Hoppa till innehåll
Anime.se

Varför är japanerna gloss-fetisher?


F.d. medlem
 Share

Rekommenderade inlägg

Tråden skapas p.g.a. ett specifikt spel och det påminner mig om och om igen om något jag börjar bli lite less på när det gäller japanerna och 3d-spel, förutom möjligtvis Capcom och andra onämnda studios. Spelbarhet i all ära, men när det kommer spel från utvecklare i branschen som är en trippel-A studio så borde man ju kunna förvänta sig rätt så bra grafik eller hur?

 

Spelet jag riktar mig till är Team Ninja's (Tecmo) Ninja Gaiden Sigma som kommer till PS3 så småningom.......

http://www.1up.com/do/media?cId=3153721&sec=IMAGES

 

Om ni kollar på mark och vissa detaljer så är det verkligen detaljrikedom, men sedan börjar vi gå in på karaktärerna....... Rena rama dockan i latexuniform, för det är så det ser ut som. Huden är mer slät och utsuddad än en överretuscherad bild i photoshop och hans dräkt ser ut som den har fått en phong-material och glänser som något jag aldrig sett förut.

 

Saken är den att jag förväntar mig att slutresultatet kommer att vara liknande.... Varför? För att Team Ninja alltid har gjort saker på detta sätt. De har kraften till hands, de har makten och kunskapen för att göra något snyggt och i slutändan skapar de... Plastfigurer? Jag kan förstå lite när det gäller anime-intresset, men det ändrar inte det faktum att textur-materialen kunde ha varit bättre.

 

Jag brukar inte beté mig som en graphicswhore, men när jag såg de där bilderna från NG : S så höll jag på att tappa hakan.

 

Så detta får bli en tråd för oss som vill gnälla på det estetiska och moralkärringarna får hålla sig utanför. Jaja, vi vet att gameplay gäller men någon gång ska man väl få släppa ut lite ånga. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...