Hoppa till innehåll
Anime.se

Legenden om galaxhjältarna


Gogo
 Share

Rekommenderade inlägg

{A994B487-76DD-4208-8AEE-CDBEE7E6D834}.jpg

 

Tja, då får väl inte jag vara sämre då, hälsar Yang Wenli, kejsar Reinhards fiende nummer ett! Även jag tycker att du skall se Legenden om galaxhjältarna, men, om du ej vill så behöver du ej se den, eftersom vi lever i en demokrati!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

obersteein.jpg

 

Paul von Oberstein uppskattar ej att ni inte ser på Legenden om Galaxhjältarna, därför tänker han införa en ny lag som lyder såhär:

De personer som är under 16 år och ej har sett Legenden om Galaxhjältarna skall deporteras till galaxens yttre gräns, och där skall de jobba med gruvarbete medans de lyssnar på skandalös musik som Britney Spears och dylikt.

 

PS. Oberstein är inte så ond som han ser ut, han gillar att ta hand om sin hund som han fann på gatan. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har bara sett den 110 avsnitt långa serien, och inte vare sig filmerna eller extraserierna... men jag kan tänka mig att man får ut lite mer om man glor på det andra först. Den 110 avsnitt långa serien är den som utspelar sig sist, och när man väl vet hur allt slutar är det inte lika intressant att se hur det började.

 

Eller snarare så här, att den 110 avsnitt långa serien är så stor. Den behandlar så många människor och livsöden och komplotter och händelser och krig, att det inte längre känns lika lockande att se filmerna och extraserierna, för att de är mer inriktade på två personer.

 

Kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mandrom undrar om serien finns på DVD och i så fall vad dess titel är? Annars så slår mandrom knut på er, era rackare!

QNMaFFzue.gif

Visst finns den på DVD, men på grund av lömska människor som Otto von Braunschweig (ovan), har serien aldrig kommit ut med engelsk text. Japanskkunniga individer kan däremot glädja sig med att hela serien (銀河英雄伝説) kan bli deras för bara sisådär 10 000 kr eller så.

 

(Fan ta dig, von Braunschweig!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, förstklassigt propaganda! =)

 

Jag har inte sett serien än, men eftersom jag är långt över 16 så hoppas jag att jag går säker från Paul von Oberstein och hans gruvarbete.

 

Trist att höra om DVD-erna. Nu ska jag ju inte ropa hej än eftersom jag inte har sett serien, men jag vill gärna äga de serier som ligger mig varmt om hjärtat. Den måste dock vara förbannat jäkla bra för att jag ska pröjsa 10.000 riksdaler för något där jag inte förstår vad de säger. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ibland får man väl ändå tumma på principerna lite? Det är förstås inte helt omöjligt att någon får för sig att ge ut serien på något språk man förstår, men risken är nog överhängande att det inte kommer bli av. (Fan ta dig, von Braunschweig!!) Så det kan nog vara så att enda alternativet att se denna kavalkad av manlighet, krigslist, politik, glädje och sorg är fansubs. (Ge fan i att köpa de bootleg-DVDs som finns!)

 

Och sen kan man ju i efterhand köpa japanska utgåvorna när man får råd. Själv är jag ohälsosamt intresserad av supermegaboxen som kommer i december i år: 15 600 kr. :')

 

(Mindre än 12 000 kr från Amazon.jp! Det är faktiskt 2000 kr billigare än de vanliga DVD-boxarna kostar!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ibland får man väl ändå tumma på principerna lite? Det är förstås inte helt omöjligt att någon får för sig att ge ut serien på något språk man förstår, men risken är nog överhängande att det inte kommer bli av. (Fan ta dig, von Braunschweig!!) Så det kan nog vara så att enda alternativet att se denna kavalkad av manlighet, krigslist, politik, glädje och sorg är fansubs. (Ge fan i att köpa de bootleg-DVDs som finns!)

 

Och sen kan man ju i efterhand köpa japanska utgåvorna när man får råd. Själv är jag ohälsosamt intresserad av supermegaboxen som kommer i december i år: 15 600 kr. :')

 

(Mindre än 12 000 kr från Amazon.jp! Det är faktiskt 2000 kr billigare än de vanliga DVD-boxarna kostar!)

 

Det låter som en ganska tung investering. Både ekonomiskt och rent fysiskt. 46 DVD's, damn. =)

 

Jag har "införskaffat" serien i textat format och hade tänkt angripa den snarast, möjligtvis iförd nätbrynja... beväpnad med öl.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
Har sett cirka hälften av OVA:n och gör så att jag ställer mig med alla andra som dyrkar den här as bra serien.

Med en tråkig avatar? :P Ledsen men Julian drar bara ner Yang-Lis awesomeness genom att vara en genuin tråkmåns (än så länge). Nåja, så länge du stödjer Alliansen så är det väl ok. till skillnad från den där SayaSe som diggar mannen sprängfylld med ego, Oberstein *ryster*

 

Har sett lite drygt hälften jag med och än så länge har det varit en riktigt trevlig resa. Djupa och välutvecklade karaktärer, storslagna rymdslag och pompös musik. Spaceoperan av spaceoperor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Avsnitt 82

OmpAByUcD.jpg

 

Så får det bara inte gå till. SÅ GÅR DET INTE TILL!

 

Ja, inte säga något nu i onödan. Jag tror dock på att Julian kommer ha en viktigare roll lite längre fram här nu. Han visar potential tycker jag. :)

Jag får, antagligen, strax bevittna dennes potential och se hur långt den räcker (i substitut gentemot bättre!).

Manly tears has been shed. ;_;

 

Lite drygt över 2/3 har jag sett, och håller helt med Negi på alla punkter. Favoriten är Yang Wenli (och därmed ställer jag mig självklart på Alliansens sida. Die Kaiser! Viva Democracy!) mycket har att göra med hans personlighet, samt andra faktorer och därmed bragder.

 

As bra serie indeed! Lätt värd 110 avsnitt av min tid.

 

Nu: Adventure Ho!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 12 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...