Hoppa till innehåll
Anime.se

Den officiella Melty blood tråden


MarGeta
 Share

Rekommenderade inlägg

Yo!

 

För de som inte vet vad är melty blood ( MB ) är så är det ett doujin fighting spel som snabbt växit i populäritet i japan. Det är baserat på spelet tsukihime som även har en anime med samma namn.

 

Spelar ni eller är intresserade av att börja så skriv i denna tråden.

 

Nyheter:

27 juli släpps det nya spelet melty blood act cadenza ver b på pc.

det kommer att vara melty blood turneringar på både närcon och uppcon då bland annat jag kommer närvara.

 

för övrigt så mainar jag warc och om du till ha en match över netplay så är det bara att säga till. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vägra fighting på PC, lika dumt som Stepmania :|

 

Det är bara att skaffa konverterare sedan så kan du använda ps2 pad eller arcade stick.

 

Det finns på ps2 också,"melty blood act cadenza" om du inte har lust att skaffa konverterare. Det är det som turneringarna kommer spelas i, så om du ska på antligen upp eller närcon så testa lite ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vägra fighting på PC, lika dumt som Stepmania :|

Varför skulle fighting vara annorlunda på PC? Fungerar precis lika bra som på konsol, om inte bättre eftersom nätverks möjligheterna blir mer lättillgängliga.

 

Jag har alleredan Melty Blood till PC samt Act Cadenza till PS2an så jag kommer nog inte köpa PC versionen av Act Cadenza också men det är ett roligt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag antar att han syftar på att kontrollerna, men som jag skrev tidigare är det ett problem som man löser för bara 150kr eller så :/

 

har du testa att köra netplay orrin?

vi är ganksa många svenskar bland annat pukka som oxo bor i örebro :O

Problemet är att de flesta svenskar är ganksa utsprida så konvent och liknade är nödvändigt för samlingar. Eftersom jag tror alla håller med om att fighting även med netplay är mycket roligare med IRL motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har kört lite netplay men det har inte blivit av på den senaste tiden tyvärr. Har även blivit att man har satt sig några stycken och kört på PS2an någongång också.

 

Ja givetvis är det roligare att köra mot IRL motståndare, det är mycket lättare att skylla ifrån sig då om man förlorar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Melty är nice, var dock ett tag sedan man lirade sist.

Spelar med Ciel, för hon har så grymt okizeme efter sin juggle, och dessutom så har hon schysst design också.

Dessutom har hon nice mixups och bra blockstrings också.

 

Grejen med MB:AC på datorn är ju att det blir den senaste arkadversionen iställer för den som är på konsoll, vilket leder till ett mer balanserat spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

orrin:

jag skulle oxo vilja kunna sätta mig och spela några stycekn >_<

Men känner bara en person som är intresserad av fighting och bor i närheten.....

 

haha, jo det viktigaste är ju att kunna kasta ur sig en bra ursäkt snabbt om man förlorar ^^

 

skatan millia:

jo ciel är trevlig, körde med henne lite i början men inte längre :/

 

jo precis, och sedan kan man köra med en "bra" verasion av white len.

Av vad jag har hört ska även caster göra netplay till det (för de som inte vet så gjorde han IAMP's netplay som var riktigt bra) vilket är välkommnat då det netplay som finns till react inte är så bra (är tex så gott som omöjlig att köra med någon utanför europa)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är väldigt intresserad av att börja spela. Läste lite om det för några dagar sen och blev riktigt sugen. Men eftersom mina kunskaper inom det japanska språket så blir det i så fall att vänta på den engelska patchen.

 

av mina erfarenheter med spelet så kan jag säga att du faktiskt inte behöver kunna någon japanska alls om du inte vill köra story mode (ingen ide om man ej kan japanska, mycket text).

 

menyn är basisk, story mode, arcade, vs, practice, option, quit så det är inte svårt att lära sig.

 

om du ska vänta till mbac ver b ser jag mer som ett problem isf, det är bättre att lära sig från den senaste verasionen men netplay kommer inte finnas direkt så det blir bara single.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Litet passande inlägg här kanske?

Hur som helst så kommer det som sagt komma en ny version av act cadenza till pc (som tidigare nämnt). För de som ändå har lust att lira face to face om man säger så så finns det några alternativ. Ett är som MarGeta sa konvent där vi två, och några andra (tror vi är 4-6st samordnade i dagsläget) att spela skiten ur det på ps2 (närmaste planerade är närcon i örebro och det lite senare uppcon i uppsala).

 

Om du bor i stockholms området så kanske ett annat sätt att testa spelet vara att titta förbi dragons lair nån gång. Kommer gärna själv in dit och tar med mig ps2 + spel. (får låna tvapparat där, vill gärna ha någon form av förvarning då så jag vet att jag kan.)

 

(Lite off-topic nu).

Skatan, samma som är på BH? D:

 

Orrin, är du den jag tror du är? Om world of warcraft säger dig någonting samt servern daggerspine så tror jag att jag har prickat rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sammanträffande = win

Hur som helst, skriv gärna i denna tråd om ni är intresserade av ett möte så ska vi se vad vi kan fixa. Själv tycker jag dock att konvent (och DL) är bra mötesplatser då man kanske kan göra något annat också om man inte vill spela händerna av sig :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

! Fan vad man saknade dig vid expansionen :(

Hur som helst, skriv en rad om ni någonsin ska på konvent eller nått annat *random skit här* så man kan träffas eller nått....lovar att dra med zarika också D:

 

Edit: Just fan, skriv nån rad på msn nån gång också :) och ja, melty blood är skoj D: . *Minns extremt idiotiska netplay filmer*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det var jag som "hittade hit" amn D:

 

om han inte gör vad jag säger gör jag han till lolimat D:

 

Det åsido, någon som orkar gå lite on-topic igen? :) Närcon och uppcon är bra tillfällen att lira lite som sagt också D:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...