Hoppa till innehåll
Anime.se

Heroic Age


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo
Kan ju faktist vara så och det kan ju vara anlednignen till att dom attackerade jorden osv tror du har nåt i det du säger... Men jag är mer nyfiken på varför dom fick dom 12 commendments ifrån början om nu människorna var så svaga som förklaras i serien så att den mäktigaste av heroic triben skulle slåss hos dom :S Nu när jag tänker efter så tycker jag det låter som om Gold triben vill typ att dom ska slåss imot varandra elelr nu kanske det är jag som yrar :D

 

Gillade Fafner, gillar den här.

Storyn är än så länge grym.

Det enda som stör mig är att som vanligt ser 90% av alla utomjordingar ut som människor (plus spetsiga öron eller ngt) ;)

 

Spekulationer

Tror att Boda är något på spåren. Min första tanke var att alla raser fått samma commendments fast omvända. Golden tribe kallade från början på alla raser. Varför skulle människorna som kom efteråt bli utvalda till att besegra de övriga?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

hålller med Exxus att fighterna börja bli enformiga

 

- bronze tribe dyker upp med några nests

- skeppet får problem

- age flyger ut förstör 1-2 nests totalt , resten flyr

 

sen loop på detta .. sen är han ju totalt överlägsen inte ens fått en skråma

 

men visst serien är ju ändå så bra att man kommer följa den men den får gärna byta lite mönster i fighterna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...

Efter nio avsnitt nu som mer känts som en inledningsfas, tror jag serien kanske kommer börja på allvar. Fighterna så här långt är inte alls så enformiga heller tycker jag utan det varierar. Nodos fighterna är riktigt tuffa.

 

Spoilers!

Gillar även Iolaus nu mer efter hans ändrade uppfattning om Age. Samt att jag själv fatta nu varför subben skrev ecchi och Age själv sa A-G-E hela tiden. Man är lite trögfattad ibland. :blush:

 

Ser fram emot avsnitt 10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ecchi?
Gillar också att Iolaus börjar tänka annat än apa direkt när han tänker på Age. Måste dock fråga dig vad/vart du menar med subben skrev ecchi? Har tydligen missat det.

 

Svar

De behöver kanske inte stavas så men det gjorde subben, själva grejen är bara att dom uttalar Ages namn fel och har rättar dom hela tiden. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skönt att det börjar kännas att något stort kommer börja hända från och med nu, sen kan Himes bror ta sig i brasan.

 

Ser inget negativt med Y-M's små kommentarer alls, visst nåra av dom är rätt kassa och inte roliga alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter avsnitt 10 så kanske det kan börja hända mer, det här avsnittet var verkligen som lugnet före stormen.

 

F.ö. så tycker jag att Y-M gör ett bra jobb och bryr mig inte allt för mycket om deras instick. Men vissa är faktist lite små roliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, jag brukar inte bry mig om små instick, men den stora svarta rutan som dök upp mitt i Hime's nylle i avsnitt 10 var lite småirriterande.

 

Den är faktist meningen att vara dära så det är inte Y-M som fixat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok ett exempel på YM dåliga smak: Gode Geass sista avsnittet

Lelouch skrattar elakt: "HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAYHAHAHAHAHAHAHA"

... det var inte särskilt kul...

 

Code Geass är väl inte klar än? 24 och 25 kvar.

 

Men det är just därför jag alltid undviker dom B-subbarna till varje pris, SHS är helt självklara att välja när det gäller Code Geass, gg i andra hand.

 

Till exempel dom fula bilderna dom lade i början av varje avsnitt på School Rumble ni Gakki, så löjligt. Man kunde ju hoppas att dom förstod att NEJ, dom blir inte speciella eller "coola" för att dom håller på som dom håller på, och JA folk undviker deras fansubs just pga detta. Och om folk tar deras subs i sista hand, vad är det då för mening för dom att vara en fansub grupp alls? Vad finner dom för nöje i att avskräcka folk från deras grupp?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Code Geass är väl inte klar än? 24 och 25 kvar.

 

och säsong två, om jag inte minns tokfel.

 

har f.ö. sett alla avsnitt som är ute av heroic age nu, jag vet inte riktigt, hittills är serien väldigt medioker... Fafner är mycket bättre storymässigt. Lite av en besvikelse då jag har haft väldigt höga förhoppningar om denna serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag hoppas folk fortfarande tittar på serien. Just nu är det jäkligt bra imo. Det som hände på Nodos-planet nu i avsnitt 16 var minst sagt intressant, och serien lyckas faktiskt vara relativt rörande. Visserligen kan det till stor del bero på det fantastiska soundtracket. Huvudtemat är nog det bästa jag hört sedan Elfen Lied. <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, jag gjorde precis samma sak ett tag - slötittade på de avsnitten. Eller såg dem från sängen och somnade till dem. Serien har helt klart haft sina ups -and-downs, men jag tycker det är överlag bra nu. Tyckte precis som många andra att det emellanåt var rätt enformigt, dock är det inte så längre enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...