Hoppa till innehåll
Anime.se

En helnatt med animé på SVT, den 7 september


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

 

På vilket sätt?

 

Jag ser ingen framtid för japansktalande animeserier på svensk "gratis-tv", tyvärr... Jag förstår inte hur någon kan tro att det kan komma. Tema-dagar/kvällar är möjligt, men inte att se det odubbat på en lördagsmorgon i TV3.

 

Vem har sagt att anime måste visas odubbat på en lördagsmorgon?

 

Bra sändningstider för mig kan vara så många andra tider än just mitt i natten eller som i ditt förslag, på en morgon. Att man kan få till den allra bästa tiden på kvällar mellan typ 18-22 eller liknande är nog svårt så här i början men man skulle ju gått ha kunnat dela upp den anime som SVT köpte in på flera dagar och bättre tider istället för att sända allt mitt i natten.

 

Man hade kanske haft möjlighet att visa animen uppdelad på kanske tre dagar mellan 22-02 istället eller någor liknande.

 

Och det jag menade med mitt tidigare inlägg är att man inte från början kan ha den inställningen som du skrev att det mer eller mindre är omöjligt och orealistiskt att visa bra odubbad anime på bra tider i t.ex. SVT. Om man har den inställningen är det klart att vi får hålla tillgodo med dubbad barnanime på lördags och söndagsmorgnarna.

 

Man måste som inköpsansvarig och tablåansvarig våga att satsa lite för att se hur slutresultatet blir. Att på förhand utan att veta om resultatet avgöra att anime mer eller mindre är för barn alternativt göms undan i tablån mitt i nätterna är IMO lite väl fegt.

 

Som jag skrev tidigare. Det är en sak om dom faktiskt vågar att visa anime på tider som eftermiddagar eller kvällar och det inte slår väl ut så är det en helt annan sak. Då har man iaf vågat att chansa och ge anime en chans och fungerar det inte så har man iaf chansat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...