Hoppa till innehåll
Anime.se

Gonzo


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Gonzo har gjort många bra serier verkligen :D

 

Vandread kan man se på hur många gånger som hälst bla. :D

 

Dock så suger verkligen Gravion båda sessongerna och Gad Guard. om vi nu ska vara inne på mecha serier som dom gjort

 

Ser fram emot Ragnarok The Animation som dom nyss släppt :) ska bli kul o se hur dom har lyckats med det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blev riktigt överaskad när jag började titta på Kaleidostar. Trodde den skulle vara medelmåttig som bäst, men man fastnar ju i den som en mygga på ett flugpapper om sommarn.

 

Kiddy Grade tyckte jag också om. Det ska va lite ecchi. ;)

 

Riktigt impad av listan av serier de har gjort! Har inte kollat på den tidigare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Festligt att det fanns fler som var Kaleido Star-tokar. Där trodde man att det bara skulle vara "många söta flickor som leker akrobater" men oj vad man bedrog sig. Kvalitet från första stund och rakt fram.

 

Men så var den också både skriven och regisserad av allas vår Jun'ichi Satou, så det kanske inte var så konstigt. Irriterande nog fick jag bara se den högst sporadiskt. Dyr som fan är den också i inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Om vi snackar GONZO Digimation måste jag påstå att det finns två till titlar som borde läggas till listan, nämligen Basilisk ~ Koga Ninpo Cho ~ och Trinity Blood. Båda är visserligen relativt nya, men bevisar att GONZO fortfarande håller samma klass som i tidigare titlar. Förutom dessa två är Last Exile, Chrno Crusade och Hellsing givna favoriter för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 years later...
Gonzo är en cancersvulst på animéindustrin som har konsekvent har producerat de allra mest urvattnade titlarna säsong efter säsong. Om alla var lika slappa som Gonzo skulle ingen över fjorton bry sig om animé.

 

Må hålla med till viss del, däremot kan jag inte göra det till 100%. Då på senare tid det tycks vara väldigt dålig CG inblandat med en hög mediokra eller rent utav värdelösa serier. Tittar man dock över deras lista på serier så hittar man en hel del som är ok, eller rent utav bra (min subjektiva åsikt).

 

Gankutsuou är fruktansvärt välgjord och bra. Andra serier som Last Exile, Seto no Hanayome och Welcome to the N.H.K. Personligen gillade jag även en rad andra serier som t.ex Speed Grapher och Bokurano. Även långfilmen Gin'iro no kami no Agito (Origins eller nått heter den på engelska tror jag) är nämnvärd.

 

Mitt bland allt skräp de har gjort, tycker jag de får alldeles för lite 'cred' över det som studion faktiskt gjort bra. Om inte GONZO gjort första Full Metal Panic, hade verkligen KyoAni hoppat på tåget och gjort uppföljarna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gankutsuô har jag hört ska vara bra, men där hade väl Gonzo också en underordnad roll? Allt jag har sett av dem har haft ett överdrivet fokus på "coola" saker à la Hollywood som skjutjärn, fladdrande rockar, cyberpunk och mängder av CG. Deras figurer är i plattaste laget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

GONZO stod för hela paketet på Gankustuou. Maeda Mahiri kirrade biffen och han har jobbat på en hel del andra grejer.

 

Alla har ju sin smak, men som jag sa innan. Jag tycker inte riktigt de förtjänar all dålig kritik. Under all skit och dålig CG studion producerat kan man nog finna en guldpärla. Sedan var dem dessutom först med att streama anime lagligt till oss i västvärlden. Innan Crunchyroll gick upp. Ett plus i kanten i mitt tycke.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte varför fler och fler inom animescenen bara kan klaga på allt.

 

"Anime är inte som det var förr."

"Studio X suger, likså gör studio Y."

"För mycket moe-skräp."

 

Inget personligt idrougge, men varför fortsätter man att kolla på anime när allt man gör är att klaga på hur dåligt det är?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att Gonzo strömmade animé beror på att de var helt beroende av pengar från utlandet. De var mer Hollywood än Akihabara.

 

Visst de hade och har stora ekonomiska problem....men Gonzo är då långt ifrån ensamma att behöva pengar från utlandet. Alla studios har väl behövt det sen början på 00-talet. Oavsett hur det låg till ekonomiskt, så var de fortfarande först. Gonzo tog första klivet.

 

Om man nu skall se till deras "dåliga CG" så är det ju framförallt efter 2005 som det är markant märkbart. Nu är det rena spekulationer, men de kanske eftersträvade det dem lyckades med i sin långfilm Gin'iro no Kami no Agito (minns inte engelska titeln), och den hade väldigt bra CG. Jag antar att budgeten på en film och en vanlig serie skiljer sig något i alla fall. Rena spekulationer dock.

 

Förstår inte varför fler och fler inom animescenen bara kan klaga på allt.

 

"Anime är inte som det var förr."

"Studio X suger, likså gör studio Y."

"För mycket moe-skräp."

 

De uttrycker bara sin åsikt? Lägger man grund till varför man tycker som man gör, så är det väl inget fel på det? Jag har inte tittat på så mycket anime som kommit innan 2000, men om jag bara kikar på t.ex antalet serier som kom ut "då" som "nu" och kan konstatera att det produceras rätt mycket "skit". Är det väl inte konstigt att gamla rävar kan tycka att kvantitet har hamnat före kvalité?

 

Vad du vill ha sagt med "moe" grejen vet jag inte, här diskuterade vi huruvida Gonzo var en bra studio eller inte. Eller var det bara ett allmänt exempel på gnäll?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...