Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...

Letar efter en anime som jag har lät om men glömt namnet på.

 

Serien handla om en tjej som utför olika hämduppdrag åt sina kunder.

Denna tjej kontaktas då via mail där man skriver nått (kommer inte ihåg vad).

För att hon ska utföra uppdraget måste man gå med i/skriva på ett kontrakt. Efter uppdragets slut kommer ens själ att hamna i helvete.

 

Det är vad jag kommer ihåg, är det någon som vet vad jag talar om?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En serie som jag har tänkt att kolla på igen men har glömt vad den heter.

Serien handlar om en kille å en tjej som har en nära relation till varandra. Allt som allt råkar killen ut för en olycka å hamnar i koma (nära slutet av serien). Just det, han brukar hjälpa tjejen i hennes familjs grönsaksoldning där hon har en melon med sitt namn på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En serie som jag har tänkt att kolla på igen men har glömt vad den heter.

Serien handlar om en kille å en tjej som har en nära relation till varandra. Allt som allt råkar killen ut för en olycka å hamnar i koma (nära slutet av serien). Just det, han brukar hjälpa tjejen i hennes familjs grönsaksoldning där hon har en melon med sitt namn på.

Det måste vara Lamune du tänker på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hejsan allihop. Jag är ute efter en anime som handlar om en pojke(flicka?) som kan förvandlas när han/hon får varmt/kallt vatten över sig. Vet inte hur jag ska förklara, hörde talas om serien för ett tag sedan, historien tilltalade mig, men jag har glömt namnet nu när jag ska ladda ner den.

 

Kan ni rädda mig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, nu ska ni få en svår en att bita i.

 

Var hos en polare för c.a 12-14år sedan. Såg då en anime som jag nu bara måste få veta namnet på! Som tur är har jag ett rätt bra minne, dock ett osamanhängande. Så jag kommer skriva upp små sammanfattningar av de glimtar jag kommer ihåg.

.............................................................................................................

Filmen var dubbad till svenska

 

Den utspelade sig i framtiden, kanske inte ens på jorden.

 

2st killar beväpnade och i någon slags dräkter på sig vaktar/eskorterar en ung kvinna. Hon stannar för att bada, först tvekar killarna, men sen slänger de av sig kläderna och badar också.

 

En tjej har en fjärilstatuering på ryggen, hon blir mördad(?)

Tjejen som mördar henne ångrar det senare, och säger denna replik

-Det var med denna hand jag mördade/dödade "namn"

 

Tjejen som mördade försökte en gång innan tror jag. Med hjälp utav en liten mekanisk mask med en röd lampa längst fram. Masken åt sig in i folk.

 

Fanns nån slags badguy som var en växtman(?) Han vaktades utav 3st flygande bollar som kretsade över huvudet. Han angrep flickor och "planterade" frön i dem. Fröna gjorde dem galna tror jag.

 

Badguy dör i slutet av att bli klyvd av hjälten. Altså måste hjälten ha ett svärd eller nått?

 

Fyller på när jag kommer på nått. Kom med alla förslag ni kan! Inget förslag är för dumt.

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kiba? Är du säker? Vart i Kiba skulle det vara? De har ju typ

medeltids kläder på sig i ... vänta nu? Den där vatten världen?

De som blivit bannlysta från det där stället och hamnar på

den stormiga vattenvärlden hade några sådanna där små

maskiner i händerna.. men är detta värkligen en sådan?

 

Vem är det på bilden då? Och jag är värkligen fundersam

på om det är från Kiba.. Känner inte igen "målarstilen" alls.

 

-edit-

 

vilken kunskap :D visst var det Kiba,

det är episod 28, antingen Herrick eller Ginga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...