Hoppa till innehåll
Anime.se

Senaste filmköp


Xinferis
 Share

Rekommenderade inlägg

Vi har väl bara liknande trådar för anime, manga och spel tror jag.

Lite fel sektion dock. ;o Fast och andra sidan så har vi väl ingen direkt "vanlig film"-sektion heller, men skulle väl säga att Övrig japansk film passar bättre än TV-spel åtminstone. :>

 

Ok.. sorry! Jag satt faktiskt och undra ifall jag skulle skapa en där istället för här, men på något konstigt sätt så tog hjärna en skarp sväng så vart det här. Sorry killar! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen fara! ^^ Om någon mod tycker den platsar någon annanstans så flyttar dom den väl.

 

Hmm senaste köp, får erkänna att jag inte köper så jättemycket längre. Mitt DVD-skåp är proppat till gränsen så då känns det som att om jag ska köpa mer film måste jag köpa ett nytt DVD-skåp med annars blir det ju inte trevligt att ha dom ändå, men köper jag ett nytt DVD-skåp måste jag köpa massa filmer så att jag börjar fylla ut det snart, och jag köper ju inte så mycket film längre som sagt.

 

Men det var nog iallafall Pirates of the Carribean 2. (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

vampyrs bekännelse, okej den är bland de bättre vampyr filmerna, men filmen i sig är... mindre bra, ska de vara vampyrer så regerar Underworld (och Underworld evolution), sen att Kate Beckinsale är jävligt het också skadar inte och ger ett stort plus i kanten!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vampyrs bekännelse, okej den är bland de bättre vampyr filmerna, men filmen i sig är... mindre bra, ska de vara vampyrer så regerar Underworld (och Underworld evolution), sen att Kate Beckinsale är jävligt het också skadar inte och ger ett stort plus i kanten!

 

Wohoo. ett till Underworld-fan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att gå ännu mer off-topico.

 

Frostbiten och Nochnoy Dozor är 2 redigt intressanta vampyrfilmer. Frostbiten är Sveriges första(?) och enda(?) vampyrfilm, och den är fanimig jävligt bra. Precis min typ av humor. Filmen i sig må vara redigt B på vissa ställen, men effekterna och introt är skitbra.

Sedan har vi Nochnoy Dozor, eller Night Watch om man så vill, en rysk film som inte är som alla andra vamprullar.

 

Dessa 2 vampyrrullar må inte vara de 2 bästa, men några av de intressantate.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och förövrigt så är En Vampyrs Bekännelser den bästa vampyr-film som finns...

Vilket säger mer om vampyrfilmer rent allmänt än om filmen i sig. :);;

Det är sant att den har sina sämre stunder, men som helhet så är den hur bra som helst. Och till drägget i denna genre krälar filmer som Queen of the Damned, Underworld osv

 

vampyrs bekännelse, okej den är bland de bättre vampyr filmerna, men filmen i sig är... mindre bra, ska de vara vampyrer så regerar Underworld (och Underworld evolution), sen att Kate Beckinsale är jävligt het också skadar inte och ger ett stort plus i kanten!

Hollywood action med vampyr/varulvs tema.

Visst, pluset i kanten, hon är väl fin men det gör inte filmerna bättre. Underworld filmerna (och QotD t ex) är sådana filmer man kan se när man har riktigt tråkigt :| Och jag skulle aldrig falla mig in att köpa dem ;)

 

För att gå ännu mer off-topico.

 

Frostbiten och Nochnoy Dozor är 2 redigt intressanta vampyrfilmer. Frostbiten är Sveriges första(?) och enda(?) vampyrfilm, och den är fanimig jävligt bra. Precis min typ av humor. Filmen i sig må vara redigt B på vissa ställen, men effekterna och introt är skitbra.

Sedan har vi Nochnoy Dozor, eller Night Watch om man så vill, en rysk film som inte är som alla andra vamprullar.

 

Dessa 2 vampyrrullar må inte vara de 2 bästa, men några av de intressantate.

Frostbiten har jag hört talas om förut, dock inte sett den. Men...humor? :S

 

Nochnoy Dozor har jag inte ens hört talas om förut, får kolla upp den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frostbiten har jag hört talas om förut, dock inte sett den. Men...humor? :S

 

Nochnoy Dozor har jag inte ens hört talas om förut, får kolla upp den.

 

Oja funny as hell, jag kan ju iofs ha varit på mycket bra humör precis när jag såg filmen. Den går medvetet som en skräckkomedi som tur är, dvs den är inte så dålig att den blir komisk (parodisk), utan den är gjord som en komedi. Det märks dock inte på de första scenerna, skitbra öppning! Sedan flummar det till och filmen blir skitkass. Men humorn är GULD!

 

Nochnoy Dozor har du nog inte hört talats om då den är rysk, men den gick att hyra på videomix i Uddevalla och bör väl då gå att hyra på de flesta videomixbutiker runt om i landet. Filmkrönikan drog väl ett litet rep om den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frostbiten har jag hört talas om förut, dock inte sett den. Men...humor? :S

 

Nochnoy Dozor har jag inte ens hört talas om förut, får kolla upp den.

 

Oja funny as hell, jag kan ju iofs ha varit på mycket bra humör precis när jag såg filmen. Den går medvetet som en skräckkomedi som tur är, dvs den är inte så dålig att den blir komisk (parodisk), utan den är gjord som en komedi. Det märks dock inte på de första scenerna, skitbra öppning! Sedan flummar det till och filmen blir skitkass. Men humorn är GULD!

 

Nochnoy Dozor har du nog inte hört talats om då den är rysk, men den gick att hyra på videomix i Uddevalla och bör väl då gå att hyra på de flesta videomixbutiker runt om i landet. Filmkrönikan drog väl ett litet rep om den.

Ahh... Ser på TV ungefär 10 gånger om året, så jag antar att jag missade det ;)

 

 

Förövrigt så skaffade jag Walk The Line för ett tag sedan.

Skitbra film! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tror det har lite med självaktning att göra ;)

 

för mig går kill bill i samma kategori som jackass,

det är skitkul!

 

kl 3 på natten när du inte sovit på över ett dygn... men då är det mesta kul :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kill Bill och Jackass är väl så olika dom kan bli typ. :S

 

Kill Bill = Het blond brud i tight läderdräkt med katana som lemlästar badguys i jakt på hämnd, utspelar sig mycket i Japan, är överdrivet våldsam, dödar utan att tveka, trevlig story i övrigt, mer heta brudar som slåss etc etc etc. Good stuff alltså! :D

 

Fast nu känner jag att jag behöver se om dom, minns inte allting. Fast har inte tid, så mycket anime att se. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...