Hoppa till innehåll
Anime.se

Soukou no Strain / S-Strain


Puhiceus
 Share

Rekommenderade inlägg

Bygg inte upp fel uppfattningar nu, det här är knappast en action serie utan striderna är väl snarare ett sätt att föra karaktärsutvecklingen framåt. Skulle nog säga att den här har mer i likhet med Stellvia fast med tyngre drama och det passar mig perfekt.

 

En kul fakta är att Studio Fantasia har också gjort Kimi ga nozomu eien animen och varit inblandade i Saikano, tror faktiskt jag kan se en viss likhet i mängden melodrama.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

En kul fakta är att Studio Fantasia har också gjort Kimi ga nozomu eien animen och varit inblandade i Saikano, tror faktiskt jag kan se en viss likhet i mängden melodrama.

Yupp, satt också och tänkte på detta förut. Det känns som att det kommer bli några fina scener senare i serien :)

 

Och missuppfatta inte mig. Jag gillar denna serien mest på grund av dramat och storyn. Fighterna är bara så snyggt gjorda att man ser fram emot dem. Jämför detta med striderna i t.ex Coyote Ragtime Show där det såg ut som ett billigt försök att skapa CG-scener med vanliga handritade frames)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo men de bygger lite på storyn, man ser att Sara inte är helt känslolös eftersom hon visar vänliga sidor mot Emily.

Antar att hon bara är rädd att mista kamrater igen som hon gorde förut.

 

Jo håller med samnt så tror jag att hon är rädd för att dom kommer få veta vem hon igentligen är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det ligger kanske nåt i de. Samtidigt verkar hon ju en anning trött på Emmy... så hon vill nog berätta också. Fast ja hoppas de får reda på det (hennes efternamn that is) i nästa eller nästnästa avsnittet, dvs 7 eller 8, men det kanske är för mycket att hoppas på.

 

f.ö. så gilla ja hennes reaktion när han frågade henne vem som lärt henne att dansa.

 

 

fast tillsvidare så är nog detta iaf höstens bästa anime (deathnote är bra, men vet man vad som händer och hur den slutar så förstörs nöjet rätt mycket faktiskt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Synd att den är så kort bara xD

 

mmm, håller med, känns som den skulle kunna bli 24 avsnitt, speciellt med tanke på att den håller ett lugnt tempo, eller att kalla de för lugnt temp e egentligen fel, den går snabbt fram, men inte på rätt sätt eller vad man ska kalla de :P

 

avsnitt 1: 10

 

avsnitt 2: 9

 

avsnitt 3: 6

 

avsnitt 4: 4

 

avsnitt 5: 3

 

avsnitt 6: 2

 

väntar som skrivet ivrigt på 7an, och tror det blir å se om alla avsnitten igen snart ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 07

Det här avsnittet levererar. Jag var riktigt snopen att R15 klassificeringen utnyttjades till den här graden. Det var ett tag sedan.

 

strain7s.jpg

 

Annars var det en fin start med komedi som höll sig genom avsnittet för att bli en helomvändning på slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fin censurering du fixat där DB ;)

 

*försöker få Boda och Dread att klicka på spoiler-linken* ^^

 

AA jag kan inte hålla mig ;) Iställt för att klicka på den gröna texten som är så fresstande så titta rjag på Raw istället och sen klickar på den gröna texten muhahah vad jag är smart B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fin censurering du fixat där DB ;)

 

*försöker få Boda och Dread att klicka på spoiler-linken* ^^

 

AA jag kan inte hålla mig ;) Iställt för att klicka på den gröna texten som är så fresstande så titta rjag på Raw istället och sen klickar på den gröna texten muhahah vad jag är smart B)

 

lyssna inte på dem, dem är utsända av jäveln, dem är onda norrlänningar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fin censurering du fixat där DB ;)

 

*försöker få Boda och Dread att klicka på spoiler-linken* ^^

 

AA jag kan inte hålla mig :P Iställt för att klicka på den gröna texten som är så fresstande så titta rjag på Raw istället och sen klickar på den gröna texten muhahah vad jag är smart B)

 

lyssna inte på dem, dem är utsända av jäveln, dem är onda norrlänningar!

 

Är jag en snäll norrläning då :D Har sett avsnitt 7 nu också trevligt trevligt men vart irriterad >:(

 

DB hur fixar du censur igentligen ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fin censurering du fixat där DB ;)

 

*försöker få Boda och Dread att klicka på spoiler-linken* ^^

 

AA jag kan inte hålla mig :P Iställt för att klicka på den gröna texten som är så fresstande så titta rjag på Raw istället och sen klickar på den gröna texten muhahah vad jag är smart B)

 

lyssna inte på dem, dem är utsända av jäveln, dem är onda norrlänningar!

 

Är jag en snäll norrläning då :D Har sett avsnitt 7 nu också trevligt trevligt men vart irriterad >:(

 

DB hur fixar du censur igentligen ?

 

 

hmmm... jag vet inte ifall det finns nåt som heter snäll norrlänning, men snäll bland norrlänningar kanske?

 

bra, då har jag nåt att se fram emot!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...