Hoppa till innehåll
Anime.se

Heroic Age


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Tänkte att den här tråden tillhör Heroic Age, en enligt mig underbar serie (hittills). Som den fafner idiot jag är så älskade jag den här serien. Alltså samma producent som gjort fafner. Farlig blandning mellan för att citera Boda: Vandread, Fafner, Blue gender, sen minns jag inte vad mer han nämnde en hel radda var det iaf. Du har meckz, du har aliens, du har en värld som är helt egen, som verkar ha en egen historia.

Det ser ut att utveckla sig romans, och svartsjuka i seriens framtid också, vad ska ja säga, jag älskar mecka-serier, blandar man sedan det med lite drama och romantik, så har du anime-världens Mona Lisa.

 

Serien handlar om en prinsessa som reser runt i universum och letar efter den sista (speciella) människan, som ska rädda universum(?) från undergång. Hotet, verkar vara rymdvarelserna men efter att "bara" sett första avsnittet så kan jag inget lova), rymdvarelserna är maskliknande och första tanken är hydralix´s från Star Craft, därmed inte sagt att dem är kloner. Och glömde jag säga att prinsessan och hennes ras av människor har psykiska krafter, alternativt väldigt tekniskt avancerade.

 

Nej jag är ör upprymd för att skriva om serien nu, kommer antagligen att skriva en ny post som klar gör den här posten senare idag/imorgon!

 

första avsnitt 5/5.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Alltså fan, jag tyckte ju om det där!

 

Tills det visade sig att han ska frälsa dem genom att vara en odödlig super-mecha...

 

Det kändes så... tråkigt, speciellt efter att resten av avsnittet hade byggt upp en rätt intressant värld med avancerade civilisationer blandat med en egen mytologi.

 

Nåja, jag ser ett par avsnitt till och ser hur serien utvecklas i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu så har jag också sett på första avsnittet. Gillar öppningen på den här serien mycket bättre än fafner. Blir helt klart att se på den här serien också. Bra kväll så här långt med två nya serier som verkar lovande (Claymore och Heroic Age).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förvänta mig inte för mycket av den här animen. Karaktärsdesign gav mig inte direkt någon attraktion men storyn däremot var mycket bra och underhållande.Animationen var också mycket väl gjord... hoppas de kan fortsätta i samma fas. Annars en mycket bra anime... rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Den här serien utvecklar sig riktigt bra.

 

Ep 2

Bara jag som stör mig på att de kallar Age för apa? Vill nästa att han ska lämna/spränga skeppet för att de har noll respekt. :sleep:

Age själv verkar vara en rolig och intressant karaktär som kommer att utvecklas med series gång. Kan också hoppas på lite romans mellan Age och prinsessan, fast jag tror inte att de kommer bli något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler
hmm, är det bara jag eller låter dom 12 commendments lite som ta alla doma ndra rasernas planeter, nita dom och få dom att lyda oss?njag menar att ta tillbaks jorden, helt okej men sen, slåss mot och döda alla överlevande heroic tribe members, sen ta bronze tribes hemplanet och sist sliver tribes planet? inte konstigt ifall dom andra raserna försöker döda människorna isåfall>.>
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler ep 3

Med tanke på att Silver tribe och bronze triben tog över jorden över ett sekel sedan så tycker jag att det är rätt rimligt att göra amma sak imot silver och bronz triben ^^ Sen angående 12 commendments så var det väl gold triben som gav dom till Människorna som heter iron triben har jag fått för mig iaf... Eftersom Age känner till att han ska hjälpa människorna eftersom dom är svagast som förklaras i början av avsnittet...

 

Sen får den jävla piloten sluta kalla Age för apa så himla irriterande

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen får den jävla piloten sluta kalla Age för apa så himla irriterande

 

Mjo, tror tyvärr den där killen kommer kalla han de genom hela serien eller något liknande eftersom

han verkar vara rätt så avis på att prinsessan kan vara nära och röra vid Age. Även hans farsa ser Age bara som en vilde och kallar honom för apa. Tjejerna börjar dock gilla Age mer (vilket alltid är bra). :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen får den jävla piloten sluta kalla Age för apa så himla irriterande

 

Mjo, tror tyvärr den där killen kommer kalla han de genom hela serien eller något liknande eftersom

han verkar vara rätt så avis på att prinsessan kan vara nära och röra vid Age. Även hans farsa ser Age bara som en vilde och kallar honom för apa. Tjejerna börjar dock gilla Age mer (vilket alltid är bra). :D

 

eftersom vidare

Då kan man kanske vänta sig ett svartsjuke drama, en känsla som prinsessan aldrig upplevt?;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen får den jävla piloten sluta kalla Age för apa så himla irriterande

 

Mjo, tror tyvärr den där killen kommer kalla han de genom hela serien eller något liknande eftersom

han verkar vara rätt så avis på att prinsessan kan vara nära och röra vid Age. Även hans farsa ser Age bara som en vilde och kallar honom för apa. Tjejerna börjar dock gilla Age mer (vilket alltid är bra). :D

 

eftersom vidare

Då kan man kanske vänta sig ett svartsjuke drama, en känsla som prinsessan aldrig upplevt?;)

 

Vidare på eftersom

Eller Age, men de verkar så jävla avlägset ändå på något sett. OM det nu händer att Age och sessan blir lite flurtiga tror jag att det ändå är sessan som gör movet och inte Age då han verkar ha mycket att lära om känslor osv. ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler ep 3
Med tanke på att Silver tribe och bronze triben tog över jorden över ett sekel sedan så tycker jag att det är rätt rimligt att göra amma sak imot silver och bronz triben ^^ Sen angående 12 commendments så var det väl gold triben som gav dom till Människorna som heter iron triben har jag fått för mig iaf... Eftersom Age känner till att han ska hjälpa människorna eftersom dom är svagast som förklaras i början av avsnittet...

 

Sen får den jävla piloten sluta kalla Age för apa så himla irriterande

 

vidare snack

Menade att om Gold tribe gav människorna dom twelve commendments sakerna så har dom andra raserna haft gott om tid att snoka reda på dom, och försöka reagera på dom, men antagligen bara jag som är ute och yrar som vanligt^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vidare snack

Menade att om Gold tribe gav människorna dom twelve commendments sakerna så har dom andra raserna haft gott om tid att snoka reda på dom, och försöka reagera på dom, men antagligen bara jag som är ute och yrar som vanligt^^

 

Jo

Kan ju faktist vara så och det kan ju vara anlednignen till att dom attackerade jorden osv tror du har nåt i det du säger... Men jag är mer nyfiken på varför dom fick dom 12 commendments ifrån början om nu människorna var så svaga som förklaras i serien så att den mäktigaste av heroic triben skulle slåss hos dom :S Nu när jag tänker efter så tycker jag det låter som om Gold triben vill typ att dom ska slåss imot varandra elelr nu kanske det är jag som yrar :D

 

Btw kul att du börjar titta in igen noir länge sen faktist ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...