Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är inte omöjligt asså, jag kan ha helt fel om det med robotar och sci-fi. Såg inte heller hela filmen, vilken tänker du på?

Han tänker på Garzey's Wing, men det tror jag nog inte att det är. Man glömmer väl knappast bort dinosaurier med pilbågar i första taget!

 

Men det var då ena svåra nötter ni hade att komma med... :d

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, detta är mitt första inlägg :P.

 

Jag letar efter en anime serie som kanske gick för 8 år sen på tv,

dock inte på svensk tv, kommer inte riktigt ihåg vilket språk dem pratade..

 

Det handlade om en kille som bodde i en liten by, och bredvid byn fanns det en vattenfall. Längst nere under vattenfallet fanns det ett stort hål där en robot låg.

 

Killen kunde gå in i roboten genom robotens mage, ingången var run/klot formad. Jag kommer oxå ihåg att roboten var vit.

 

Killen hade också två med följare. En tjej med rosa hår. En pervers gubbe som satt på en svävande paraply som var upp och ned vänd.

 

Snälla svara om ni vet :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hej, jo, jag såg slutet av en anime, det var en film eller kanske en serie, och jag skuller bli jätteglad om nån visste vilken det var.

 

okej detta är vad jag minns: (vet inte om det kanske är spoilervarning)

 

(detta är altså slutet) Det är några som tar sig fram i typ nåt skepp, och det kan ha varit i framtiden, och så var de i nåt hus eller stor maskin eller nåt och där så såg de minnen, eller fantasier, och typ huvudpersonen såg sin dotter typ som var död (kanske hon dog tidigare i filmen) jag kommer ihåg en scen där han såg henne och de var på ett tak och så trillade hon ner eller han, och så var det en kvinna som kanske var "den onda" som typ styrde alla "fantasier" och så började allt gå sönder och så var det de som var kvar i farkosten som pratade med huvudpersonen för han hade gått ut och de dog tror jag och det var en man till som var kär i en kvinna och hon var död, och mannen blev lockad att typ gå över till fantasierna och i slutet (allra sista) så såg man en bild av hur "kärleksmannen" och hans älskade satt tillsammans i en fin trädgård och där var rosor och de pratade och sen kom en bild över hur hon låg död i nåt smutsigt rum med en ros i handen tror jag, och den "onda" sjöng opera högre och högre med massa rosor omkring sig

 

okej det var superluddigt, vet inte om alla detaljer stämmer...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Tja! Jag kollade på en serie förut som fanns på [hemsida] men den finns inte att ladda ner där nå mer(iaf inte vad jag hittar). Jag har letat efter serien länge nu och jag TROR :surprised:,

men är inte säker, att den heter Azurite zu baby som sagt så är jag inte helt säker på d antagligen felstavat. Grejen är den att jag hittar ingenting om den ngn stans varken på google lr YT ingenting....

 

Jag har för mej att d e ca 30 avsnitt och handlar om en kille som en dag får en syster, lr d e inte hans riktiga syster men hon vill iaf följa honom överallt och så. killen e nr1 bland tjejerna i skolan och jag kommer ihåg att han gillar en spc tjej.

 

snälla hjälp håller på ngt fel. Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det där ser ut som typiska karaktärer och designer för ett japanskt dejtingspel för tjejer. Jag har dock ingen aning om vilket. Det kan ju hända att det finns som manga och/eller anime också. Populära dejtingspel tenderar att inspirera spinoffprojekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här kommer en (kanske) svår nöt att knäcka...

 

Söker en film som mina föräldrar spelade in från spansk TV (vi hade sommarhus där) när jag var barn. Har inte en susning om vad filmen hette, jag tror inte heller att det var en serie. Handlingen är också lite diffus eftersom man inte direkt hängde med så bra i det spanska språket. Det enda jag vet är att den är äldre än 1992 eftersom vi sålde sommarhuset det året och då hade filmen redan något år på nacken.

 

Här är i alla fall grunddragen i det jag kommer ihåg:

 

En enhörning ger sitt horn till någon blågrön liten varelse som mest liknar en tasmansk pungdjävul enligt mitt minne (det är väl cirka 18-19 år sen jag såg filmen sist) i utbyte mot att hon får bli en människoflicka. Under sin tid som människa träffar hon någon "stilig" karl av adelsmanstyp som tar henne med sig till sitt slott, super henne under bordet och börjar jäklas med henne.

 

Bråket slutar på något sätt att snubben knuffas ner från taket eller ut genom ett fönster och spetsas på en av tornspirorna. Efter att han dött förvandlas han till ett stort monster i djävulsliknande form med världens största hörntänder i underkäken och stiger upp genom en spricka i marken. Bruden ser då till att få tillbaka sitt horn och besegrar tillsammans med pungdjävulen den onde fan.

 

Har funderat de senaste tio åren över vad det här kan vara för film, men har inte lyckats hitta några ledtrådar i mina efterforskningar... Lite hjälp skulle uppskattas mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas ni kan hjälpa mig med att komma på vad detta är för anime, har grämmat mig över att jag inte kommer ihåg vad den heter ett tag nu.

den handlar om en kille som är en magiker, han har aldrig fått nån utbildning i det så han vet inte hur han använder sina krafter. Han Lyckas, under ett slagsmål med nån främmande figur frammana en hjälpande ande, som är en kvinnlig paladin som efter ett tag i serien kommer att bära på excalibur. han har kommit med i en tävling på liv och död om den heliga grailen.

 

tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hejsan, nu ska jag försöka förklara vad jag letar för anime.

 

Gärna från 2000-talet och uppåt då jag är lite kräsen på just animationen på hur killar å tjejer ser ut när det kommer till denna genren.

 

Det är då Romans/Drama/Komedi/School life etc. Men helst där det förekommer kanske lite mer "hands on" än andra romance serier. Då menar jag allt från kyssar till sex (ingen hentai) men yuri/ecchi funkar perfekt.

 

Finns det inte många serier som är så går det även bra utan

 

den senaste jag såg som inte hade de jag just va ute efter men som jag ändå fastna för var "Toradora"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...