Hoppa till innehåll
Anime.se

Spirited Away-relaterad fråga


zindu
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej!

 

 

Jag behöver klarhet i en sak..

 

Spoiler

I filmen Spirited Away när huvudpersonen Chihiro hamnar i badhuset som hon tvingas tjäna i så får hon också ett nytt namn. Jag har för mig att hennes kompis, den där pojken som hjälper henne.. säger till henne att hon inte får glömma sitt eget riktiga namn, för om hon gör det då blir hon fast där..

 

Jag undrar om det stämmer, om jag minns det riktigt? Och så undrar jag om någon vet vilket det nya namnet är som Chihiro får?

 

Tacksam för svar!

 

 

Mvh/ zindu

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag undrar om det stämmer, om jag minns det riktigt? Och så undrar jag om någon vet vilket det nya namnet är som Chihiro får?

Du minns korrekt. Chihiro (千尋) fick det nya namnet Sen (千), och Haku varnar henne för att glömma bort det. (Haku fick själv hjälp av Chihiro att komma ihåg sitt eget riktiga namn, Kohaku.) Filmen heter förresten Sen to Chihiro no kamikakushi, typ "Borttrollandet av Sen och Chihiro", i original. (Innehåller båda Chihiros namn, alltså.)

 

Angående spoilertaggar... Har man inte sett Spirited Away vid det här laget så förtjänar man ju ett straff. >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Angående spoilertaggar... Har man inte sett Spirited Away vid det här laget så förtjänar man ju ett straff. >:D

 

Så sant som det är sagt! >^.^<

 

På tal om Spirited away, skummade förut igenom en animenyhetssida och där stod det något om att My neighbour totoro kommer släppas på svensk DVD tror jag, stämmer detta? :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På tal om Spirited away, skummade förut igenom en animenyhetssida och där stod det något om att My neighbour totoro kommer släppas på svensk DVD tror jag, stämmer detta? :O

Det gör det, Triangelfilm, som äger Spirited Away, ska släppa den i Sverige i februari. Om den kommer på bio eller direkt på DVD vet jag inte. (Triangelfilm har även rättigheterna till flera andra Ghibli-filmer, inklusive Gedo Senki, och kommer släppa dem under kommande år.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På tal om Spirited away, skummade förut igenom en animenyhetssida och där stod det något om att My neighbour totoro kommer släppas på svensk DVD tror jag, stämmer detta? :O

Det gör det, Triangelfilm, som äger Spirited Away, ska släppa den i Sverige i februari. Om den kommer på bio eller direkt på DVD vet jag inte. (Triangelfilm har även rättigheterna till flera andra Ghibli-filmer, inklusive Gedo Senki, och kommer släppa dem under kommande år.)

 

Oj redan i februari, vad bra. Jag har hört, eller blandat ihop, att det skulle ta en tid för den att komma. Typ som om att det var försening vid den svenska dubben?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj redan i februari, vad bra. Jag har hört, eller blandat ihop, att det skulle ta en tid för den att komma. Typ som om att det var försening vid den svenska dubben?

Alltså, det är ju inte så jag VET något, bara har läst på deras sida och hört saker... Men det var tänkt att den skulle komma nu i november (!), men den blev uppskjuten till februari. Är det den förseningen du tänker på, kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj redan i februari, vad bra. Jag har hört, eller blandat ihop, att det skulle ta en tid för den att komma. Typ som om att det var försening vid den svenska dubben?

Alltså, det är ju inte så jag VET något, bara har läst på deras sida och hört saker... Men det var tänkt att den skulle komma nu i november (!), men den blev uppskjuten till februari. Är det den förseningen du tänker på, kanske?

 

Det är mycket möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...