Hoppa till innehåll
Anime.se

Lineage 2 Chronicle 5


Kurimu
 Share

Rekommenderade inlägg

Hallåj på er! :D

 

Ville bara kolla lite om de finns någon därute som lirar mmorpg spelet Lineage 2? Ja har riktigt fasnat för spelet, underbara miljöer och andra spännande saker att göra. Tyvärr så tyckte inte mina polare de så dom började med WoW istället, bläääää :(. Om de finns någon eller några därute som är ett team som spelar så undrar ja om man kan ta och joina gruppen :D

 

Ni som inte riktigt vet så mycket om lineage och kanske letar efter ett nytt online spel att börja spela kan gå in på www.Lineage2.com och kolla.

 

Vem vet man kanske kan ta och göra ett litet nybörjar team? :P

 

Oyasumi (^.^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lirat L2 ett par gånger med kompisar och det var roligt sisådär dem första dagarna men sen tappade man suget helt enkelt. Det var inte alls lika mysigt eller trevligt som WoW, kanske var den stela grafiken(det är snyggt men tyckte vissa animationer såg så stela ut) eller att det inte vart speciellt många som spelade det.

 

Ett bra mmorpg som håller i 1 vecka enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det så pass många? När jag var inne och spelade så kändes det som det var lite väl lite folk men det kan ju variera stort mellan servrar också. Säger inte att spelet är dåligt men det finns bättre alternativ om man är ute efter ett mmorpg.

 

Aion som kommer snart verkar kunna bli sjukt bra, kanske blir att sticka från wow till Aion. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så de va några som hade hört talas om spelet iaf ^^, ingen som spelar dock :<... aia man kan inte få allt här i världen xD

 

Det var inte alls lika mysigt eller trevligt som WoW

 

Måste nog tyvärr säga att ja tycker att de är tvärs om, tycker att de är FÖR mycket tecknat över WoW. De känns som om Lineage är mer riktigt liksom på nått sätt...plus att de är mysigare :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste nog tyvärr säga att ja tycker att de är tvärs om, tycker att de är FÖR mycket tecknat över WoW. De känns som om Lineage är mer riktigt liksom på nått sätt...plus att de är mysigare

 

Hehe, alla kan inte tycka lika. Men WoW tilltalar ju först och främst dem som verkligen älskar warcraft världen, inte konstigt att grafiken är speciell då men jag tycker den är störtskön. Ett mmorpg ska ju inte vara " riktigt/verkligt " utan det ska vara mer sagolikt och massivt tycker i alla fall jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lineage2 litet? Nu var du allt bra rolig. :rolleyes:

 

Om man skiter i att jämföra med WoW så anser jag inte att 14 miljoner köpare är en liten summa. :S

 

Haha icke! Vad jag hörde senast så hade WoW mer premunanter än alla andra MMORPG tillsammans. Och WoW har ungefär 8 miljoner aktiva konton nu. WoW är världens största MMORPG just nu, det är fakta.

 

Sen vad jag vet så är väl Everquest 2 mer kännt än Lineage 2? Åtminstone i klass med L2, och EQ2 har typ 250 000 spelare. >_>

 

I vilket fall älskar jag grafiken i WoW, den är precis som den ska vara. Det ska vara sån fantasy-aktig grafik med lite tecknad stil över sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste att L2 skulle ha runt en 14 miljoner kunder å andra sidan släpptes L2 i slutet på 2003 och har 5(?) " expansioner " (eller stora uppdateringar som är gratis).

 

WoW har dock ökat med antal kunder på ett betydligt snabbare plan och jag tror att spelet kommer ha fler kunder när WoW når samma " ålder " och har fått kanske 1-2 expansioner till. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JockeII >> Det är samma grej som tidningarna kör med. Beteckningen störst kan ses på olika sätt. Först sade jag att Lineage2 hade 14 miljoner kunder, du säger att WoW är större än alla och har 8 miljoner aktiva användare.

 

Skillnaden i frågan är hur många som klassas som aktiva och hur många som köpt spelet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well i MMORPG termer är det just aktiva konton som gäller, något annat kan man inte komma med för att hävda att spelet är stort. Annars kan man ju komma och säga att tex Anarchy Online är stort bara för det haft många kunder, när det nu är mer eller mindre dött.

 

WoW har mer eller mindre konkurrerat ut resten, så är det bara. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WoW har enligt många(speltidningar, undersökningar m.m) faktist blivit det snabbast växtande mmorpget i historia, det har även blivit det mest populära på kort tid. Detta är inte bara för mig utan ett par miljoner till som sitter och spelar det varje vecka. Så man skulle kunna säga att

WoW > resterande mmorpg. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[offtopic]

dumheter[/offtopic]

 

Icke. Läser du inte spelnyheter? Det finns inget MMORPG nu som kan mäta sig med WoW, och allt fler och fler slutar spela dom andra MMORPG'na och flyttar över till WoW. Det är också därför det inte går något vidare för nykomlingarna.

Om WoW har mer aktiva konton än alla andra MMORPG tillsammans, skulle du inte kalla det för utkonkurrans?

 

Och jag kommer ofc med skaffa Warhammer Online.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sneakan >> Spelade du Guild Wars och var ute och creepade med polarna - eller körde du "Guild Wars"? (turneringarna och det)

 

Guild Wars och WoW är helt olika spel inom samma genre, går inte att jämföras. Som att jämföra Civilization med Starcraft för att båda är RTS. :P

Jag försökte levla upp en roleplaying gubbe men tröttnade på vägen. Hade spelat WoW ett bra tag innan och tänkte gå över till GuildWars men som sagt, Guildwars var inte min stil, jag håller mig till WoW jag:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Minoritet =(

 

Rättade det åt dig. ;)

 

 

Guild Wars är inte ett riktigt MMORPG i den benämningen egentligen, dom själva kallade det typ MMOTCG eller nåt sånt innan det släppet vill jag minnas, typ Massive Multiplayer Online Tactical Combat Game. Vet att det inte var exakt så, men nåt med C var det. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lineage 2 ja,det har man spelat mycket dock på en private server,men av vad jag kan säga så var det riktigt kul, enligt mig så var det lite mer känsla av det än wow fast du tröttnar dock runt lvl.30,men om man fortsätter att köra så blir det rikigt kul...

 

L2 rekommenderar jag starkt till alla!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...