Hoppa till innehåll
Anime.se

Senaste filmköp


Xinferis
 Share

Rekommenderade inlägg

hur tusan kan folk tycka att Kill Bill 1 (& 2? inte sett den för att 1an är så fruktansvärt dålig!) är bra!?

Hur? Kanske för att båda filmerna är roliga, snygga filmer som hyllar sina inspirationskällor: Westernfilmer, blaxploitationfilmer, splatterfilmer, japanska filmer etc. Det är en film av filmälskare för filmälskare. Det är ett sätt att se filmerna på. Andra faller väl mer för regin, ultravåldet och att det helt enkelt är entusiastiska, roliga filmer.

 

Måste också köpa... (>,

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Garden State var nog senaste köpet. Är lite av ett Zach Braff fan (JD från scrubs för dom som inte vet) så var tvungen att ha den. Han är både med i den och regiserar den. Även Natalie Portman är med i den.

 

Kan ju säga att det är en riktigt bra film i min mening sen är ju alltid smaken som baken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Garden State var nog senaste köpet. Är lite av ett Zach Braff fan (JD från scrubs för dom som inte vet) så var tvungen att ha den. Han är både med i den och regiserar den. Även Natalie Portman är med i den.

 

Kan ju säga att det är en riktigt bra film i min mening sen är ju alltid smaken som baken.

 

Det är en mycket bra film. Har den också. Otroligt grym regidebut av mr Braff.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kill Bill-filmerna är Tarantinos sämsta filmer enligt mig. Jag har iofs inte sett Grindhouse (2007) och My Best Friend's Birthday (1987) (som jag tror är sämre än KB1&2).

 

Inte många av mina vänner gillar dem heller. Han har tappat stinget. Hoppas han återfår det i kommande filmer.

 

Jag har nu som nästa filmköpsmål satt upp Getting Any? högst upp på listan. Den enda filmen jag inte sett av Takeshi Kitano.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Oja funny as hell, jag kan ju iofs ha varit på mycket bra humör precis när jag såg filmen. Den går medvetet som en skräckkomedi som tur är, dvs den är inte så dålig att den blir komisk (parodisk), utan den är gjord som en komedi. Det märks dock inte på de första scenerna, skitbra öppning! Sedan flummar det till och filmen blir skitkass. Men humorn är GULD!

Har sett Frostbiten nu, och jag måste säga att som vampyrfilm är den värdelös, men i rent underhållnings syfte är den helt okej. Humorn är ganska skön, ja :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...