Hoppa till innehåll
Anime.se

Mest meningslösa animéserie ni sett ?


Uzmaki Naruto
 Share

Rekommenderade inlägg

Beyblade, Pokémon & Yu-Gi-Oh. Smörja som enbart är skapad för att marknadsföra produkter. Dom är med andra ord reklam på 20 minuter...

 

Jag utelämnar dock digimon, eftersom den faktiskt har en handling.

 

Sen om vi ska snacka om dåliga anime serier så ligger Flame of Recca i toppen.

 

Karaktärerna verkar vara datorprogram som inte kan röra sig utanför sin programering.

 

Ledar tönten (Recca) som skriker högst, verkar lite lätt efterbliven (Hime hit och hime dit) och som vänder alla hopplösa situationer till seger

 

Den stora idioten (Dogun lr nåt liknande) som är stendum och hela tiden trånar efter vind bruden (Va Fan hon nu heter) som hela tiden dissar honom.

 

osv.

 

Serien känns som en enda lång upprepning

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Helt klart Popotan.

 

Om nån serie lider av målgrupps-identifikations-problem så är det den. På tok för ecchi för barn, på tok för barnslig för ungdomar, och på tok för meningslös för alla andra.

 

Läs om den på AnimeNFO, om ni har självmordsbegär.

Haha, jag tycker om Popotan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Sen om vi ska snacka om dåliga anime serier så ligger Flame of Recca i toppen.

 

Karaktärerna verkar vara datorprogram som inte kan röra sig utanför sin programering.

 

Ledar tönten (Recca) som skriker högst, verkar lite lätt efterbliven (Hime hit och hime dit) och som vänder alla hopplösa situationer till seger

 

Den stora idioten (Dogun lr nåt liknande) som är stendum och hela tiden trånar efter vind bruden (Va Fan hon nu heter) som hela tiden dissar honom.

 

osv.

 

Serien känns som en enda lång upprepning

 

lol, håller med. ångrar som fan att jag ens såg klart på den D=

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tråkigt att alla hackar ner på Pokémon och Digimon, så dåliga är de faktiskt inte. Tycker pokémon var en ganska trevligt serie med fina budskap. Nåja, de mest meningslösa serierna jag har sett är Hellsing och Chobits. Hellsing animén är nog faktiskt den sämsta och meningslösa jag har sett, såg på alla avsnitt i hopp om att den skulle bli bättre mot slutet, den blev sämre. Hellsing går ut på att Alucard säger några grymma comebacks och hamnar i någon tråkig strid... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tråkigt att alla hackar ner på Pokémon och Digimon, så dåliga är de faktiskt inte. Tycker pokémon var en ganska trevligt serie med fina budskap. Nåja, de mest meningslösa serierna jag har sett är Hellsing och Chobits. Hellsing animén är nog faktiskt den sämsta och meningslösa jag har sett, såg på alla avsnitt i hopp om att den skulle bli bättre mot slutet, den blev sämre. Hellsing går ut på att Alucard säger några grymma comebacks och hamnar i någon tråkig strid... :P

 

 

Håller helt med på Hellsing, förstår inte varför den är så "prisad".

Folk från alla möjliga håll rekommenderade den då jag en gång i tiden nyss sett klart på Berserk och ville ha ett liknande mästerverk...hur de nu ska lika varandra på minsta sett förstår jag inte, båda kanske innehåller blod? äh :)

 

Chobits tycker jag dock var väldigt bra då jag såg den. Fast det var något år sedan, och jag börjar tycka lite mindre om den typen av serie. Fast inte dålig :P

 

Girls Bravo är dock bland det mest meningslösa och usla jag skådat. Verkade bra de första avsnittet men föll pladask efter det. Tvingade mig igenom allt för att inse att det möjligtvis fanns en enda karaktär som jag inte hatade, uselt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller helt med på Hellsing, förstår inte varför den är så "prisad".

Folk från alla möjliga håll rekommenderade den då jag en gång i tiden nyss sett klart på Berserk och ville ha ett liknande mästerverk...hur de nu ska lika varandra på minsta sett förstår jag inte, båda kanske innehåller blod? äh :)

 

Skönt att någon håller med mig, brukar få lynchmobben på mig :)

 

Girls Bravo är dock bland det mest meningslösa och usla jag skådat. Verkade bra de första avsnittet men föll pladask efter det. Tvingade mig igenom allt för att inse att det möjligtvis fanns en enda karaktär som jag inte hatade, uselt!

 

Sett sämre, gillade serien i början, men tröttnade efter sju avsnitt. Har hört att säsong två ska vara bättre. Att den innehåller gräsligt mycket ecchi gör inte saken sämre ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill påstå att det inte finns någon. Så länge alla människor är olika kommer det finnas någon som kan ta till sig varje anime. Och så länge någon kan ta den till sig, är den meningsfull... Eller?

 

jo, men nu heter ju tråden faktiskt

 

Mest meningslösa animéserie ni sett ?

 

vilket betyder att det som skrivs här är personliga åsikter om dåliga animes, sen kanske nån håller med och nån inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fattar inte varför folk säger Pokemon som en anime utan handling, om man lyssnar på deras "punchline" "Gotta catch em all" så skulle jag vilja säga att där har ni handlingen mina damer och herrar.

Dessutom i varje avsnitt så säger huvudpersonen Ash Ketchum, något i stil med "Jag ska bli världens bästa pokemontränare".

 

Visst ni kanske tycker den är dålig, men bara därför så är den ju inte dålig.

 

Den är för barn/nybörjare helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

99% av alla mecha-serier är helt meningslösa och verkar överleva helt och hållet på tonårskillar som inte fick några transformers att leka med när dom var barn.

 

Visst, jag föredrar också vissa genrer framför andra, men den just denna måste vara den mest patetiskt överreklamerade av dom alla.

 

I den enda procenten som jag inte räknar till det ovan nämnda finns dom serier som inte behandlar mechan som ett vandrande penis-substitut som nödvändigtvis måste vara med i varje filmruta.

 

Korinthian

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mest meningslösa serie man sett? Ni får det att låta så negativt :( För just meninglöshet är ju faktiskt om man skall se på det det mesta som görs i animeväg (mechas hit och dit, fighters som slår skiten ur varandra och folk som går i skolan med perverterade lärare osv). Fast det beror ju precis på vad man tycker är meningslöst.

 

Dock finns det extremfall, såsom Golgo 13 t ex. Golgo 13 är ingen serie visserligen, men en drygt 1.5h lång klichefylld skräpfilm med en huvudkaraktär med yrkesmördare som pengaindrivning som är lika intressant som en utdragen kändispedofilirättegång. Urk säger jag och varnar ni som ser detta, se den bara för att förstå mitt referat och i annat fall bara ge fn i skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mest meningslösa serie man sett? Ni får det att låta så negativt :( För just meninglöshet är ju faktiskt om man skall se på det det mesta som görs i animeväg (mechas hit och dit, fighters som slår skiten ur varandra och folk som går i skolan med perverterade lärare osv). Fast det beror ju precis på vad man tycker är meningslöst.

 

Dock finns det extremfall, såsom Golgo 13 t ex. Golgo 13 är ingen serie visserligen, men en drygt 1.5h lång klichefylld skräpfilm med en huvudkaraktär med yrkesmördare som pengaindrivning som är lika intressant som en utdragen kändispedofilirättegång. Urk säger jag och varnar ni som ser detta, se den bara för att förstå mitt referat och i annat fall bara ge fn i skiten.

 

Har också sett den, men o andra sidan så suger ju 99% av filmerna som Manga Entertainment släpper (Bara namnet borde ju avskräcka dom flesta)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill påstå att det inte finns någon. Så länge alla människor är olika kommer det finnas någon som kan ta till sig varje anime. Och så länge någon kan ta den till sig, är den meningsfull... Eller?

 

jo, men nu heter ju tråden faktiskt

 

Mest meningslösa animéserie ni sett ?

 

vilket betyder att det som skrivs här är personliga åsikter om dåliga animes, sen kanske nån håller med och nån inte.

 

Ja, det är sant.

 

Tror ändå inte jag har sett nån meningslös anime. Tycker jag inte om den slutar jag titta. Och det lilla man såg har säkert ändå haft någon mening... Om inte annat så för att få ett referensmaterial över vilken typ av animeer man inte tycker om. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

99% av alla mecha-serier är helt meningslösa

Korinthian

 

vad är det som gör de mer meningslösa än andra?

många mecha serier har i grund och botten samma storyline som många andra ickemecha serier.

Ta t.ex naruto (eftersom de flästa känner till den), byt ninjor mot robotar och flytta dom till rymden istället för i skogen så har du i stort en likadan serie.

den största skillnaden är väll isåfall miljön, men jag har svårt att se hur miljön skulle göra serien värdelös.

 

Tips:

Läs tråden om och/eller se Gunbuster... en av de många anledningar till att mecha är uppskattat av annat än tonårs killar som inte fick transformers

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tips:

Läs tråden om och/eller se Gunbuster... en av de många anledningar till att mecha är uppskattat av annat än tonårs killar som inte fick transformers

 

Om jag velat bli uttråkad skulle jag hellre begrava mej i ett forum där småtjejer diskuterar Britney.

 

den största skillnaden är väll isåfall miljön

 

Det där är anledningen till att du tycker om mecha; du vet inte bättre.

 

Korinthian

 

PS

Tips: tonårskillar är ett ord.

DS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du kallar dig själv intelligent och sen dömmer du ut något innan du läst eller vet vad det är... DET kallar jag bristande intelligens.

anledningen till att jag gillar mecha har inte så mycke med miljön att göra.

Då jag är utbildad skådespelare samt assisterande dramapedagog är jag i första hand intresserad av story följt av Amineringen eftersom jag är allmänt intresserad av att teckna... orginella karaktärer är alltid av intresse samt uppfinningsrikedom men jag skulle nog säga att miljön är bland det sista jag bryr mig om

 

istället för att kaxa dig med fjantiga kommentarer som "du vet inte bättre" kan du väll försöka hitta på nån annan korkad anledning till varför 99% av all mecha är så värdelös (vilket till att börja med är ett ganska korkat uttalande då du knappast sett en hälften av all mecha som finns)

 

om det du klassar som intelligens är vad du visa me dina senaste inlägg finns det inte många korkade människor

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och bara så du vet så pekar dina små ideér som att byta mitt namn i ditt citat bara på hur omogen och fjantig du är så gör dig själv och alla andra en tjänst och lägg av me sånna barnsligheter.

Kan du inte svara på VARFÖR all mecha är så otroligt värdelöst (vilket jag vill poängtera var min ursprungs fråga) kan du likagärna låta bli att svara för att försvara sig med att påpeka stavfel är ganska lamt... men jag antar att du aldrig stavar fel :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det verkar som jag trampade på en tå här.

 

I framtiden kanske jag besvärar mej att ge dej en lista som du kan spendera en hel dag med (och jämföra med naruto).

 

De må finnas många tecken på intelligens, och jag anser att originalitet är en av dom. Tyvärr slår du mej inte som en särskilt unik person, varken då det gäller förolämpningar ("fjantig", "omogen", "korkad", "lamt") eller hur intressant du verkar vara (dussin-otaku).

Förresten, att vara "utbildad" skådespelare är inte ett tecken i min bok, och ger dej ingen speciell insyn eller rätt till att bli lyssnad på.

 

Ett andra tecken på intelligens är viljan att förbättra sej själv och förutom din brist på originalitet (viktigt för en skådespelare) så är det ju faktiskt det här med (ja, du gissade det redan) stavningen. Gilla det eller ej, men stavning är viktigare än vad du verkar tro, kanske särskilt på Internet. Så eftersom du verkar anse att du är en smart tjej (då du försökte sätta dej över mej genom att bedöma min intelligens), så kan jag bara anta att du vill utveckla dej inom detta område. Skicka mej ett PM så ger jag dej en bra lista på böcker att läsa, jag kan dessutom rada upp de diverse stavfel som befläckar dina inlägg (dock inte alla -- så mycket tid har jag inte).

 

Korinthian

 

PS

För att påpeka alla fel och brister som finns i mecha-genren så skulle jag bli tvungen att se på en massa mecha. Det kanske jag gör om det finns nåt intresse från någon mer än pelle.

DS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nä du trampa inte direkt på nån tå... de va bara att du beter dig som en idiot när jag ställer en fråga.

 

jag försökte inte och skulle aldrig försöka ändra din uppfattning om mecha utan va bara nyfiken på varför du anser 99% mecha vara skit

det var en seriös fråga som jag ville ha ett seriöst svar på.

Mitt tips angående Gunbuster var ett seriöst tips då det är en mycket bra mecha som jag tror många som inte gillar mecha i vanliga fall skulle gilla.

 

I stället för att svara så beter du dig som en småunge.

och angående min drama utbildning så har de inget me tecknandet att göra. om du läser igen lite långsammare kan du se att jag skrev "Då jag är utbildad skådespelare samt assisterande dramapedagog är jag i första hand intresserad av story följt av Amineringen eftersom jag är allmänt intresserad av att teckna..."

 

ett forum är till för att disskutera åsikter och jag ville veta varför du tycker som du tycker. klarar du inte disskutera saker på en normal nivå har du inget på ett forum att göra

Men jag är fakiskt inte så intresserad av dina åsikter längre.

ha de fint pysen

 

angående stavning så heter det inte mej och dej, kasta inte sten i glashus

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

De må finnas många tecken på intelligens, och jag anser att originalitet är en av dom

 

ja, tyvärr är det till och börja med inte vad du anser som avgör någons intelligens så de va bara ytterligare en sak att lägga till de korkade saker du sagt idag och vad det gäller originalitet så är du inte i näheten av originell eller unik själv så oavsett hur du der på det satte du dit dig själv

I övrigt sa jag aldrig att jag var intelligent... bara att du inte va det

 

Disskution avslutat

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...