Hoppa till innehåll
Anime.se

Animetrivia


Gogo
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 137
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 2 weeks later...

Boda har gjort sig förtjänt av sin undertitel, igen.

 

Här kommer den förlorade City Hunter-frågan om inte Boda har något emot det:

 

Vad heter flygbolaget som oftast används i animen och vad refererar det till? Villken är felstavningen på denna i en speciel scen som ofta återanvänds då planet lyfter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Boda har gjort sig förtjänt av sin undertitel, igen.

Nej, öh... Det var min fråga. :blush:

 

(Frågan var: "Michelles favoritförfattare är J.K. Rowling. Maggies favoritförfattare är Ernest Hemingway. Vem är Anitas favoritförfattare?"

Svaret var: Ingen. Anita hatar böcker. (Read or Die: The TV.))

 

Sen din fråga rör väl Sunrise Airlines, som förstås refererar till animationsstudion. Jag har dock ingen aning om vad du snackar om för scen, och då har jag sett allt City Hunter (Angel Heart räknas inte!). :S

 

(Du vet, City Hunter hör inte direkt till detta forums expertis... ;))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Boda har gjort sig förtjänt av sin undertitel, igen.

Nej, öh... Det var min fråga. :blush:

 

(Frågan var: "Michelles favoritförfattare är J.K. Rowling. Maggies favoritförfattare är Ernest Hemingway. Vem är Anitas favoritförfattare?"

Svaret var: Ingen. Anita hatar böcker. (Read or Die: The TV.))

 

Sen din fråga rör väl Sunrise Airlines, som förstås refererar till animationsstudion. Jag har dock ingen aning om vad du snackar om för scen, och då har jag sett allt City Hunter (Angel Heart räknas inte!). :S

 

(Du vet, City Hunter hör inte direkt till detta forums expertis... ;))

 

Well, skäms på dig då, eller mig då jag inte fattade att du refererade till R.O.D-systrarna. Får skylla på att jag aldrig såg mer än de första-någonting avsnitten av serien och då fungerar verkligen inte abstrakta kugg-frågor :P

 

Till frågan: Japp, Sunrise Airlines används nästan jämt som flygbolag i serien (även deras logo), felstavningen är Sunrise Air Lins och ses i en scen när planet lämnar marken och kameran visar personen (som avsnittet handlade om) genom flygplansfönstret. Planet är detsamma, personen varierar (såklart). Anime rent generellt är väl kända för roliga felstavningar men tycker ändå att City Hunter utmärker sig med, förutom "Air Lins", Good-by Forever m.fl. Frågan var dock mest riktad till dig då jag skulle blivit förvånad om någon annan ens har sett serierna, villket leder till...

 

Att forumets medlemar har ignorerat City Hunter känns inte bra då de har försummat en utav 80-talets bästa anime (tillsammans med Urusei Yatsura och Dominion Tank Police då). Minuspoäng. Om mina skrivar-skillz skulle vara bättre så skulle jag skrivit ihop en ny tråd, kan väl hända att jag gör det ändå. Otroligt dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 3 years later...

(Klart man kan fortsätta som om ingenting har hänt på tre år!)

 

Oj ledsen för att jag är lite seg.

 

Tar en lätt bara därför (jag är inte lat om ni nu tror det):

REC - Vad heter godiset och dess maskot som Aka skall agera seiyū för, och vad betyder namnen?

Agh, det där jävla lövgodiset... Happo?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet du vad? På tre år har jag helt lyckast glömma bort svaret men då det låter som du har någolunda koll så säger vi att Happo är rätt. :happydrop:

 

Förresten, är det inte lite overkill att ha två trådar med nästan samma namn och liknande innehåll på ett forum?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...