Hoppa till innehÄll
Anime.se

Paprika

wompratclan

Rekommenderade inlÀgg

• 2 months later...
  • 1 month later...

RÀknas det hÀr som dubbelpost? Det andra hamande i konvent-forat, men tÀnkte att anime-forat kanske fÄr större uppmÀrksamhet.

Dum som jag var stÀllde jag upp i SFboks utlottning av biljetter till förhandsvisningen för skojs skull (Jag bor ju för fasen i Norrland!!) och nu fÄr man ett sabla mejl om att jag har vunnit en biljett till den hÀr förestÀllningen, samt ett medlemskort pÄ Cinemateket.

Är nĂ„gon intresserad av att köpa? Givetvis blir det inga saltade priser.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ska nog köpa den (finns pÄ svensk DVD!), men jag undrar om den Àr lika obehaglig som Prefect Blue. SÄg den pÄ animekvÀllen pÄ SVT, tyckte den var bra men den var vÀldigt obehaglig. Och eftersom det Àr Satoshi Kon som gjort bÄda tvÄ undrar jag om den Àr lika obehaglig som Perfect Blue?

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Ska nog köpa den (finns pÄ svensk DVD!), men jag undrar om den Àr lika obehaglig som Prefect Blue. SÄg den pÄ animekvÀllen pÄ SVT, tyckte den var bra men den var vÀldigt obehaglig. Och eftersom det Àr Satoshi Kon som gjort bÄda tvÄ undrar jag om den Àr lika obehaglig som Perfect Blue?

Jag har inte sett Paprika Àn, men bara för att det Àr Satoshi Kon sÄ behöver det inte innebÀra att den Àr obehaglig. Han har nÀmligen Àven gjort Tokyo Godfathers som Àr en riktigt mysig och rolig julfilm. Sedan sÄ fÄr jag inte direkt intrycket av att Paprika Àr en thriller heller.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Det Àr ju högst personligt hur man upplever filmen. Jag tycker inte att Perfect Blue Àr obehaglig men jag förstÄr hur du menar. UtifrÄn det sÄ kan jag inte pÄstÄ att paprika Àr lika obehaglig som Perfect Blue. Men det Àr ju bara vad jag tycker.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter