Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Hugger in i tråden!

Jåg såg nån anime film när jag var liten (kan vara serie, vet ej?). Kommer inte ihåg så mycket mer än att det var nå polis kör där dom åkte på motorcycklar vid något tillfälle och att det regnade :P

tror det var någon mörkare framtids epok.

Det var den första anime jag såg, så därför är jag lite sugen på att finna den igen.

kasta gärna in förslag på vad det kan vara :)

jag har tittat på Akira och Ghost in the Shell men kunnat utesluta dom två iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

 

Jag blev precis medlem på detta superba forum!

 

Får väl ställa mig i skamvrån direkt och fråga efter en anime jag såg som barn. Tror det var tidigt 90-tal. Det var iaf rymdskepp som kunde förvandla sig till robotar. Var någon sorts hjälte robot också. Det enda riktigt skarpa minnet jag har är "chefen" för skurkarna. Han var helt klädd i svarta kläder med mantel etc med någon sorts hjälm på huvudet. Kommer ihåg att när han pratade så blinkade det utanpå hjälmen där munnen normalt skulle ha varit.

 

Hoppas någon vet något!

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja du, Duckmoon. Från första inlägget, om rymdskepp som blir robotar och skurk med mantel, så började jag ju tänka på Macross-filmen, men det var nog ingen med en hjälm med blinkande mun. Men när du säger gröna skepp så kanske det är värt att nämna filmen ändå. (Var det inte en film så antar jag att det kan ha varit Robotech, en amerikansk ihopklippning av tre gamla japanska teve-serier.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Hej!

 

Prävar en gång till, senast när jag frågade så försvann mitt inlägg bland alla andra förfrågningar...

 

Letar efter en mecha anime från 80-90 talet, som sändes här i Sverige på TV under 90-talet (tror det va TV4 som visade den)

Handlar om 5 piloter som har varsitt skepp (4 små fighters och 1 större kryssare) som kunde förvandla sig till en stor robit, som slogs med ett svärd som "frammanades" ur rymden.

 

Mig veterligen så var dom aldrig på några planeter i serien, utan hela serien utspelades i rymden.

 

Det är inte Macross eller Robotech, har redan kollat dessa 2.

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hej!

 

Först o främst måste jag be om ursäkt att jag inte tackade förra gången jag skrev här och fick svar, TACK!

 

*Då hette jag bara Doppis, men kommer inte in på det nu :P*

 

Men nu måste jag be om ursäkt igen för letar efter en till anime och detta kommer att bli flummigt :P Det handlar om en kille som har en kraft att hans arm förvandlas till...ja en arm xD fast i nått material, på ryggen får han nån snurrande sak. Sen hans fiende är typ en kille som också har en kraft men den är i form av en...tjej-liknande metall sak som jag tror kan skjuta ut långa spjutliknande saker eller använda som en piska... xD Hoppas ni vet ^^

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Nu har jag läst vad jag trodde var alla sidor, men ack så var de 20 kvar.. ^^ iaf, folk verkar ju vara rätt grymma här och jag hoppas jag kan få hjälp med att hitta en anime jag tittade på för ett par år sen men som jag nu glömt vad den heter.

 

genre:action/superpowers o lite drama ofc ;) "main-karaktären" som jag vill minnas ha samma namn som anime`n (jag får bara upp Hokaru, Hakuro osv osv osv) google ger mig inga svar..

 

Beskrivning av anime`n : det verkar som att det finns massa special powers och att main-char är "the chosen one" och har den starkaste powern av alla. själva powern har en sybol (liknande en cursed seal från Naruto. ) och sitter på olika ställen på folk, vissa har den i handen, andra på bröstet som "main" har jag för mig.

 

Jag såg bara ett par avsnitt av den och har för mig han lallade omkring med kanske sin bror och syster...

 

eny help? :) tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nä inte "

Chrono Crusade"

 

 

Men den borde vara relativt ny, säker gjord på 2000-talet iaf.

 

Mainchar är ung (kanske 20 bast) och dom han var med var nog i samma ålder.

Svårt att säga vart den utspelar sig, men dom ska ha fightas vid nått tempel kanske.

De var nånting om en vapentransport också, de fanns nått speciellt vapen där som nån ville ha.

Kommer fan inte ihåg hur nån av dom såg ut, mainchar var säkert lite biffig.

 

Sen "Voffe" pratar du om Widescreen eller? ^^

 

Vet heller inte vem "

genren shounen

" är så svårt att koppla till honom.

Handlingen har jag beskrivit så gott jag kan i tidigare inlägg.

De blev kanske inte så mycket ny info men hoppas de hjälper någon! :)

 

Tack igen och för att ni försöker :) det uppskattas som bara den!

 

ja o god äcklig jul o fortsättningsskit...

 

Jaha VOFFE! läste fel och misstolkade "

genren shounen" och ja det stämmer, det är en typisk sådan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...