Hoppa till innehåll
Anime.se

Mahoun Sensei Negima!


Andy_san
 Share

Rekommenderade inlägg

Serien Negima! är den serien Akamatsu arbetar med för tillfället och finns som Manga upp till volym 5.

Är det någon som vet när Shônen Jump Comics släpper licensen för att göra Anime-serien på "Negima!"?

 

Negima! är för övrigt en mycket bra serie, någon som håller med? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Negima är ingen animé, än så länge i alla fall. Den publiceras inte i Jump, och det handlar inte om att släppa licensen. Det handlar om att någon skall punga upp deg för att göra en animé av det. Och det är redan på G. Har hört att det skall börja en i oktober. Röstskådisarna för alla 31 brudar är redan beslutade.

 

Serien som sådan lär nog dyka upp i Manga Mania tids nog.

 

Och jo, den är faktiskt riktigt bra. Om man är av Love Hina-sorten förstås. De som stör sig på Love Hina kommer få grava problem att stå ut med Negima.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

världens bästa manga om du frågar mig! Du skrev att vol. 5 har släppts hittills, då menar du säkert den engelska utgåvan, och än så länge så säljer bara sfbok upp t.o.m. vol 5. De tar 110:- styck, om du kan klara av att vänta (som jag) så börjar snart oxå adlibris att sälja vol. 5. De tar "bara" 76:- styck, så 34 spänn sparar du då. Det är ju ändå en del, lr hur? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

världens bästa manga om du frågar mig! Du skrev att vol. 5 har släppts hittills, då menar du säkert den engelska utgåvan, och än så länge så säljer bara sfbok upp t.o.m. vol 5. De tar 110:- styck, om du kan klara av att vänta (som jag) så börjar snart oxå adlibris att sälja vol. 5. De tar "bara" 76:- styck, så 34 spänn sparar du då. Det är ju ändå en del, lr hur? :D

 

Adlibris tar ju dock 19kr i frakt också, så lite mer än så blir det ju i slutändan. Men man kan ju minska fraktkostnaden genom att köpa mer än en sak åt gången :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och jo, den är faktiskt riktigt bra. Om man är av Love Hina-sorten förstås. De som stör sig på Love Hina kommer få grava problem att stå ut med Negima.

 

Bra sagt zimeon du borde skriva de orden i början när serien (kanske!) kommer till mangamania. Bra att varna!

Jag stör mig på allt som ens har en liknelse med love hina/ecchi serier så det enda jag skulle kunna göra om jag fick en manga med Negima?

 

Slänga upp den på detta års majbrasa och långsamt njuta av att se den förstöras. *mmmm* Mys! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Negima är en av de absolut roligaste manga jag någonsin läst. Naturligtvis var jag nyfiken på animen också när den väl släpptes...men oj, oj, oj, jag har nog aldrig blivit så besviken.

Animen är ett hån mot Akamatsus väldetaljerade teckningar och timing i repliker. Det verkar som man har försökt göra animen mera barnvänlig och mkt sämre tecknat.

En manga som bygger på panty-shots får man inte förstöra genom en fånig och censurerad anime-version.

Se ej animen, läs mangan!

 

-Trolle

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Animén är groteskt ful.

Men att Ken Akamatsu skulle rita snyggt är ett hån mot alla som faktiskt lägger ner tid på sina teckningar. :P

 

Öh... Har svårt att tro att du ens kan ha läst serien om du verkligen menar det där. Negima är sjukt högdetaljerad och Akamatsu har en snits i sin penna som mycket få mangatecknare har. Okej om man inte gillar hans stil, men fult är det inte.

 

Och ja, animén är en helt annan sak. Faktum är att jag trodde det var ett skämt först. Har läst på någon japansk Negima fansida att de började kolla på animén men gav upp efter avsnitt ett bara för att den var så kanonusel. Jag menar, Love Hina animén var kanske ingen fullträff, men den var i alla fall hyfsat lyckad. Negima-animén såg ju värre ut än Mamotte shugo Getten. Animeringarna var ju tidvis så dåliga att det såg rent förtäskigt ut. Kolla när Nodoka springer! Vad har hon, epilepsi?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...