Hoppa till innehåll
Anime.se

EM-kval i fotboll!


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

Om nu någon undrar vad som hände med några av inläggen så tog jag bort dem. Lite tjafsande hör till, men en del gick lite för långt.

/DB

 

Jag tog även och bytte namn på tråden. Jag tänkte att den lika gärna kan få tjäna som tråd där vi kan snacka av oss om de kommande matcherna med, istället för att det eventuellt skapas nya. /Meatrose

--------------------------------------------------

Jaha, jag antar att jag knappast var själv om att se på matchen. Var knappast beredd på att det skulle sluta som det gjorde.

 

Jag tyckte det var kul att se väl fungerande svenskt anfallsspel utan Ibra, även om de flesta målen (åt båda hållen) kom som följd av någon sorts misstag av försvarande lag. Men men, man kan väl inte få allt. Det var ju en ganska kul match fram till 88:e minuten. Går väl inte att säga så mycket mer än att det var storskalig skandal. Jag fattar över inte ens hur supporter #2 och #3 får komma in på planen efter fiaskot med den första danske suputen. I slowmotion-sekvenserna ser man hur supporten blir förvånad när han motas bort av sina "egna" spelare... ungefär som om det han gjorde inte möjligtvis kunde vara fel. Korkade fanskap.

 

Aja, i mina ögon gjorde domarkåren helt rätt i och med domen som föll. Trist för matchen visserligen, och jävligt trist för fotbollen i allmänhet, men jag höll med kommentatorerna om att det inte hade varit ett tillräckligt högt straff att bara sätta igång matchen igen. (även om Sverige med största sannolikhet hade vunnit ändå med tanke på att det var dömt för straff)

 

Vad tycker ni? Rätt dömt i slutet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jocke da two: gå till baka till ditt mörka lilla hörn i källaren D:<

 

JA, detta var en mörk mörk kväll för oss fotbollsfan. MAtchen var rent av underbar fram till slutet. jag kunde själv knappt förstå det, att en supporter kan vara så jävla dum.

 

Tycker riktigt synd om det danska laget, de hade kämpat så hårt att ta igen. Så detta, funktionärerna gjorde verkligen inte plikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Räcker det inte med att man ska behöva fly svensk radio/tv/tidning för att slippa fotboll/hockey - nu måste man fly anime.se också. :surprised:

 

Lite fel val av smiley där, du hade behövt en mer ironisk smiley till ditt ironiska meddelande, typ en djävul eller någon tunga som hoppat ur munnen. För hur svårt kan det vara att skita i tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En halvintressant match igår, Sverige - Island. Det intressanta var väl målskyttar och hur målen gjordes, tänker främst på att Mellberg fick putta dit den och det underliga målet som jag tror allbäck gjorde.

 

Något ännu mer intressant kommer bli mötet mellan Sverige och Danmark på Råsunda den 8 September.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, jag tyckte inte så synd om isländarna om jag ska vara ärlig. Och jag skulle ju ljuga om jag sa att jag inte garvade läppen av mig när Allbäck la in den där bollen i nät. XD

 

Sverige VS Danmark på hemmaplan blir nog något att se fram emot. Danskarna lär ju vara duktigt sugna på att ta poäng då, men vi får ta tillfället i akt och visa hur man gör både på planen samt runt om den... det vore ju sjukt pinsamt om supportrar fick kuta in på planen efter det som hände sist. Säkerheten på och kring plan är dock på en helt annan nivå här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart misstag begås överallt, men i det här fallet tänkte jag exempelvis på hur arenorna är byggda. Dessutom så är det en jäkla skillnad på vakterna med. Om du såg matchen mellan Danmark och Sverige så såg du ju även hur de som sprang in behandlades. De blev inte ens omhändertagna när de kom av planen. Visst, jag är ingen doktor inom ämnet, men själva inställningen var helt annorlunda mot vad jag är van vid från svenska arenors funktionärer.

 

Det jag menade med uttalandet var väl att situationen inte hade inträffat om det hade varit på Råsunda, men det är ju ingen garanti för att inget kan hända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förhoppningsvis är arrangörer och vakter nu så införstådda i problemet att de inser att "Oj fan, om Danmark ligger under så kan en dansk supporter få den lysande idén att hoppa in på planen så vinner _dom_ med 3-0 den här gången!"

 

Är det förresten någon som vet hur reglerna är om _inget_ av länderna är arrangörsland? T.ex. om detta hade hänt under VM i Tyskland häromsistens, hade då _Tyskland_ fått poängavdrag för att det var de som var arrangörer, trots att de inte ens var med i den aktuella matchen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förhoppningsvis är arrangörer och vakter nu så införstådda i problemet att de inser att "Oj fan, om Danmark ligger under så kan en dansk supporter få den lysande idén att hoppa in på planen så vinner _dom_ med 3-0 den här gången!"

 

Jo verkligen! Det är absolut inte otänkbart att någon skulle få för sig en sådan sak. Minns från allsvenskan när Hammarby hade fått 3 poängs avdrag efter att supportrar kom in på plan i matchen mot Djurgården (har jag för mig). När sedan AIK hade guldvittring så ryktades det om att folk bland Hammarbysupportrarna planerade att storma plan under AIK - Hammarby på Råsunda och på så sätt beröva AIK på 3 viktiga poäng. Nu blev det ju inte så som tur var, men Gnaget lyckades inte gå hela vägen in i kaklet utan slutade tvåa i varje fall. Hur som haver... jag tror också att det är läge att vara extra vaksamma under just Sverige - Danmark med tanke på vad som hände sist.

 

Är det förresten någon som vet hur reglerna är om _inget_ av länderna är arrangörsland? T.ex. om detta hade hänt under VM i Tyskland häromsistens, hade då _Tyskland_ fått poängavdrag för att det var de som var arrangörer, trots att de inte ens var med i den aktuella matchen?

 

Haha! Jävligt bra fråga. Det låter ju lite smått bizzart, och jag tror inte att det skulle funka så. Har iofs ingen koll på vad regelboken säger "officiellt" om de här sakerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förhoppningsvis är arrangörer och vakter nu så införstådda i problemet att de inser att "Oj fan, om Danmark ligger under så kan en dansk supporter få den lysande idén att hoppa in på planen så vinner _dom_ med 3-0 den här gången!"

 

Är det förresten någon som vet hur reglerna är om _inget_ av länderna är arrangörsland? T.ex. om detta hade hänt under VM i Tyskland häromsistens, hade då _Tyskland_ fått poängavdrag för att det var de som var arrangörer, trots att de inte ens var med i den aktuella matchen?

 

Mycket intressant... Jag skulle dock tippa på att matchen skulle spelats om eller fortsatt antingen efter någon minuts sammanställning eller kanske rent av en annan dag. På ett VM är nog säkerheten något större och att en andra supporter hade sprungit in under ett VM skulle nog vara ofantligt liten. Men är det ett gäng som stormar lär det dock gå. Det är vad jag tror, men eftersom det är mänskligt att fela så finns det ju ingen garanti. Roger Federer visade sig ju vara mänsklig trots allt. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jah varit nere i Barcleona och sett FC-barcelona spela på hemmastadio i en ganska viktig match (att det var en otrolig känsla behöver jag väl knappast nämna :D )

Men där såg säkerheten inte mkt ut och man trodde inte att den var särdeles hög, tills vi besökte arnena någon dag efter och verkligen kunde se hur det var anordnat.

Så man ska nog inte dömma ut arenorna, vare sig de danska eller svenska, det är på dem som arbetar där som det mesta ansvaret ligger tror jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Med match i morgon antar jag att det inte är mer än rätt att återuppliva den här kära tråden.

 

Som uppvärmning inför morgondagens eskapader såg jag den där dokumentären de gjort om planstormaren. Jag hade inte speciellt höga förväntningar, egentligen inga, och det var nästan tur. Närapå helt intetsägande. Vi visste ju redan att han var en ”vanlig kille” som gick på fotboll och drack något mer än nödvändigt och… Ja.

 

Dock var det väldigt roligt att höra klipp från de danska kommentatorerna under matchen, att uppleva händelserna innan slutet ur motsatt riktning, så att säga. För det var ju onekligen en ytterst minnesvärd match, även om man bortser från hur det slutade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...