Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

En animé som jag har grubblat lite över då och då är en serie som min syster hade på cd för många år sedan när hon fick enstaka avsnitt av olika serier. Det jag minns är att det är två tvillingar, en tjej och en kille som tydligen fyller år och ska fira sin födelsedag med släkten och allt. Väl där börjar tjejen må dåligt och det kommer fram av någon anledning att tjejen måste dö får hon har magi eller något liknande. Lyckligtvis blir hon räddad av en dam/tant(eller om hon lyckkas fly själv) om jag minns rätt och tanten ger henne ett uppdrag eller säger vad hon behöver göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Behöver hjälp att hitta en anime! Har inga bilder och har försökt googlat men inte hittat. :P Det är en ganska gammal serie tror jag. Minns att jag såg det på typ cartoon network, toonami. 

 

Anyway, var ett team som hade speciella dräkter med hål. De kunde kalla in delar som "dockades" med dräkten och då blev dem typ semi-robotar. En av dem hade kanoner som ser ut som nåt från en pansarvagn. Jag tror att man fick se en satellit när de kallade in delarna för dräkten :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Behöver hjälp att hitta en anime! Har inga bilder och har försökt googlat men inte hittat. :P Det är en ganska gammal serie tror jag. Minns att jag såg det på typ cartoon network, toonami. 

 

Anyway, var ett team som hade speciella dräkter med hål. De kunde kalla in delar som "dockades" med dräkten och då blev dem typ semi-robotar. En av dem hade kanoner som ser ut som nåt från en pansarvagn. Jag tror att man fick se en satellit när de kallade in delarna för dräkten :)

Vad är en gammal serie för dig, 80-tal? 90-tal? Tidigt 00-tal? Var det Cartoon Network i Sverige? Svenskdubbat?

 

Slogs de mot skurkar, eller körde de race? Utspelade det sig på jorden? Nutid eller framtid?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är en gammal serie för dig, 80-tal? 90-tal? Tidigt 00-tal? Var det Cartoon Network i Sverige? Svenskdubbat?

 

Slogs de mot skurkar, eller körde de race? Utspelade det sig på jorden? Nutid eller framtid?

Det var nog 00-tal. Var ganska snyggt tecknat. Den engelska carton network tror jag och de snackade engelska i serien.

Minns inte riktigt hur det var men jag tror de slogs mot skurkar med hjälp av dessa dräkter. Det var inget race eller så.

En av karaktärerna hade med sig en väska som han hade sin dräkt i.

 

Det kanske inte är en anime. Kan ju vara en marvel-serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var nog 00-tal. Var ganska snyggt tecknat. Den engelska carton network tror jag och de snackade engelska i serien.

Minns inte riktigt hur det var men jag tror de slogs mot skurkar med hjälp av dessa dräkter. Det var inget race eller så.

En av karaktärerna hade med sig en väska som han hade sin dräkt i.

 

Det kanske inte är en anime. Kan ju vara en marvel-serie.

 

Jag tror jag vet vilken serie du menar, men jag kan inte för mitt liv minnas vad den heter. Tänker jag på rätt serie när jag säger att det var en grön, en blå och en gul (kanske röd) dräkt? Sen vill jag minnas att de kunde koppla på delar så de blev motorcykel, flygplan, båtaktigt, sen var det nån med kanon också vill jag minnas. Sen hade alla "runda hål" eller ploppar där saker kopplades på. Iofs så stämmer inte 00-talet in för den serien jag tänker på, tror det var mitten till sent 90-tal jag såg denna. Men hade inte kanalen den sändes på (jag tror det var engelska cartoon network). 

 

Som sagt detta behöver inte vara samma serie, och jag kan ha blandat ihop lite med andra serier jag sett. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror jag vet vilken serie du menar, men jag kan inte för mitt liv minnas vad den heter. Tänker jag på rätt serie när jag säger att det var en grön, en blå och en gul (kanske röd) dräkt? Sen vill jag minnas att de kunde koppla på delar så de blev motorcykel, flygplan, båtaktigt, sen var det nån med kanon också vill jag minnas. Sen hade alla "runda hål" eller ploppar där saker kopplades på. Iofs så stämmer inte 00-talet in för den serien jag tänker på, tror det var mitten till sent 90-tal jag såg denna. Men hade inte kanalen den sändes på (jag tror det var engelska cartoon network). 

 

Som sagt detta behöver inte vara samma serie, och jag kan ha blandat ihop lite med andra serier jag sett. 

Det låter faktiskt som det är den serie jag tänker på! Det där med att dräkterna hade olika färger och hål minns jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
http://imageshack.us/photo/my-images/37/whatsthenameofthatanime.png/

 

Vart ifrån kommer den här figuren ifrån ? ;)

 

och jag kan inte den vart den kommer från ;) 

Den är ifrån Stellvia of the universe men det här är fel tråd att fråga i. 

Redigerad av Sceleris
Flyttad från "Gissa animen".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det blev genast mer eller mindre intressant, beroende på om man vill investera i 200 prequels eller inte :)

 

EDIT: Ser dessutom att det ligger rätt lågt i din lista vilket kan skvallra något om svaret på min första tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är nog inte värt att se bara för figuren i bilden, inte ens om det bara var en serie på tolv avsnitt – jag minns det inte som en viktig figur. Men Slayers i sig är värd ett försök om du känner dig intresserad av gamla fantasyserier som är 50 % fantasyäventyr och 50 % 1990-talsanimehumor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

hej.

jag söker en serie/ film från sent 80/90 ( väldigt länge sen allafall )

där det är (tror) bara tjejer på ett rumdskep med nån form av robotar (typ r2d2, inte så stora).

det ja min från ett avsnitt, är att en tjej blir upäten/slukad av nån slämklump,

och sedan blir gravid med ett snabt växande barn.

 

det är nog de ja mins från den

 

/ å tack för en bar sida =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...