Hoppa till innehåll
Anime.se

Mest meningslösa animéserie ni sett ?


Uzmaki Naruto
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tycker att detta är ett måste för alla som har sett på anime.

Visst, ibörjan tycker man väll om alla anime, men om man tänker efter, så hur många meningslösa serier har man inte sett..!?

som Tex. jag såg 125 avsnitt Inu-Yasha, och efter dom 125 så insåg jag att det hände samma sak i vart fjärde avsnitt...

1. inu-yasha's vänner blir jagade av ett stort monster.

2. inu-yasha försöker rädda dom, men misslyckas totalt.

3. inu-yasha kommer tebax och dödar monstret med bravur, alla glada.

4. inu-yasha's brorsa dyker upp o spöar inu-yasha.

 

riktigt alla avsnitt går kanske inte i denna ordning, men många av dom..

så som sämsta/meningslöstaste serie vill jag utse Inu-Yasha!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Mest meningslösa animen jag sett är: Orphen.

 

Jag har bara sett dem första 3 avsnitten så jag kan inte säga hur hela serien är men i dem 3 avsnitten hände det lika mycket som 1 episod i Gundam Wing.

 

Jag gillade Orphen inte alls så den hör inte hemma i anime samlingen så den ligger i en klädeslåda isolerat från resten av animen :D .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man kan finna nöje i att titta på det är det väl inte meningslöst?

 

Jo, om man som för mig fortsätter se(på i mitt fall Hellsing) i hopp om att serien ska bli bättre och inte vara så extremt tråkig... Man vet aldrig hur det blir, därför forsätter man :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mest meningslösa? Det betyder ju inte att den inte är rolig för det...

 

Dragon Half tar lätt förstaplatsen!

 

Har för mig att killen som kom på serien var drogmissbrukare och sitter nu bakom galler, därav finns bara de två första episoderna av animen. Den är för övrigt ritad i slarvig chibi-stil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt klart Popotan.

 

Om nån serie lider av målgrupps-identifikations-problem så är det den. På tok för ecchi för barn, på tok för barnslig för ungdomar, och på tok för meningslös för alla andra.

 

Läs om den på AnimeNFO, om ni har självmordsbegär.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

minns tyvärr (om det nu är rätt ord) vad den hette, men jag såg en "Drama" manga en gång... grymt trist.

 

tänk er en riiiiktigt tråkig Doku-såpa där folk sitter och SMS:ar sin familj halva dagarna utan att säga ett ord... typ så, fast tecknat... jag dog nästan (efter 3 avsnitt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mest meningslösa? Det betyder ju inte att den inte är rolig för det...

 

Om något är roligt är det väl inte meningslöst. En meningslös animé är ju en animé som saknar mening, som alltså helt och hållet misslyckas med att underhålla.

 

Har för mig att killen som kom på serien var drogmissbrukare och sitter nu bakom galler, därav finns bara de två första episoderna av animen.

 

Det där var det roligaste Internetrykte jag någonsin hört. Dragon Half animén var bara planerad till två delar. Serien var så perifer så pengar till mer fanns inte. Mangan på sju volymer blev helt klart, Ryusuke Mita har tecknat mer efter det (bl.a. Mörkhåriga Captured, som är i ungefär samma stil fast aningen mer pervers) och lever mig veterligen kvar som serie/rollspelsillustratör.

 

Min röst på mest meningslösa animé är Himikoden. Jag såg hela serien med 13 avsnitt för några år sedan, och det är knappt så jag skulle känna igen den om jag såg den idag. Maken till fullkomligt innehållslöst skit får man leta efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

svårt att säga om en serie är bra utan att se klart den. men visst kan man få ett första intryck. men samtidigt meninglös anime? vad är det? finns det inte bara bra och dåligt som är upp till var och en att avgöra.

jag var ex full på krogen igår och då var det en tjej bara hade sett hala grave of the fireflies, trodde jag skulle skjuta henne typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...