Hoppa till innehåll
Anime.se

Animetrivia


Gogo
 Share

Rekommenderade inlägg

Varför inte en animetrivia?

Reglerna är som så att en person ställer en fråga, och den som svarar rätt på denna fråga får ställa en ny fråga och så vidare. Om ingen kommer på svaret, kan man ge ledtrådar, och om man fortfarande inte har fått något svar låter man turen gå över till någon annan. Enbart animé som gäller, ej manga eller TV-spel osv.

 

Då kör vi!

 

Vad är det som är så speciellt med Vampyrjägaren D?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 137
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Då är frågan hur seriös tråden måste vara. Personligen tycker jag det ska vara fritt, tror den blir mer populär och rolig då. Och isåfall behöver man inte vänta på svar heller utan kan posta något nytt direkt för nästa att svara på, annars blir det som Gissa anime-tråden där det ibland kan ta totalstopp.

 

---------------

 

Seriöst svar: Han är en dunpeal (kallas dhampir med), det vill säga halvt människa, halvt vampyr.

 

Oseriöst svar: Han kan skapa lite yaoi-action själv med sin besatta hand vilket gör han mycket populär i vissa kretsar. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dhampir var rätt! Din tur. Men vi gör så här: Om inget händer i tråden på ett dygn är det fritt fram. Och alla frågor måste ha vettiga svar. Okej om man vill ställa en lustig fråga, men det måste ju finnas ett svar som man inte hittat på själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är rätt Tobbe-tan, men du får ju inte posta en ny förrän du vet att det är det svaret jag var ute efter. ;<

 

Om man är 150% säker på att det är rätt så känns det lite onödigt att vänta tycker jag. Om någon sedan är 150% säker men råkar ha fel någon gång ibland är väl inte hela världen, inte värre än att någon får rätta honom. På med frågorna bara säger jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man är 150% säker på att det är rätt så känns det lite onödigt att vänta tycker jag. Om någon sedan är 150% säker men råkar ha fel någon gång ibland är väl inte hela världen, inte värre än att någon får rätta honom. På med frågorna bara säger jag :)

 

Det går i princip aldrig att vara 150% säker i en sådan här lek, en fråga kan ha många svar. Nu var det just att Youko har härkomsten av en räv som jag var ute efter, men jag kan komma på många andra svar på frågan som jag inte hade gett rätt för eftersom det inte var vad jag var ute efter. Isåfall måste man formulera frågor som bara kan ha ett svar och det begränsar saker och ting för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ständigt återkommande beskrivning är att han ser fattig ut.

 

Varsågod Dread.

 

I övrigt tycker jag ändå att det är högst onödigt att behöva vänta på svar från frågeställaren när man är säker på svaret. Det innebär att tempot minskar rejält eftersom frågeställaren först måste uppmärksamma att någon har svarat och efter det måste svararen uppmärksamma att han/hon har fått klartecken från frågeställaren. Detta kan ta en stund. Gissa anime tråden brukar stå stilla i flera dagar. Och som Largo-sama sa, vore det så farligt om svaret skulle visa sig vara fel?

 

Nu var det just att Youko har härkomsten av en räv som jag var ute efter, men jag kan komma på många andra svar på frågan som jag inte hade gett rätt för eftersom det inte var vad jag var ute efter.

 

Om nu någon har gett ett godtagbart svar på frågan tycker jag att nog att frågeställaren borde ge rätt för det. Om det inte är det svar du söker så är det inte svaret det är fel på utan frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om nu någon har gett ett godtagbart svar på frågan tycker jag att nog att frågeställaren borde ge rätt för det. Om det inte är det svar du söker så är det inte svaret det är fel på utan frågan.

 

Nej det är det inte. I ett sådant suddigt ämne så går det inte alltid att formulera frågorna bättre, isåfall skulle man vara tvungen att ställa mycket mycket mer exakta frågor, t. ex. "Vilken animefilm producerades år XXXX och har en huvudkaraktär med namnet XXXXX.". Det är så frågorna är i Trivial Pursuit spelen, och även i alla dom spelen finns det en del frågor som kan vara luddiga när det gäller saker som inte har exakta årtal och dylikt. Men om du spelar TP, förväntar du dig att få rätt för ett svar som skulle kunna vara rätt? Nej, det är svaret bak på frågekortet som gäller.

Till och med första frågan i denna tråden kan ha fler svar, t. ex. faktumet att han jagar vampyrer även fast han är en vampyr själv gör honom speciell. Men det var inte det svaret som var rätt, utan att han är en dhampir.

 

Så, vad är det du inte förstår? Javisst, det är ett spel. Men spel skulle inte fungera utan regler. Finns inget att diskutera, så är det bara. Räcker med OT i tråden nu, om det finns något att tillägga så får trådskaparen Gogo göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om nu någon har gett ett godtagbart svar på frågan tycker jag att nog att frågeställaren borde ge rätt för det. Om det inte är det svar du söker så är det inte svaret det är fel på utan frågan.

Så, vad är det du inte förstår? Javisst, det är ett spel. Men spel skulle inte fungera utan regler. Finns inget att diskutera, så är det bara. Räcker med OT i tråden nu, om det finns något att tillägga så får trådskaparen Gogo göra det.

 

Finns inget att tillägga, har redan gått igenom reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är för speciellt med Hei i Darker than black?

 

Han har ingen obeisance (priset att betala för att använda sina krafter).

 

OT:

Så, vad är det du inte förstår? Javisst, det är ett spel. Men spel skulle inte fungera utan regler. Finns inget att diskutera, så är det bara.

Tror vi bruter OT-diskussionen där. Vill inte göra någon upprörd över en forumlek.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...