Hoppa till innehåll
Anime.se

En helnatt med animé på SVT, den 7 september


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Sveriges television sänder en helnatt med animé, början halv elva på fredagskvällen till halv sju på lördagsmorgonen.

 

Programmet är tänkt för att vara riktat till animéentusiaster men också filmentusiaster. En temakväll på det här sättet är tänkt att kanske bana väg för mer om det blir bra emottaget.

 

Mellankommentarer av Petra Wrangel och undertecknad.

 

Ungefärliga hålltider:

Spirited Away kl 22.30 (äventyr, barn/familj)

Anime Uncovered kl 00.40 (dokumentär)

Perfect Blue kl 01.10 (thriller, viss nakenhet och obehag)

Animation Runner Kuromi kl 02.40 (Humor)

Voices of a distant star kl 03.25 (Sci-Fi drama)

Kakurenbo kl 03.50 (spänning)

Grrl Power kl 04.15 (öh… typisk animé?)

Stormy Night kl 04.45 – 06.35 (barnfilm, aningen Disney-artad)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Sändningstiderna är väl det som "oroar" mest. Risken finns att dom inte direkt får så höga tittarsiffror som dom har hoppats på.

 

Jag ska i alla fall sitta uppe och titta och om jag gillar det jag ser (vilket jag känner mig rätt säker på) så ska jag maila SVT och tacka dom för detta trevliga initiativ och uppmuntra dom till liknande happenings framöver. Hoppas att flera ser och hör av sig till SVT med lite feedback.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sändningstiderna är väl det som "oroar" mest. Risken finns att dom inte direkt får så höga tittarsiffror som dom har hoppats på.

 

Sändningstiden var det enda alternativet. SVTs bossar ville inte ha tjingtjongtecknat på andra tider i dagsläget.

 

Fanmail skickas till (och endast till) Jan Erik Wieselberg på SVT. Han står bakom hela projektet, det var hans idé, hans arbete, och det var MANNEN som fixade fram Card Captor Sakura och Kaleido Star, så överös honom med beröm och gör en c/c till hans chefer. Hans mejladress går säkert att googla fram om man vill.

 

Finns även nyheter som relaterar tíll SVTs animénatt på http://genshiken.se/ ;)

Fräsig sida, förresten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hans mejladress går säkert att googla fram om man vill.

Tillåt mig göra detta lite enklare, då jag inte tror vi behöver göra någon hemlighet av vad den är: jan.erik.wieselberg [snabel-a] svt.se [Källa]

 

Här finns ett gäng chefers adresser. Oklart vilka som är relevanta i sammanhanget, dock. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yupp, samma här. Det krävs fler röster för att jobba mot att animen blir mer accepterat i vårt samhälle.

... jag hoppas att du egentligen menade "jobba för".

 

Jag skickar ett e-brev så fort jag får tid, samt inspirationen till det. Vad skall man skriva? "Fy fasen vad bra att någon arbetar för något sånt här. Tack tack"?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha läst sammandraget av intervjun på Genshiken.se så säger jag bara ... Åååh vad synd att han inte fick köpa in Brave Story för Gonzo! Jag var så bitter eftersom jag missade den på bio i Japan (när jag väl hade tid att gå hade den slutat visas eftersom jag är ett pucko). Men jag hoppas att det innebär att Gonzo har förhoppningar om att kunna sälja in den till någon biofilmsdistributör. Man kanske borde tipsa de som ska ge ut Ghibli-filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sändningstiderna är väl det som "oroar" mest. Risken finns att dom inte direkt får så höga tittarsiffror som dom har hoppats på.

 

Sändningstiden var det enda alternativet. SVTs bossar ville inte ha tjingtjongtecknat på andra tider i dagsläget.

 

Fanmail skickas till (och endast till) Jan Erik Wieselberg på SVT. Han står bakom hela projektet, det var hans idé, hans arbete, och det var MANNEN som fixade fram Card Captor Sakura och Kaleido Star, så överös honom med beröm och gör en c/c till hans chefer. Hans mejladress går säkert att googla fram om man vill.

 

Först CCS, sedan Kaleido Star (även om den blev dubbad) och nu en hel natt med anime. Samt att dom väl även har sändningsrättigheter till att visa Det levande slottet framöver (kanske till jul?). Tycker att framtiden ser ljus ut för anime på SVT och vem vet vad framtiden har att erbjuda?

 

Tack för att du poängterade vem man ska rikta sina kommentarer till. Har redan mailat honom tidigare angående CCS och Kaleido Star. Fick för övrigt ett väldigt fint bemötande av honom när det gällde den senare av serierna och dess dubbning.

 

Tycker ni om det ni ser natten mellan fredag och lördag tycker jag helt klart att ni ska maila herr Wieselberg med era åsikter. Det hjälper säkert till med en kanske framtida fortsatt satsning för anime i SVT's utbud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer definitivt att maila till Wieselberg på lördag och skriva vad jag tyckte om natten :) ska troligen även bjuda in lite kompisar som inte bruka kolla Anime och se om man kan få dem att få upp ögonen för anime ;)

 

Men först får du förska få deras ögon att vara öppna i huvudtaget :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer definitivt att maila till Wieselberg på lördag och skriva vad jag tyckte om natten :) ska troligen även bjuda in lite kompisar som inte bruka kolla Anime och se om man kan få dem att få upp ögonen för anime ;)

 

Men först får du förska få deras ögon att vara öppna i huvudtaget :P

 

Haha japp, ska ladda upp med massor av Red Bull och hinkvis med kaffe XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer definitivt att maila till Wieselberg på lördag och skriva vad jag tyckte om natten :) ska troligen även bjuda in lite kompisar som inte bruka kolla Anime och se om man kan få dem att få upp ögonen för anime ;)

 

Men först får du förska få deras ögon att vara öppna i huvudtaget :P

 

Haha japp, ska ladda upp med massor av Red Bull och hinkvis med kaffe XD

 

Inte för mycket Red Bull bara, tror för mycket taurin kan skada ditt hjärta. Inta inte heller kaffe runt en måltid då det hämmar upptaget av diverse näringsämnen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inta inte heller kaffe runt en måltid då det hämmar upptaget av diverse näringsämnen!

 

Räknas chips som en måltid? ;) för det är nog det enda ja lär stoppa i mej under natten, kanske möjligtvis en nattmacka vid 4-5 tiden :)

angående red bull så anser jag mej själv vara ganska härdad, värre kan det vara med mina kompisar, men bara jag håller koll så att de inte dricker för mycket så ska det nog vara lungt B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mängder med läsk och godis ska det vara!=)

Helt otroligt korrekt! Faktum är att jag ska promenera (förmodligen så lånar jag en cykel från garaget) ner till ICA här i byn och köper upp ett mindre lager som jag kan stuva undan i mitt soffbord under natten... stänger om en halvtimme... jag kanske borde röra på mig... ses!

 

Förresten! zimeon, du ska ju vara programvärd, vilket är lite intressant. Har du något manus på vad du ska säga mellan programmen? Är det du själv som skrivit det? Hur gick det till när du blev "hallåa"? Hur mycket visste du om animerna och det som händer under natten? Exempelvis att de kommer sändas på japanska med svensk text? Är det du som översätter tro?

 

Många frågor, din tur med många svar ;)

 

Jo, kan lägga till en sak. Jan Erik nämnde att han var intresserad av Paprika också, alla andra exempel glömde jag tyvärr av. ^^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...