Hoppa till innehåll
Anime.se

Konvertera till .avi


Delpus
 Share

Rekommenderade inlägg

jag har laddat ner den serien 1-26.. men jag kan inte kolla på 1 & 2 för dom är inte i AVI format, så kan nån ge mej en länk eller nått så jag kan få tag på del 1 & 2..

det skulle vara jätte snällt.. för jag vill itne börja kolla på serien från del 3 e.. å jag vill inte ta bort den nu heller för de tog så lång tid att ladda ner den..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har laddat ner den serien 1-26.. men jag kan inte kolla på 1 & 2 för dom är inte i AVI format, så kan nån ge mej en länk eller nått så jag kan få tag på del 1 & 2..

det skulle vara jätte snällt.. för jag vill itne börja kolla på serien från del 3 e.. å jag vill inte ta bort den nu heller för de tog så lång tid att ladda ner den..

 

inga länkar eller tal om vart man får tag på fansub/raw då det strider mot forumreglerna...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dom är i MKV eller va de hette..

jag vill ha dom i AVI format för då kan jag se dom i min dvd spelar..

 

Jag skulle säga att säkert 50% av nykodade anime serier är i .mkv nu för tiden så det är bara att vänja sig. Googla på CCCP(Combined Community Codec Pack, vetifan varför dom vill associeras med kommunister...), ladda ner den, ta bort alla dina gamla codecs och installera sen.

 

Bränner du dina .avi som VCD eller? Kvalitén förstörs ju grymt mycket då. :/

Fixa en kabel mellan datorn och TVn istället, gör inget om det är långt emellan, finns S-VHS kablar på typ 20 meter, och har du inte S-VHS uttag på din TV så finns det scart converters att köpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dom är i MKV eller va de hette..

jag vill ha dom i AVI format för då kan jag se dom i min dvd spelar..

Bränner du dina .avi som VCD eller? Kvalitén förstörs ju grymt mycket då. :/

Jag skulle snarare tro att han menar att hans spelare klarar DivX.

 

(Förresten går det att "göra om" Matroska-filer till vanliga AVI-filer. Men då måste man veta om DVD-spelaren hanterar ljud- och videokomprimerarna (för det är ju inte alltid MP3 och DivX) och mjukvarutextningar (vilka brukar användas i MKV-filer). Och då är det nog lättast att bara koppla datorn till TV:n, som sagt.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle snarare tro att han menar att hans spelare klarar DivX.

 

Ah ja det är mycket möjligt. Har aldrig testat en sådan själv, blir det fullgod kvalitet i en sådan spelare?

 

I vilket fall så sparar du mycket skivor (förutsatt att du inte använder CD/DVD-RW skivor), tid (speciellt om du använder -RW som inte brukar ha någon bra bränningshastighet) och jobb (jobbigt att behöva bränna ut varje ny serie, isch) genom att helt enkelt koppla in datorn till TVn. (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle snarare tro att han menar att hans spelare klarar DivX.

 

Ah ja det är mycket möjligt. Har aldrig testat en sådan själv, blir det fullgod kvalitet i en sådan spelare?

 

I vilket fall så sparar du mycket skivor (förutsatt att du inte använder CD/DVD-RW skivor), tid (speciellt om du använder -RW som inte brukar ha någon bra bränningshastighet) och jobb (jobbigt att behöva bränna ut varje ny serie, isch) genom att helt enkelt koppla in datorn till TVn. (:

 

Alltid skönare att ha det på DVDn så man bara kan stänga av med fjärrkontrollen när det är slut så man slipper resa sig och stänga av datorn. Är själv i den situationen, brukar se serier och annat innan jag lägger mig. Sedan kan han ju ha en liten hårddisk. Jag själv hinner aldrig se klart det jag redan har innan jag har nytt.

 

Men om du inte sitter i min situation så tycker jag du ska göra som JockeII säger, kapa en TV-out.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltid skönare att ha det på DVDn så man bara kan stänga av med fjärrkontrollen när det är slut så man slipper resa sig och stänga av datorn. Är själv i den situationen, brukar se serier och annat innan jag lägger mig.

Man kan ju ha en fjärrkontroll till datorn. (Det har jag.) :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltid skönare att ha det på DVDn så man bara kan stänga av med fjärrkontrollen när det är slut så man slipper resa sig och stänga av datorn. Är själv i den situationen, brukar se serier och annat innan jag lägger mig.

Man kan ju ha en fjärrkontroll till datorn. (Det har jag.) :D

 

Tänkte skriva det för att "helgardera" mig, men orkade inte XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...