag kommer på just nu är då alla av någon anledning var tvungna att klä av sig nakna. Ecchi är inte samma sak som naket, och inte heller samma sak som anspelningar på sex, jag klassar inte Asukas nakna bröst då hon ligger på sjukhuset, och (ursäkta språket) Shinjis handtralla kort därefter i End of Evangelion som ecchi, även om det minst sagt anspelar på sex.

Ecchi klassar jag som anspelnigar på sex eller "fanservice", som är där mest för själva sakens skull. Scenerna i End of Eva är definitvt inte ecchi, eftersom dom är där för att utveckla karaktärena/storyn. Dock känns scenerna när de måste klä av sig (i episod 13 om jag kommer ihåg rätt) som fanservice, dom fyller inte så stor funktion överhuvudtaget, förutom att just vara lite "ecchi".

Jämför man med Love Hina så är det jävligt mycket fanservice som inte är specielt nödvändligt, dom driver till och med med det just i slutet av någon episod (de avslutar av någon anledning med att bada i den epsioden också, med motiveringen att tittarna kräver fanservice). Jag tror fanservice och ecchi är där för att om inte få tittarna tända, iallafall få det att pirra till lite, många av de som tittar i Japan är just i den åldern då det "börjar hända saker".

Som sagt... Bra att det finns folk som tycker som jag. Bra skrivet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det här är som i alla andra fall, sex finns med överallt i vardagen. samma sak som i love hina.

Det drar en del tittare och det är precis det som är meningen, dom tänker" Det finns sex överallt i vardagen så då lägger vi också in lite, så att våra tittare inte börjar kolla på en annan serie, med mer sex".

De vill inte förlora tittare.

det finns ju annars pokemon för er som absolut inte tål ecchi;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eddshot:

"...Det finns sex överallt i vardagen så då lägger vi också in lite.."

Lite? snarare 50% :)

Nä, nu ska jag som inte tål ecchi gå och titta på NGE och låter tonnårspojkarna som nyss kommit i puberteten titta på så mycket ecchi dom bara vill ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud vilka meningslösa debatter :P

 

Man ser klart och tydligt att folk inte riktigt kan skilja på ecchi och naket... (Dem som kan behöver inte känna sig träffade :D)

 

Jag har inget emot lite fanservice ibland, men när serier börjar bygga på sådana koncept så tappar man bara fokus från seriens handling och det börjar gå utför...

 

Och en sak till: När det handlar om kategori-indelning ala Berserk - Humor, NGE - Ecchi etc... Ni kan hålla på hur länge som helst, men Isf så innehåller alla serier, alla kategorier (I stort) och då skulle det vara omöjligt för oss att veta vad som är vad. Därför delar man in serer/filmer i huvudkategorier. Jag menar det är klart det kommer ngt skönt skämt i en actionrulle, eller att ngn skjuter ngn annan lirare i ett drama, eller att actionhjälten får sista kyssen i filmen osv... Det betyder inte att det helt plötsligt har blivit ett drama av filmen :P O . S . V

Pointless T_T

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...