Hoppa till innehåll
Anime.se

Ny anime allt för ecchi?


Krunaldo
 Share

Rekommenderade inlägg

De senaste 1-2 årens anime har haft en tendens att inkludera allt mer fan service och liknande.

T.ex. Gainax nya serie Kono Minikukumo Utsukushii Sekai har en ganska bra story men otroligt mycket ecchi...

Tenjou Tenge är en annan ny serie som har mängder av ecchi men har en ganska intressant storyline...

 

Man kan nästan säga så om varje ny anime som kommer nu som är riktade till den lite äldre publiken.

 

Har ni någon anning varför det är så?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla för 3-4 år sen då var det ganska lite ecchi i gemförelse...

 

 

 

Kono Minikukumo Utsukushii Sekai, den långa varma käll scenen där man ser tjejerna nakna i 1-2 minuter?! vi har mycket mer nakna scener....

 

Visst var det mindre förr (verkar det som), men vi får väl se om det bara är en trend eller om det är för att det helt enkelt lockar fler tittare...

 

Jag tror jag måste sluta mäta hur ecchi en serie är genom att jämföra den mot Green Green TV =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tenjou no Tenge är inte specielt ecchi mot vad mangan är,

Oh! Great ("författare" av Tenjou Tenge mangan) är från början hentai-manga artist/författare, och det synns i mangan. Dom har faktiskt skippat det värsta, typ sexscener med Bob och hans flickvän...

Men visst, det känns som om "ecchi-faktorn" har ökat en del, även om man kanske kan förklara en liten del med att mer anime kommer hit numera, både i fansubb form och officielt. Personligen bryr jag mej inte så mycket om att dom slänger in nån ecchi-scen eller fanservice här och där, men tycker att det är ganska onödigt. Serier som bygger och kretsar mest runt ecchi är dock i min mening helt meningslösa och tråkiga. Men å andra sidan, ser nästan ingen anime alls längre eftersom jag tycker det mesta är tråkigt och ointeressant, blir mest manga för min del numera...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ECCHI FOR LIFE!!

 

Jo jag har märkt att det kommer allt med ecchi, men som ni alla vet, sex våld osv säljer. Nu är inte ecchi direkt sex, men typ det närmaste osv osv.

 

Ecchi är ju för lite oseriösare animes, men tycker ni det kommer mindre seriösa animes?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ecchi är ju för lite oseriösare animes, men tycker ni det kommer mindre seriösa animes?

Det beror ju på hur du definierar "ecchi". Det förekommer ju en hel del naket och sexuella tendenser i NGE men nog tror jag att de flesta uppfattar sagda serie som seriös.

 

Apropå det här med naket så stör det mig inte nämnvärt. Ett naket bröst som finns där av en anledning, t.ex att någon drömmer eller något är för mig inte alls lika störande som en extrem närbild på någons randiga trosor, speciellt när det inte har någon anledning alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan det bidra med någonting till serien har jag ingenting emot det. Det kan ses som att ge serier ett ytterliggare ett djup. Ecchi och våld ses som något för en liten mer vuxen publik, så genom att lägga in saker som får det att framstå som en serie för äldre så kanske äldre människor att se den för att den inte ser ut som en barnserie, sen kan jag ha helt fel också :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ecchi är ju för lite oseriösare animes, men tycker ni det kommer mindre seriösa animes?

Det beror ju på hur du definierar "ecchi". Det förekommer ju en hel del naket och sexuella tendenser i NGE men nog tror jag att de flesta uppfattar sagda serie som seriös.

 

Apropå det här med naket så stör det mig inte nämnvärt. Ett naket bröst som finns där av en anledning, t.ex att någon drömmer eller något är för mig inte alls lika störande som en extrem närbild på någons randiga trosor, speciellt när det inte har någon anledning alls.

 

Jo men det jag menar är ECCHI serier, som tex love hina, green green osv. Evangelion har inte den kategorin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ecchi är ju för lite oseriösare animes, men tycker ni det kommer mindre seriösa animes?

Det beror ju på hur du definierar "ecchi". Det förekommer ju en hel del naket och sexuella tendenser i NGE men nog tror jag att de flesta uppfattar sagda serie som seriös.

 

Apropå det här med naket så stör det mig inte nämnvärt. Ett naket bröst som finns där av en anledning, t.ex att någon drömmer eller något är för mig inte alls lika störande som en extrem närbild på någons randiga trosor, speciellt när det inte har någon anledning alls.

 

Jo men det jag menar är ECCHI serier, som tex love hina, green green osv. Evangelion har inte den kategorin.

 

Green Green är en komediserie med inslag av ecchi, Love hina är en komedi med inslag av ecchi, NGE är en action/mecha med små inslag av ecchi... Vad är skillnaden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ecchi är ju för lite oseriösare animes, men tycker ni det kommer mindre seriösa animes?

Det beror ju på hur du definierar "ecchi". Det förekommer ju en hel del naket och sexuella tendenser i NGE men nog tror jag att de flesta uppfattar sagda serie som seriös.

 

Apropå det här med naket så stör det mig inte nämnvärt. Ett naket bröst som finns där av en anledning, t.ex att någon drömmer eller något är för mig inte alls lika störande som en extrem närbild på någons randiga trosor, speciellt när det inte har någon anledning alls.

 

Jo men det jag menar är ECCHI serier, som tex love hina, green green osv. Evangelion har inte den kategorin.

 

Green Green är en komediserie med inslag av ecchi, Love hina är en komedi med inslag av ecchi, NGE är en action/mecha med små inslag av ecchi... Vad är skillnaden?

 

Tja, om man kan lägga Love Hina och Green Green i samma kategori ser jag ingen anledning till varför inte NGE skulle kunna hamna i samma kategori.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efterfrågan styr marknaden i äkta Adam Smith-stil.

Finns det folk som vill se söta flickor som blottar trosor och tuttar så är det ju klart att det fixas. :)

Kom ihåg att vi snackar om Japan där de kristna värderingar som präglar oss i västvärlden inte finns, I alla fall inte i lika stor utsträckning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skillnaden mellan "naket" i NGE och "naket" i ecchi-serier är att i ecchi-serier är det meningen att man ska tända på det. Jag personligen tänder inte på "naket" i NGE och jag tror inte att ni andra gör det heller... Eller rättare sagt jag hoppas att ni inte gör det, för det ÄR inte meningen, det kan jag lova. Ecchi behöver inte heller betyda naket, utan bara det anspelar på sex, vilket det inte gör i NGE, om man inte räknar med en av dom första scenerna i EoE, men den är ju bara hemsk...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste då säga att jag tycker ecchi är bra och jag gillar att det blir mer av det. Där emot så tycker jag inte att det nödvändigtvis så mycket mer nu för tiden. Jag tror det har mest att göra med att publiken i västvärlden (vi) inte är speciellt intreserade av anime/manga riktat till: barn, gamla, kvinnor och män i medelåldern. Utan mer av det som riktas mot ungdomar. Sen är det väl ingen tror jag som har ungått att märka att både flickor och pojkar i ungdomensdagar har ett speciellt intresse för sex. Detta gälle ju även förståss Japan vilket förklarar varför det görs så mycket anime/manga som på något sätt rör vid ämnet. Och eftersom även jag är ung så tycker jag ecchi är något som driver mig till att se på anime och läsa manga.

 

ha D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skillnaden mellan "naket" i NGE och "naket" i ecchi-serier är att i ecchi-serier är det meningen att man ska tända på det. Jag personligen tänder inte på "naket" i NGE och jag tror inte att ni andra gör det heller... Eller rättare sagt jag hoppas att ni inte gör det, för det ÄR inte meningen, det kan jag lova. Ecchi behöver inte heller betyda naket, utan bara det anspelar på sex, vilket det inte gör i NGE, om man inte räknar med en av dom första scenerna i EoE, men den är ju bara hemsk...

Bah, det är väl ingen som tänder på "ecchin" i Love Hina? I såna fall måste man ju vara bra svältfödd på sex :|

Love Hina är lika lite ecchi som NGE är ecchi. Det är min poäng. Det är inte meningen att man ska tända på "nakenheten" i någon av serierna, i NGE så är det nakna där för den dramatiska effekten, i Love Hina är den där för den humoristiska effekten. Det är det jag försöker påvisa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öhhh love hina och NGE i samma kategori? Jo jag tackar jag...

Då kan vi ju passa på och slänga in Berserk i humorkategorin när vi ändå håller på...

 

Ecchi som ecchi, oavsett om det är en komedi, romans eller actionserie...

Ja, och det finns en del humor i Berserk också, men jag känner få som klassar den som komedi...

 

Visst, det finns några få scener i NGE som skulle klassas som ecchi, den enda jag kommer på just nu är då alla av någon anledning var tvungna att klä av sig nakna. Ecchi är inte samma sak som naket, och inte heller samma sak som anspelningar på sex, jag klassar inte Asukas nakna bröst då hon ligger på sjukhuset, och (ursäkta språket) Shinjis handtralla kort därefter i End of Evangelion som ecchi, även om det minst sagt anspelar på sex.

Ecchi klassar jag som anspelnigar på sex eller "fanservice", som är där mest för själva sakens skull. Scenerna i End of Eva är definitvt inte ecchi, eftersom dom är där för att utveckla karaktärena/storyn. Dock känns scenerna när de måste klä av sig (i episod 13 om jag kommer ihåg rätt) som fanservice, dom fyller inte så stor funktion överhuvudtaget, förutom att just vara lite "ecchi".

Jämför man med Love Hina så är det jävligt mycket fanservice som inte är specielt nödvändligt, dom driver till och med med det just i slutet av någon episod (de avslutar av någon anledning med att bada i den epsioden också, med motiveringen att tittarna kräver fanservice). Jag tror fanservice och ecchi är där för att om inte få tittarna tända, iallafall få det att pirra till lite, många av de som tittar i Japan är just i den åldern då det "börjar hända saker".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...