Hoppa till innehåll
Anime.se

Soukou no Strain / S-Strain


Puhiceus
 Share

Rekommenderade inlägg

Började se på den här serien för några dagar sedan och har inte kunnat sluta tänkta på den sen dess :).

 

Är tyvärr inte särskilt bra på att skriva recensioner men här är ett udrag från Anime-source:

 

Year : 2006

Genre : Drama - Mecha - Science-Fiction

Synopsis :

Ralph Werec becomes a highly respected pilot and the best "Reasoner" of the military. The one now following his footsteps is Sarah Werec (his sister). Hoping that they once again will meet, Sarah trains to become a respectable Reasoner. During schooling, the area she resides in goes under attack, and she loses important colleagues. She becomes reunited again with her beloved brother, however, he's the enemy.

 

soukounostrain1.jpgsoukounostrain2.jpgsoukounostrain3.jpgsoukounostrain4.gif

 

Tror jag hittat min nuvarande favorit,:), om bara avsnitt tre kommer ut snart >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

word, har funderat ett tag på ifall jag ska upplysa anime.se "befolkningen" och konvertera dem till den rätta tron, men nu slipper jag skriva. Tack!

 

denna serien är att dyrka, för mig verkar den nog ännu mer lovande än Death Note, eller kanske snarare "mer" ny, speciellt när jag kan Death Note utan och innan, händelse förlopp etc (får skylla mig själv när ja läst mangan 4 gånger...).

 

 

problemet efter två avsnitt så är det svårt att bestämma sig på hur pass lovande den här serien är, man har lite svårt att veta hur den kommer att utvecklas och hur långt den kommer att utvecklas.

 

men efter att ha sett två avsnitt av den, så verkar serien ha en oerhört ljus framtid, jag vet inte riktigt men den får mig att tänka lite på Uchuu no Stellvia , och det är absolut inget dåligt, men den här serien är betydlig mer seriös. och därmed hoppas jag också att den här serien blir bortåt 26 avsnitt, minst, eller egentligen bara den blir bra, men en lång bra serie är bättre än en kort bra serie.

 

 

vad ska man mer skriva, jo har du sett den än Flaskis, det är snart måndag?

 

:P

 

 

men stark rekommendation från min sida och sitter och väntar på avsnitt tre som förhoppningsvis snart kommer ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett tre avsnitt av Soukou no strain och jag tycker den har varit bra så här långt, kommer med största sannolikhet att fortsätta följa den här serien. Precis som för Dread så kan jag inte hjälpa att bli lite påmind om Stellvia, fast utan shoujo delarna så klart och den här serien känns mer allvarlig och mörkare. Samt att om man har sett Narutaru eller spelat Lost child så vet man att tjejmobbing kan bli riktigt otrevligt, även om jag tror att det inte kommer bli lika farligt här.

 

Ett exempel på hur tjejmobbing kan sluta (lite naket)

lcmobbingva2.jpg

Tyvärr Dread så är serien bara 13 avsnitt enligt Moonphase, nåja får väl hoppas att dom gör 13 riktigt bra avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tittade precis på avsnitt 4 och det var också väldigt bra, om serien fortsätter så här så kommer jag verkligen att gilla den. Avsnitt 5 verkar vara väldigt tungt och bra så den kommer nog knappast att bli sämre.

 

Spoiler preview till avsnitt 5

Verkar som om avsnitt 5 kommer vara mycket tungt på drama delen, samt att Isabellas död verkar inte ha varit något positivt utan verkar snarare ha gjort tjejmobbingen betydligt värre. I avsnitt 5 kommer den antagligen att nå nya höjder och jag fruktar det värsta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EH... varför vadå? Avsnitt 3 var ju asballt :)

 

och

Isabella dog på ett perfekt sätt ^^, die bitch die!

 

 

jo men det tog ju slut :(

 

 

EDIT: Orrin var god sluta skriva spoilers om avsnitt som ligger två före subbarna. skulle uppskattas ganska mkt. tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför får vi inte skriva sånt? Det räcker ju att man kör en hide-tag på de ej subbade avsnitten, och det är ju redan något som är accepterat i t.ex Kanon-tråden.

Såg första avsnittet imorse, och beroende på hur elak Share är mot mig ska jag fixa andra avsnittet så man kan se tredje och fjärde också.

 

Men den verkar riktigt lovande. Det tog ett tag, men nu har jag börjat kolla på den och är fast i den Dread :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sådär, har kollat ikapp nu

 

Spoiler fram till avsnitt 4, om du kollar på fansub, klicka INTE

Sådär, nu har man väl all befogenhet att skriva här :P

 

Sara har blivit otroligt kall efter första avsnittet, men det kan jag förstå. Hon har satt upp ett försvar så ingen kommer henne nära då hon förlorade så många av sina vänner i attacken. Det ska bli kul när Lotti får reda på att Ralph är Saras storebror. Ser fram emot konversationerna och vänskapsbanden (vilket jag gissar på kommer bli väldigt starka) som kommer bildas mellan Sara och Lotti.

 

Slutligen, död åt Isabella! >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag säger inte att det inte är okej, att diskutera avsnitten, men eftersom majoriteten av sverige inte kan japanska så är det olämpligt att äns prata om avsnitt som inte är översatta imo. Tycker bara det är ett sett att respektera folk, men gör som ni vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så för alla oss som fortfarande ligger på avnsitt 3

Personligen tycker jag det är lite synd att hon dog, men hennes *host* uppoffring var välförtjänad. men föt tillfället är jag så förgrymmad över att de slutade när man ville se mer, att jag har lite svårt att tala om mina känslor om avsnitt 3, serien i helhet hittills är nog rankad etta för mig i år.

Jag älskar science-fiction serier, synd att de inte finns fler med samma klass

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu låser jag snart in mig på toaletten och gråter som en tio årig tjej, avsnitt fem är ute, men subben på 4an fattas fortfarande!!!!!!! argh vart är världen på väg?

 

och ja ja vet jag borde innerst inne inte gnälla på shinsensub eller we are in denial bara för att dem är-så fruktansvärt-sega-så-jag-har-lust-att-skjuta-dem tiofalt-då-dem-gör-ett-gratis-jobb-som-ofta-är-väldigt-otacksamt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu låser jag snart in mig på toaletten och gråter som en tio årig tjej, avsnitt fem är ute, men subben på 4an fattas fortfarande!!!!!!! argh vart är världen på väg?

 

och ja ja vet jag borde innerst inne inte gnälla på shinsensub eller we are in denial bara för att dem är-så fruktansvärt-sega-så-jag-har-lust-att-skjuta-dem tiofalt-då-dem-gör-ett-gratis-jobb-som-ofta-är-väldigt-otacksamt

 

nää precis varför gnäller du då för ? ;)

 

om det är kris får du väl gå och lära dig japanska slipper du vänta haha :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sett 2avsnitt av serien och jag tycker mecha fighterna är så livlösa och tråkiga sen hata jag 3d stilen samma dåliga stil som zegapain hade ..

 

om det inte vore för personerna och att handlingen är hyfsad och att jag tycker resten är snygg animerat så skulle jag nog överväga att lägga ner den då jag irritera mig nåt så ofantligt när jag inte gillar alla delar i serien

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 5 spoiler

Vågar inte säga mycket här :P

Sara verkar äntligen öppna upp lite mot de andra Reasoner-piloterna, och Lotti verkar mer och mer förstå Sara. Antog nästan att det skulle bli på detta sätt.

 

Och ser man previewen så blir det lite mer Strain-fighter i nästa avsnitt =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...