Hoppa till innehåll
Anime.se

Paprika


wompratclan
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Räknas det här som dubbelpost? Det andra hamande i konvent-forat, men tänkte att anime-forat kanske får större uppmärksamhet.

 

Dum som jag var ställde jag upp i SFboks utlottning av biljetter till förhandsvisningen för skojs skull (Jag bor ju för fasen i Norrland!!) och nu får man ett sabla mejl om att jag har vunnit en biljett till den här föreställningen, samt ett medlemskort på Cinemateket.

 

Är någon intresserad av att köpa? Givetvis blir det inga saltade priser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ska nog köpa den (finns på svensk DVD!), men jag undrar om den är lika obehaglig som Prefect Blue. Såg den på animekvällen på SVT, tyckte den var bra men den var väldigt obehaglig. Och eftersom det är Satoshi Kon som gjort båda två undrar jag om den är lika obehaglig som Perfect Blue?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska nog köpa den (finns på svensk DVD!), men jag undrar om den är lika obehaglig som Prefect Blue. Såg den på animekvällen på SVT, tyckte den var bra men den var väldigt obehaglig. Och eftersom det är Satoshi Kon som gjort båda två undrar jag om den är lika obehaglig som Perfect Blue?

Jag har inte sett Paprika än, men bara för att det är Satoshi Kon så behöver det inte innebära att den är obehaglig. Han har nämligen även gjort Tokyo Godfathers som är en riktigt mysig och rolig julfilm. Sedan så får jag inte direkt intrycket av att Paprika är en thriller heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska nog köpa den (finns på svensk DVD!), men jag undrar om den är lika obehaglig som Prefect Blue. Såg den på animekvällen på SVT, tyckte den var bra men den var väldigt obehaglig. Och eftersom det är Satoshi Kon som gjort båda två undrar jag om den är lika obehaglig som Perfect Blue?

 

Det är ju högst personligt hur man upplever filmen. Jag tycker inte att Perfect Blue är obehaglig men jag förstår hur du menar. Utifrån det så kan jag inte påstå att paprika är lika obehaglig som Perfect Blue. Men det är ju bara vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...