Hoppa till innehåll
Anime.se

Regionsfri Dvd!


Henkii
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej hej!! ;D

 

Tänkte bara tipsa lite för er som importerar era filmer "animé" från andra länder men har regions problem med eran dvd. Min dvd var inte regionsfri vid köpet för en massa år sen och för att göra den det så sa dom på firman att jag skulle lämna in den för lödning men detta skulle kosta extra. Men oftast så sitter ju spärren bara i dvdns programvara och kan enkelt kopplas bort genom att man tar sig in i den dolda menyn. Själv använde jag mig av hemsidan http://www.videohelp.com/dvdhacks för att ta mig in i menyn "Loophole" där man enkelt kunde ställa in så att min gamla mustek blev helt fri från krav på region 2. Självklart testade jag med japanskimporterade filmen "Battle Royale" som inte fungerat innan men som nu funkade som vilken annan film som helst. Testa gärna själv också om ni gör detta så att det verkligen fungerar innan ni beställer en hel container med dvds för att sedan inse att det inte alls går att spela upp dem^^. Inser dock att idag säljs det kanske inte så många dvder som det är regionskrav på men kanske hjälper det nån därute som har/hade samma problem som jag :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mjoo, men jag tror inte att min film är helt "stabil". Omslaget på cäjsen är helt svart samt att omslaget på skivan ser rätt påklistrat ut. En kompis fick den som "gåva" när hon beställde Dir en Gray prylar från japan så det är mycket möjligt att den inte ligger i region 2. Den fungerade inte alls före ingreppet på spelaren men nu går det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mjoo, men jag tror inte att min film är helt "stabil". Omslaget på cäjsen är helt svart samt att omslaget på skivan ser rätt påklistrat ut. En kompis fick den som "gåva" när hon beställde Dir en Gray prylar från japan så det är mycket möjligt att den inte ligger i region 2. Den fungerade inte alls före ingreppet på spelaren men nu går det.

 

låter mer som nån kinesisk piratkopia eller nåt, iirc så är inte kina region 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
där man enkelt kunde ställa in så att min gamla mustek blev helt fri från krav på region 2. Självklart testade jag med japanskimporterade filmen "Battle Royale" som inte fungerat innan

 

Lustigt med tanke på att Japan använder reg 2.

 

Det kanske var så att dvd:n inte hade stöd för NTSC.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stöd för NTSC har mig veterligen varenda DVD-spelare, och jag tror inte att de får det bara för att man ändrar på regionskoden. Såvitt jag förstått det får PAL-DVD-spelare bara inopererat ett chip för att palla PAL-signalen, men de tar inte bort förmågan att hantera NTSC för det. Så det där lär lätt vara en piratkopia.

 

Svenska DVD-spelare kan nästan alltid spela japanska skivor, men tvärtom funkar inte (för japanska DVD-spelare har inte stöd för PAL).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Sökte upp min dvd-spelare på sidan du länkade till och följde instruktionerna. Fungerade perfekt. Fick upp en meny där man kunde välja region och lite andra saker. Jag har dock ingen importskiva hemma så jag testade med en av mina vanliga dvd-er och det fungerade inte, så jag förmodar att importskivor funkar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...